AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Jeg har vært sammen med kjæresten i 8 mnd, og vi har det ganske fint sammen. Men jeg får dårligere og dårligere selvbilde, og det skyldes at han følger drøssevis av "babes" på instagram. De er av typen opererte i fjes og kropp med for mye sminke og for liten bikini, gjerne nærbilder av silikonpupper og rumper, som han klikker hjerter på. Han følger også endel kjendiskvinner (ingen menn), og alle disse er også opererte og har silikonpupper. Han liker ikke bildene av dem med klær på, men han liker alle avkledde bilder. Han følger også flere kontoer som poster bilder av avkledde kvinner som åpenbart har tatt anabole steroider. Det høres kanskje ut som om han er en pubertal tenåring, men han er 53 år... Vel, dette var før, han har slettet instagram nå... Vi har hatt en skikkelig oppvask rundt dette, som har pågått i 8 mnd egentlig.. Jeg tok det tidlig opp, og han viste forståelse, men ingenting skjedde. Så jeg måtte ta det opp igjen og igjen. Jeg syntes det var skikkelig nedverdigende og vondt hver gang. Og han lovet og løy gang på gang. Nå føler jeg meg paranoid og mistenksom hele tiden, og gjør ting jeg egentlig ikke har lyst å gjøre, som å sjekke loggen hans osv. Og det dukker hele tiden opp noe. Som at han søker etter "nude girls" rett etter at han har sett på nakenbilde av meg. (jeg kan se at han har gjort det på "my activity" fordi bildene av meg ligger i secure folder.) Det var bilder han fikk fordi han lovet å ikke se på andre nakne damer. Nå i natt kommenterte han på profilbilde til en dame han kjenner på facebook at det var et nydelig bilde av henne. Han hadde vært på fest. Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt, han har aldri kommentert at jeg er nydelig. Jeg vet ikke om jeg overreagerer fordi jeg er så farget av alt som har skjedd før, eller om dette faktisk ikke er greit. Jeg har konfrontert han med alt som har skjedd før, bortsett fra dette siste på facebook. Jeg er så sliten av dette at jeg vet ikke om jeg orker. Og jeg vet ikke om jeg overreagerer. Jeg har egentlig ikke dårlig selvbilde, eller jeg hadde ikke det før i alle fall. Jeg synes jeg ser ganske bra ut, er slank, har lange slanke ben og er barmfager, helt naturlig. Jeg er 11 år yngre enn ham. Når jeg leser gjennom det jeg har skrevet her så høres han ut som en drittsekk, og jeg ser for meg kommentarer som "dump han!" o.l, Er sikkert det jeg villa ha skrevet. Men vi har det så fint på alle andre områder. Han er omtenksom, snill, vi tenker mye likt og har samme interesser. Vi fungerer veldig godt sammen, bortsett fra på akkurat dette området. Jeg vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, tror kanskje jeg bare trenger litt støtte. Jeg har egentlig ikke noen venninner jeg kan snakke om dette med. Anonymkode: bf88d...598 2
ESFP Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Du har funnet deg en mann som liker å se på andre damer, og du har gitt beskjed om at du ikke liker det. Du kan ikke gjøre noe mer. Enten må du akseptere ham som han er, eller så må du gå fra ham. Du kan ikke endre ham hvis han ikke ønsker det selv. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Hadde samme type fyr, de forandrer seg aldri. De liker og er fascinert av andre damer. Er bare slik han er, uansett hva du sier kan du ikke endre det. Jeg hadde ikke lyst på 0 selvtillit og føle meg som dritt så jeg gikk. Anonymkode: c79e1...53a
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 ESFP skrev (17 minutter siden): Du har funnet deg en mann som liker å se på andre damer, og du har gitt beskjed om at du ikke liker det. Du kan ikke gjøre noe mer. Enten må du akseptere ham som han er, eller så må du gå fra ham. Du kan ikke endre ham hvis han ikke ønsker det selv. Takk for svar. Nei, jeg føler jeg har prøvd alt. Det er ikke opp til meg lenger. Men han sier jo at han vil endre seg. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke fortsatt å vært sammen med han. 1
