AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #81 Skrevet 14. mars 2023 Mezzosoprena skrev (På 11.3.2023 den 21.20): De som klager på det, bør egentlig bare ta seg en bolle. Jeg strikker alltid på møter, kurs og seminarer. Hvis jeg ikke gjør det, så sitter jeg å rabler på et ark eller lignende. Ingen har noensinne reagert på drodlig - så hvorfor skal strikking reageres på. Det er en måte for meg å konsentrere meg og beholde fokus. Strikking lager lyd, tegning gjør det ikke. Så det som hjelper deg å holde fokus gjør at andre mister fokus. Anonymkode: f2fae...c48 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #82 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 21.22): Så lenge man unngår pinner som bråker så hvorfor ikke. Noen konsentrerer seg mye bedre når de strikker. Jeg strikket mange sokkepar gjennom trøtte forelesninger for å overleve 😅 Anonymkode: 448c8...e79 Hvilken pinner er det du innbiller deg ikke lager lyd? Anonymkode: f2fae...c48 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #83 Skrevet 14. mars 2023 Mezzosoprena skrev (På 11.3.2023 den 21.31): Jeg driter da vel langt i hva folk "tror" og "får inntrykk av". Jeg tar da ikke med meg strikketøy med må konsentrere meg om, og jeg tar inn informasjon på min måte og kommer til å fortsette med det. Så du driter i at du ødelegger for andre, flott… Anonymkode: f2fae...c48 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #84 Skrevet 14. mars 2023 Jeg syns det er stor forskjell på hva slags seminar det er, hva slags strikketøy som tas fram og hvordan strikkeren oppfører seg. I en stor sal med 100 mennesker og hvor det er lagt opp til foredrag med spørsmålsrunde til slutt syns jeg det er innafor å strikke. I et mindre konferranserom hvor man sitter færre personer rundt et bord og skal diskutere ting underveis, da kan strikketøyet ligge hjemme. Jeg syns det er helt innafor med de som har en strikketøy halveis under bordet, setter seg lagt bak i salen og strikker uten å se på strikketøyet, men holder fokus på foreleser. Men har du en oppskrift hvor du må ha framme oppskriften, telle masker og legger hele strikketøyet utover bordet, da får du heller strikke hjemme. I utrolig mange møter jeg har vært i så sitter folk med pc oppe og og jobber med helt andre ting enn det som foreleser snakker om. Det syns jeg er mer respektløst enn å sitte med et strikketøy halvveis under bordet. Strikkeren ser hvertfall på foreleser, skjermnissene har jo laget en laptop-vegg mellom seg selv og foreleser og virker ganske uinteresserte egentlig. Anonymkode: 523a6...dd1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #85 Skrevet 14. mars 2023 Jeg er foreleser og i noen sammenhenger er det noen som strikker. Jeg lar meg ikke forstyrre av det og bryr meg lite. Men tenker at vedkommende ikke er særlig profesjonell eller interessert. Det er alltid kvinner i en viss alder som gjør dette, som bygger opp under fordommene mine. Det er aldri de kvikke studentene, heller mer de som liker mest å prate om egne ting enn å se ting i større perspektiv og i sammenheng. I de sammenhengene hvor det er 30-40 prosent som strikker, så er det garantert en kultur for det, og ikke tilfeller av folk som trenger å fikle med noe for å konsentrere seg. Anonymkode: be658...73d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #86 Skrevet 14. mars 2023 Jeg er regnskapsfører, og er på mange lange, tørre kurs. Første gangene jeg var med ble jeg svært overrasket over hvor mange som hadde med håndarbeid, og synes egentlig at det var ganske respektløst overfor den som hold kursene. Men selv måtte jeg sitte og drodle for å holde konsentrasjonen oppe, så jeg skjønner det jo. For meg ser det ut som om det er enkle ting folk sitter med, som ikke krever oppskrift og telling og konsentrasjon. Foredragsholderne er tydeligvis også svært vant til det, og kommenterer det gjerne på forhånd. Anonymkode: be441...b79
Mezzosoprena Skrevet 14. mars 2023 #87 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strikking lager lyd, tegning gjør det ikke. Så det som hjelper deg å holde fokus gjør at andre mister fokus. Anonymkode: f2fae...c48 Nope, jeg lager virkelig ikke lyd når jeg strikker. AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du driter i at du ødelegger for andre, flott… Anonymkode: f2fae...c48 Hvis andres strikking ødelegger for andre, er sannsynligvis de andre som har problemer med fokus, ikke jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå