Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for at folk ønsker å leie hytta mi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt en hytte jeg vurderer å leie ut. Det er snakk om en 15 år gammel hytte med strøm og vann, 3 soverom og ett bad, like nærheten av skiløyper og alpinbakke. Hva ser du etter når du skal leie en hytte? Hva bør jeg gjøre for at folk ønsker å leie denne, og at de som leier den får en god opplevelse? Tar imot tips med stor takk! Antall rom og beliggenhet får jeg ikke gjort noe med, men ønsker tips på alle mulige andre ting. 

Anonymkode: 585c9...590

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gode bilder! Og nok av dem. Alle soverom, stue, kjøkken, bad, uteområde. Har leid hytte flere ganger, og det er så mange hytter jeg ikke orker å sende melding på fordi det er umulig å få et inntrykk av hvordan er pga uoversiktlige og dårlige bilder. 

Anonymkode: 2d9c2...464

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke for dyr pris. Om du eventuelt vil leie ut til barnefamilier 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig for meg å vite:

Kan jeg kjøre omtrent til døra, eller må jeg bære bagasjen flere kilometer?

Anonymkode: 04677...780

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gode bilder! Og nok av dem. Alle soverom, stue, kjøkken, bad, uteområde. Har leid hytte flere ganger, og det er så mange hytter jeg ikke orker å sende melding på fordi det er umulig å få et inntrykk av hvordan er pga uoversiktlige og dårlige bilder. 

Dette. Jeg blar forbi der det er dårlige bilder. Og sørg for at det ser bra ut, rydd bort alt av krims krams, støvsamlerere,  rot i bakgrunnen osv. 

Og vær ærlig på det som evt ikke er bra. Mye bedre at det er opplyst om istedenfor at det kommer som en overraskelse på de som leier. 

Anonymkode: be1b2...db1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Supre tips! Men hvilke fasiliteter/ ting /møbler / interiørstil osv ville dere ha sett etter? Hva trekker opp og hva trekker ned? Noe spesielt av møbler eller ting som vi burde sørge for å ha (eller ikke ha?) 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Supre tips! Men hvilke fasiliteter/ ting /møbler / interiørstil osv ville dere ha sett etter? Hva trekker opp og hva trekker ned? Noe spesielt av møbler eller ting som vi burde sørge for å ha (eller ikke ha?) 

TS 

Nok sitteplasser, bestikk, tallerkener og glass til de som kan overnatte på hytta + besøk. Noe slitesterkt for din del når det gjelder møbler. Stoff tiltrekker seg ofte mye støv så ville holdt en knapp på skinn. Se på ulike hyttestiler-Google.

Anonymkode: cbbc3...83d

• Liker 4
Skrevet

Når det kommer til møbler og utseende. Vi elsker hytte looken, gamle møbler, tre møbler :) et sted der ikke alt er perfekt..der du faktisk kan slappe av 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være rent og luftet ut. Rene dyner og puter, ikke gule og flekkete🤯 Og ikke for mye pynt og dill, det er bare stress. Praktisk og helt servise, og alt av grunnleggende kjøkkenutstyr bør være der (inkl. vinåpner, boksåpner, vaffeljern, kaffetrakter med filter i tilfelle man glemmer). Gjerne ikeabarnestol og reiseseng til småbarn om der er bod😊

Anonymkode: 74fff...a94

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ting vi lurer på når vi vil leier hytter:

Er veien frem til hytta grei å kjøre med vanlig bil?

Kan man kjøre helt fram til hytta? Eventuelt hvor langt er det å gå? Avgjørende om hvor mye man tar med seg/hvordan vi pakker

Er det bålpanne til disposisjon? Med ved? 

Hva slags kjøkkenutstyr finnes der? Kaffetrakter? 

Gode bilder er viktig. Ta bilder i dagslys. Bilder av alle rom, også utendørs. Rydd bort nips og krimskrams. 

Anonymkode: a78fa...8b6

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TS 

Her kan du få like mange forskjellige svar som det finnes mennesker. Noen liker gammel hyttestil  med masse furu, andre liker mer moderne. Gå for den stilen du liker best, det er tross alt din hytte og viktig at du trives der. Når det gjelder meg personlig er jeg ikke fan av ubehandlet furu. Men det er viktigere med f.eks gode madrasser - inkl overmadrass og madrassbeskytter. Orker ikke å leie en hytte med gamle gule skummadrasser. 

Er det innlagt vann? Hvis ikke  - hvor langt unna henter man vann? Er det en god løsning med pumpedusj og evt pumpeløsning til vask på do og kjøkken?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Maks 1500 per natt

Anonymkode: d9355...21c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gode bilder, god informasjon om hytta, fasiliteter og området rundt. 

