Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på noe. Når man bruker filter på selfier, av typen penere/jevnere/glattere hud, tror man da at andre ikke ser det? Jeg bare forstår ikke poenget med å gjøre seg finere enn man er, alle dom kjenner en ser jo at det er juks. Er komisk hvor påfallende blurry akkurat selfiene er fra folk som poster mange bilder, mens alle de andre bildene er skarpe og fine. T o m i diverse grupper på Facebook, når man, for gøy, blir bedt om å poste en selfie uten filter, poster mange (damer) bilder med filter. Og igjen lurer jeg på om noen virkelig tror at andre ikke ser at det er brukt filter. Noen bruker jo så mye at både ansiktstrekk og nesa er nesten borte, men filterbruk er godt synlig lenge før det. Hvem tror man at man lurer?

Anonymkode: 278f3...42e

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det mest tragiske jeg ser er "vanlige" mennesker som av en eller annen grunn havner i avisa pga en eller annen sak/hendelse/mening og avisa ikke har fotografert vedkommende. Men heller bedt vedkommende sende et bilde av seg selv. Og så sendes det inn et bilde med kraftig filter på. Okei, du er 52 år gammel men har huden til en baby, nesen til en mangafigur og lange tykke perfekte dådyrvipper? Det er altså så tåpelig at jeg forstår ikke. 

Anonymkode: 94dbd...bec

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Filter er løgn. Akkurat som sminke, plastikk, fillers etc. Det er ikke slik du egentlig ser ut og det er til for å pyne på sannheten. Man kan si hva man vil men dette er realiteten. Feks så er sminke for å gjøre deg penere og mer attraktiv enn hva du egentlig er, og det er løgn. Selv om dette sikkert er vanskelig for de fleste damer å akseptere...

Anonymkode: 62482...763

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Filter er løgn. Akkurat som sminke, plastikk, fillers etc. Det er ikke slik du egentlig ser ut og det er til for å pyne på sannheten. Man kan si hva man vil men dette er realiteten. Feks så er sminke for å gjøre deg penere og mer attraktiv enn hva du egentlig er, og det er løgn. Selv om dette sikkert er vanskelig for de fleste damer å akseptere...

Du har helt rett, derfor håper jeg de som kritiserer filterbruk heller aldri velger klær for å fremheve eller skjule noe, aldri bruker sminke, aldri prøver å ta bilder fra "en god vinkel". Alt dette er bare forskjellige grader av løgn.

Anonymkode: 0b790...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spørs på filteret men mange tror at andre tror det er sånn de er og det er jo sånn mange tror de er også 

Hun her poster mye om det https://www.instagram.com/reel/CaxoKVCIpsz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20230312_012935.jpg

Screenshot_20230312_012946.jpg

Screenshot_20230312_012910.jpg

Screenshot_20230312_012923.jpg

Screenshot_20230312_012832.jpg

Screenshot_20230312_012846.jpg

Screenshot_20230312_012858.jpg

Anonymkode: e6225...abc

Det er faktisk helt sinnsykt. Lureri rett og slett. Leksa her er å aldri stole på et kvinnelig bilde noen gang igjen. Jeg tror det ikke før jeg får se det. Det verste er at det kun er seg selv damene ødelegger for ved å benytte denne teknologien. Både gjennom eget selvbilde og egne forventninger, men også hvilke forventninger fra eksternt hold. Jeg hadde jo dratt hjem igjen med en gang om bildene var slik før en date og det som møtte meg var realiteten som vises her. Det skapes helt feil forventninger.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har ikke problemer med å akseptere det. Men jeg synes også det er opp til hver enkelt kvinne hvordan hun vil pynte seg. Jeg gjør det som føles riktig for meg, andre gjør det som føles riktig for dem.

Endret av MyMichelle
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk helt sinnsykt. Lureri rett og slett. Leksa her er å aldri stole på et kvinnelig bilde noen gang igjen. Jeg tror det ikke før jeg får se det. Det verste er at det kun er seg selv damene ødelegger for ved å benytte denne teknologien. Både gjennom eget selvbilde og egne forventninger, men også hvilke forventninger fra eksternt hold. Jeg hadde jo dratt hjem igjen med en gang om bildene var slik før en date og det som møtte meg var realiteten som vises her. Det skapes helt feil forventninger.