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde samme type fyr, de forandrer seg aldri. De liker og er fascinert av andre damer. Er bare slik han er, uansett hva du sier kan du ikke endre det. Jeg hadde ikke lyst på 0 selvtillit og føle meg som dritt så jeg gikk. Anonymkode: c79e1...53a Takk for svar. Er det jeg er redd for, at han aldri skal forandre seg. Han sier han vil, men jeg begynner å tro at han ikke kan. 1
Epictetus Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Slutt å velge partnere dere må endre på for å få det dere vil ha. Velg partnere som er akkurat som dere vil ha. 1
ESFP Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Tuva80 skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Nei, jeg føler jeg har prøvd alt. Det er ikke opp til meg lenger. Men han sier jo at han vil endre seg. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke fortsatt å vært sammen med han. Hvis ordene og handlingene hans ikke samsvarer, er det manipulasjon. Trygghet er viktig i et forhold. Hvis du har fortalt ham at du har behov for at han ikke liker disse damene på nett for at du skal føle deg trygg i forholdet, og han ikke klarer å la være, så er ikke han opptatt av at du skal føle deg trygg i forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Det er nesten bedre at han følger ukjente damer enn å kommentere at andre damer han kjenner er nydelige, på sosiale medier!! Om jeg var deg ville jeg kanskje foreslått parterapi. Det der vil bare tære på selvtilliten din over tid. Han må skjerpe seg, og passe bedre på forholdet sitt! Virkelig! Han er heldig som har deg. Anonymkode: 7deab...1dd
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Epictetus skrev (3 minutter siden): Slutt å velge partnere dere må endre på for å få det dere vil ha. Velg partnere som er akkurat som dere vil ha. Det er ikke så enkelt. Man finner som oftest ikke ut alt om partneren sin før man har vært sammen en stund. At han likte disse damene når han var singel, har jeg ingenting å utsette på. At han gjør det i forhold er noe helt annet. Som jeg skrev tok jeg det opp tidlig, og han var enig. MEN, så er vi her likevel da...
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nesten bedre at han følger ukjente damer enn å kommentere at andre damer han kjenner er nydelige, på sosiale medier!! Om jeg var deg ville jeg kanskje foreslått parterapi. Det der vil bare tære på selvtilliten din over tid. Han må skjerpe seg, og passe bedre på forholdet sitt! Virkelig! Han er heldig som har deg. Anonymkode: 7deab...1dd Takk ❤️ Det er godt å få litt forståelse. Jeg vet ikke hvem hun damen er, jeg tror jeg skal spørre han. Om hun er en god venn, f.eks barndomsvenn e.l, så tenker jeg at det er greit. Jeg tror jeg hadde fått han med meg på parterapi faktisk Han har villig lest to bøker om samliv for å prøve å forstå mitt ståsted bedre. Han gir alle signaler på at han vil meg godt, er litt derfor dette er så veldig vanskelig...
Epictetus Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 9 minutter siden, Tuva80 said: Det er ikke så enkelt. Man finner som oftest ikke ut alt om partneren sin før man har vært sammen en stund. At han likte disse damene når han var singel, har jeg ingenting å utsette på. At han gjør det i forhold er noe helt annet. Som jeg skrev tok jeg det opp tidlig, og han var enig. MEN, så er vi her likevel da... da dropper du ham. Du har oppdaget egenskaper han har du ikke kan leve med. Ikke prøv å endre - gå! 1 1
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 ESFP skrev (10 minutter siden): Hvis ordene og handlingene hans ikke samsvarer, er det manipulasjon. Trygghet er viktig i et forhold. Hvis du har fortalt ham at du har behov for at han ikke liker disse damene på nett for at du skal føle deg trygg i forholdet, og han ikke klarer å la være, så er ikke han opptatt av at du skal føle deg trygg i forholdet. Jeg hører hva du sier... Har hatt den følelsen hele tiden at det han sier og det han gjør ikke samsvarer. Det gjør meg utrygg og trist. Samtidig føler jeg at han oppriktig prøver, og at han genuint vil meg vel. Jeg er forvirret. Jeg vet ikke om jeg kan stole på han. Jeg er veldig glad i han, og vi deler mye fint sammen.