Bytt ut jevnlig overmadrasser, puter og dyner etterhvert som de blir flekkete. 

Enkel stil, noen liker furu, noen liker moderne, hva med å ta noe midt imellom? 

Sørg for at enkle ting som såpe, kaffefilter, plastposer, vaskemidler, enkel salt og pepper osv er tilgjengelig. Er så kjipt å komme på hytte og alt av basis varer må handles inn. 

Supert hvis du har bålpanne ute og kanskje litt ved tilgjengelig. Sitteunderlag og kanskje noen varme ullpledd.

Supert hvis kortstokk og noen brettspill også finnes. Masse å kjøpe på bruktbutikk her, trenger ikke kjøpe nytt. 

Nok av kjøkkenutstyr. 

Anonymkode: 3c966...048

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sørg for at enkle ting som såpe, kaffefilter, plastposer, vaskemidler, enkel salt og pepper osv er tilgjengelig. Er så kjipt å komme på hytte og alt av basis varer må handles inn. 

Supert hvis du har bålpanne ute og kanskje litt ved tilgjengelig. Sitteunderlag og kanskje noen varme ullpledd.

Supert hvis kortstokk og noen brettspill også finnes. Masse å kjøpe på bruktbutikk her, trenger ikke kjøpe nytt. 

Nok av kjøkkenutstyr. 

Og ikke minst.. Riktig pris ut ifra beliggenhet, antall rom, standard, fasiliteter osv.. Ikke vær for grådig, men ikke underpris deg heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en stor investering så ikke sikkert det er så aktuelt, men vi har boblebad og får leid ut ganske mye. Hytta ligger i tillegg sentralt med kjøring helt frem, og er helt ny, så det hjelper selvfølgelig på (men ikke så mye ski i nærheten). Mulig et enkelt MSPA oppblåsbart boblebad hadde gjort nytten, men vet ikke om det kan stå klart slik et vanlig boblebad kan.

Hvordan er leiemarkedet generelt; er det mange hytter i nærheten som leies ut? Jeg følger med på Airbnb og legger meg i nedre sjikt i pris. Det er en del mer luksuriøst innredede hytter som ligger høyere i pris, jeg vet ikke hvor ofte de har gjester. Man må jo også tenke på hvor høy inntekt man trenger for at det skal være verdt det (vi har vel bookinger for 60 000 så langt i år). Jeg leier ut fordi vi ikke hadde klart strømregningene ellers, går knapt i pluss, men kan beholde hytta. Blir selvfølgelig bedre mot sommeren.

Vi har hatt gjester nesten hver helg vi ikke bruker den selv pluss foreløpig en uke booket i sommer (ligger ved vann). Jeg bruker et firma i nærheten som kommer og vasker om jeg ikke har mulighet selv. Koster litt, men prøver å ikke bruke dem så ofte.

Anonymkode: fab7b...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (17 timer siden):

Når det kommer til møbler og utseende. Vi elsker hytte looken, gamle møbler, tre møbler :) et sted der ikke alt er perfekt..der du faktisk kan slappe av 

Bare tre møbler? Er ikke det litt lite?

Anonymkode: 65578...d10

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nok av kjøkkenutstyr. 

Bruk madrassbeskytter som du vasker ofte. Trenger ikke bytte madrass, men vaske beskytter. https://www.ikea.com/no/no/p/lenast-vanntett-madrassbeskytter-50440332/?utm_campaign=IKEA_NO_NO_P_FY19RTCSokAO&utm_medium=MFA&utm_source=NO+Google&utm_content=FY19Sok_V1_HFB102_LP_C2_1x1&utm_term=SRC_multi_C_CPC_K1_none_N_c3_Sok&gbraid=0AAAAAD-R4YN3D4nEv69XOdQeEIiUIrEM8&gbraid=0AAAAAD-R4YN3D4nEv69XOdQeEIiUIrEM8&gclid=Cj0KCQjwk7ugBhDIARIsAGuvgPa_Hlu8IZgdsLjoqRJBx6SBHdUl-LEBKJgqBu_MhdLjm_5qe3jcpZMaAomQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 709ad...05c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, Sofakona said:

tre møbler

Må ha litt flere enn tre møbler!

Men sånn ellers liker jeg det når det er rimelig plain og fint. Ikke overdådig, det skal liksom holde på hyttefølelsen og utseende bidrar til det. Ryddig og pent, men rent og fint uten for mye "dilldall".

Sånn ellers virker det som om du dekker mine behov (vann, strøm osv.). Antar at du da også har hvitevarer som kan brukes.

Anonymkode: 414ff...6fc

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...