Hadde du dratt rett hjem hadde hun vel trodd du syntes hun var mye styggere i virkeligheten. Ikke bra for selvbildet hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker jo at filterbruken reflekterer samfunnets forventninger til kvinner. Man har jo ikke lov til å eldes og jo penere man er, jo mer verdt er man. Man ser det overalt. Det er synd selvfølgelig, men jeg kan forstå at mange går i fellen og bruker filter. I bunnen ligger jo bare et ønske om aksept, det er også viktig å tenke på. Og jeg tenker at hvis det gir dem en god følelse der og da - så skal ikke jeg ta det fra dem.

Jeg føler at de som kritiserer ikke gjør det fordi de er bekymret for filterkvinnene, men heller forarget fordi de "skal gjøre seg bedre enn det de er". Lurer på om det er en del jantelov med i bildet her og et behov for å sette andre på plass. Det er heller ingen god egenskap, slik jeg ser det.

Anonymkode: 0b790...a3b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker facetune og bruker heller det noen ganger for å f.eks mildne blå ringer under øynene. Da ser man litt bedre ut uten å forandre på hele ansiktsstrukturen som mange av disse filterene gjør 

Anonymkode: ae93b...16f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Både ja og nei. Sminke er for å gjøre en penere ja, men også noe man sannsynligvis bruker "hele tiden". Et filter på et bilde er kun på bildet, den jevne, rynkefrie huden eksisterer ikke i virkeligheten, mens mascara bruker man kanskje så mye at "ingen" har sett en uten og det er slik alle kjenner en. Så sminkejuks er litt annerledes enn filterjuks, synes hvertfall jeg.

Jeg forstår godt, som en nevner her, at det kan bli en del skuffelser ved dating, når daten slett ikke er like perfekt som på Tinder-bildene.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke vitsen med selfie i seg selv, å ta bilde av seg selv for å sende til andre. Så om det ligger et filter på eller ikke har lite å si for meningsløsheten i det. 

Anonymkode: dfe2e...658

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spørs på filteret men mange tror at andre tror det er sånn de er og det er jo sånn mange tror de er også 

Hun her poster mye om det https://www.instagram.com/reel/CaxoKVCIpsz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20230312_012935.jpg

Screenshot_20230312_012946.jpg

Screenshot_20230312_012910.jpg

Screenshot_20230312_012923.jpg

Screenshot_20230312_012832.jpg

Screenshot_20230312_012846.jpg

Screenshot_20230312_012858.jpg

Ganske horribelt når det endres så mye at man blir et helt annet menneske. Bare trist.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det heter ikke filter. Filter var noe en satte på linsen på speilreflekskamera.  Dette heter vel bilderedigering om enn automatisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke vitsen med selfie i seg selv, å ta bilde av seg selv for å sende til andre. Så om det ligger et filter på eller ikke har lite å si for meningsløsheten i det. 

Anonymkode: dfe2e...658

Har heldigvis ingen i min omgangskrets som sender selfier, ut over at barna mine av og til sender en grimase. 

Jeg synes selfier og bilder av mennesker kan være hyggelige jeg, i små doser. Men når det kun postes filterselfier i some, virker det som man er litt forelsket i sitt eget ansikt, noe som blir for sært for meg, spesielt når det ansiktet kun eksisterer med filter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
LiseTV skrev (7 minutter siden):

Det heter ikke filter. Filter var noe en satte på linsen på speilreflekskamera.  Dette heter vel bilderedigering om enn automatisk.

Det heter filter også. Poster du et bilde på Instagram, får du opp valget med å bruke filter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte telefon til over 10.000 så har den faen meg innebygd filter på selfie kameraet, jeg blir så blurra at jeg ikke ser ut som person lenger,  litt bedre når jeg skrur det ned, men går ikke å skru av. Så blir mye speil selfie her. 

Anonymkode: 5d398...30b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er ikke bare kvinner som jukser. Menn jukser også, både på hud, hårvekst, hudtone, kroppsfasong med å photoshoppe bredere skuldre eller smalere mage, til og sixpack kan man enkelt få ved hjelp av et klikk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dere menn har det enkelt i deres overfladiske verden. Det værste som kan skje dere på date er liksom om dama ikke ligner på bildene sine, hun jenta der er jo dødspen som hun er uten redigering! Vi damer har værre ting å bekymre oss over enn om dere ikke syns vi er pene nok til deres sykt unaturlige skjønnhetsidealer. Det værste som kan skje oss på daten er om vi møter en psykopat, stalker eller voldtektsmann. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...