ESFP Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Tuva80 skrev (Akkurat nå): Jeg hører hva du sier... Har hatt den følelsen hele tiden at det han sier og det han gjør ikke samsvarer. Det gjør meg utrygg og trist. Samtidig føler jeg at han oppriktig prøver, og at han genuint vil meg vel. Jeg er forvirret. Jeg vet ikke om jeg kan stole på han. Jeg er veldig glad i han, og vi deler mye fint sammen. Nå var det ikke sånn at han skulle slutte å drikke alkohol, slutte med et narkotisk stoff, eller en annen alvorlig avhengighet for å få respektere deg. Det var å slutte å like bilder av babes og kommentere på andres bilder. Hvor vanskelig kan det være å gjøre for parforholdet? 1
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 Epictetus skrev (7 minutter siden): da dropper du ham. Du har oppdaget egenskaper han har du ikke kan leve med. Ikke prøv å endre - gå! Takk for råd. Synes fortsatt det ikke er så enkelt. Han vet mitt utgangspunkt, og han har gjort tiltak (slettet insta), og uttrykt at han ønsker å gjøre de endringene som skal til for å få forholdet til å fungere.
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 ESFP skrev (5 minutter siden): Nå var det ikke sånn at han skulle slutte å drikke alkohol, slutte med et narkotisk stoff, eller en annen alvorlig avhengighet for å få respektere deg. Det var å slutte å like bilder av babes og kommentere på andres bilder. Hvor vanskelig kan det være å gjøre for parforholdet? Det burde ikke være vanskelig...
Epictetus Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 17 minutter siden, Tuva80 said: Takk for råd. Synes fortsatt det ikke er så enkelt. Han vet mitt utgangspunkt, og han har gjort tiltak (slettet insta), og uttrykt at han ønsker å gjøre de endringene som skal til for å få forholdet til å fungere. Bare husk at du har selv ansvaret for å velge den partneren du vil ha. Om 3 måneder, når insta er tilbake, så kan du ikke bebreide ham. Han har vist hvem han er, og det er du som har valgt ham slik han er.
Tuva80 Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 Epictetus skrev (1 minutt siden): Bare husk at du har selv ansvaret for å velge den partneren du vil ha. Om 3 måneder, når insta er tilbake, så kan du ikke bebreide ham. Han har vist hvem han er, og det er du som har valgt ham slik han er. Jeg skjønner hva du mener. Men skal ikke han holdes ansvarlig for det han sier også?
Epictetus Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 3 minutter siden, Tuva80 said: Jeg skjønner hva du mener. Men skal ikke han holdes ansvarlig for det han sier også? Absolutt. Så når han installerer insta igjen, så kan du legge upålitelig på listen over egenskaper han har. Og kanskje han kan endre seg, who knows, men hvis du bruker et par timer på Kvinneguiden så finner du 72 tråder med kvinner som har blitt gift, foreldre, samboere, livspartnere med menn som de hele tiden visste hadde egenskaper de ikke ønsket å leve med. Men de trodde kanskje alle sammen at akkurat hun kunne endre akkurat ham. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 Epictetus skrev (56 minutter siden): Slutt å velge partnere dere må endre på for å få det dere vil ha. Velg partnere som er akkurat som dere vil ha. Ja men problemet er at det fins ikke noen som er akkurat som de med utallige dealbreakers vil ha. Hint — de har jo så mange dealbreakers. Anonymkode: 45a28...7d4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Epictetus skrev (57 minutter siden): Slutt å velge partnere dere må endre på for å få det dere vil ha. Velg partnere som er akkurat som dere vil ha. Tok meg 8 med selv for å finne ut at kjæresten min reagerer som en narsissist når han må ta ansvar for noe han har gjort. Da får JEG skylden, for at jeg er for følsom, feks. Og det han gjorde, var da ikke så ille. Og siden vi ikke snakka ut om det der og da, så la vi det bak oss, og da har jeg ingen grunn til å ta det opp igjen selv om jeg skulle ha det vondt. For da er JEG problemet. Prøver å si at man vet ikke alt sånt i starten. Alle prøver å være perfekt i starten. Man kan bli lurt. Anonymkode: be1e9...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå