AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #61 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva synes dere? Jeg synes det er udannet og respektløst. Kjør debatt Anonymkode: 72a39...c14 Hvorfor er det udannet og respektløst? Føler du deg krenket på noen måte? Anonymkode: 8c7d7...d40
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #62 Skrevet 12. mars 2023 Aller først må forelserene gjøre stoffet sitt litt spennende. Så mange av dem som ikke evner å formidle noe videre. Kun oppramsing av det som står i powerpointen osv. De er gørr kjedelige, og jeg faller fort ut. Er ingen strikker, men sitter da og drodler. At andre strikker bryr meg ikke. Anonymkode: f370b...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #63 Skrevet 12. mars 2023 Jeg synes det er ekstremt forstyrrende å se bevegelse i sidesynet. I min bransje (akademia) har jeg aldri sett at noen strikker under møter, kurs eller på seminar. Har dog sett det i forelesninger og synes det er en uting. Oppmerksomheten min dras stadig mot de som holder på, hvis de sitter innenfor synsfeltet mitt. Anonymkode: 86bf5...b25 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #64 Skrevet 12. mars 2023 Spørsmål til dere som strikker: hvordan får dere tatt notater? Det må da bli tull når dere i ett sett må bytte mellom strikking og skriving? Plutselig mister man flere masker og så må man sitte og hente dem opp, og før man vet ordet av det så har man havnet på etterskudd med notatene og gått glipp av noe viktig. Anonymkode: 43ab0...959 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #65 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er ekstremt forstyrrende å se bevegelse i sidesynet. I min bransje (akademia) har jeg aldri sett at noen strikker under møter, kurs eller på seminar. Har dog sett det i forelesninger og synes det er en uting. Oppmerksomheten min dras stadig mot de som holder på, hvis de sitter innenfor synsfeltet mitt. Anonymkode: 86bf5...b25 Jeg er også i akademia, og det strikkes villig vekk. Anonymkode: 3baaf...76e
Eva-Lena Skrevet 12. mars 2023 #67 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hilsen kvinne i lavtlønnsyrke. Anonymkode: ec4ed...532 Jeg tjener godt over 800 000, mulig du ser det som lavtlønnet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #68 Skrevet 13. mars 2023 Jeg syns det er forstyrrende på lik linje med de som dirrer med beina eller fikler med penner. Om det er vanskelig å konsentrere seg anbefaler jeg å ta notater. Anonymkode: 38b5e...354 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #69 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 8.01): Det er så absolutt respektløst. Når jeg holder foredrag og kurs forventer jeg full oppmerksomhet. De som ikke kan gi det, kan heller forlate salen. Sitter noen der og konstant beveger seg, fikler med noe/strikker, så skaper det støy for både meg og andre, i tillegg til at det tar oppmerksomhet. For ja, det gjør faktisk det, med mindre du strikker helt på automatikk og helt i blinde. Anonymkode: cef93...48e Du mister fokuset? Lettere å konsentrere seg ned en bamse eller garnnøste i hånda. Bare et tips Anonymkode: b87ed...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #70 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Spørsmål til dere som strikker: hvordan får dere tatt notater? Det må da bli tull når dere i ett sett må bytte mellom strikking og skriving? Plutselig mister man flere masker og så må man sitte og hente dem opp, og før man vet ordet av det så har man havnet på etterskudd med notatene og gått glipp av noe viktig. Anonymkode: 43ab0...959 Ingen problemer å ta notater om det trengs, ikke mister jeg masker heller. Jeg går ikke glipp av noe viktig, faktisk har jeg ved flere anledninger funnet feil i det som sies fra foreleser, mens de som ikke strikker ikke får med seg det som sies fordi de er så opptatt med mobil eller pc.... Anonymkode: 3de6c...72d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #71 Skrevet 13. mars 2023 Det er en skikkelig uting og SÅ forstyrrende. Jeg har ADHD og blir veldig fort forstyrret av strikkelyder. Heldigvis jobber jeg i en mannsdominert bransje så dette er ikke noe problem. Men det var noen strikkere på studiet, og det var alltid mange ledige plasser rundt disse i forelesningssalen. Og dere som spør foredragsholder om det er greit at dere strikker. Really? Tipper det er mange som sier ja, men egentlig skulle ønske de sa nei. Hadde blitt helt satt ut av et sånt spørsmål. Nei, gjør resten av salen en tjeneste og la strikketøyet ligge hjemme. Anonymkode: f142a...636 4
Mezzosoprena Skrevet 13. mars 2023 #72 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Spørsmål til dere som strikker: hvordan får dere tatt notater? Det må da bli tull når dere i ett sett må bytte mellom strikking og skriving? Plutselig mister man flere masker og så må man sitte og hente dem opp, og før man vet ordet av det så har man havnet på etterskudd med notatene og gått glipp av noe viktig. Anonymkode: 43ab0...959 Det er ikke noe problem - man bare tar den ene hånda vekk fra strikketøyet, mens den andre holder i det. Så tar man pennen og skriver det man skal skrive med den ledige hånden. Mister ingenting, og kommer heller ikke på etterskudd.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #73 Skrevet 13. mars 2023 Av ren nysgjerrighet, dere som strikker eller har opplevd strikking under seminar, foredrag eller konferanse. Hvilken bransje arbeider dere i? Jeg har til gode å sett et eneste garnnøste i arbeidssammenheng, så her ble jeg nysgjerrig. Anonymkode: c17f3...c46 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #74 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Av ren nysgjerrighet, dere som strikker eller har opplevd strikking under seminar, foredrag eller konferanse. Hvilken bransje arbeider dere i? Jeg har til gode å sett et eneste garnnøste i arbeidssammenheng, så her ble jeg nysgjerrig. Anonymkode: c17f3...c46 Jeg jobber innenfor administrasjon i akademia. Anonymkode: 38b5e...354
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #75 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 19.06): Spørsmål til dere som strikker: hvordan får dere tatt notater? Det må da bli tull når dere i ett sett må bytte mellom strikking og skriving? Plutselig mister man flere masker og så må man sitte og hente dem opp, og før man vet ordet av det så har man havnet på etterskudd med notatene og gått glipp av noe viktig. Anonymkode: 43ab0...959 Jeg strikket under forelesningene på universitetet, og var ingen som hadde problemer med det. Jeg regner med jeg hadde fått beskjed eller i det minste hadde sittet alene. Jeg pleier ikke skrive notater, men har fullført alle eksamener med gode karakterer (A eller B). Jeg deltar i diskusjoner, og er aktiv i undervisningen selv om jeg strikker (stiller spørsmål osv). Jeg har hatt med strikketøy i politiske møter, aldri vært noe problem der heller. En velger strikketøy som en slipper telling, og velger pinner som ikke bråker. Kan jo hende enkelte ikke er «flinke» nok på strikkingen til at de klarer strikke uten at de må følge med, men om en må følge med på strikketøyet hjelper det ikke på konsentrasjonen uansett vil jeg tro. Anonymkode: da2d0...3d1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #76 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har ptsd og takler ikke rom og situasjoner som minner om klasserom og undervisning uten strikketøy i hendene! Så om jeg skal være med på et foredrag og/eller konferanse MÅ jeg ha håndarbeid i hendene! Er også så dreven i det at jeg trenger ikke å følge med på hva jeg gjør. I tillegg bruker jeg bare trepinner og det lager sjeldent lyd. Er aldri med på noe så interessant/viktig at jeg tar notater, og skulle det mot formodning være noe sånt så bare legger jeg fra meg strikketøyet og noterer det. Var på konferansehelg forrige helg, da var vi ganske mange som satt og strikket, ingen sa noe som helst på det! Anonymkode: 2e9ee...fb1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #77 Skrevet 14. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ptsd og takler ikke rom og situasjoner som minner om klasserom og undervisning uten strikketøy i hendene! Så om jeg skal være med på et foredrag og/eller konferanse MÅ jeg ha håndarbeid i hendene! Er også så dreven i det at jeg trenger ikke å følge med på hva jeg gjør. I tillegg bruker jeg bare trepinner og det lager sjeldent lyd. Er aldri med på noe så interessant/viktig at jeg tar notater, og skulle det mot formodning være noe sånt så bare legger jeg fra meg strikketøyet og noterer det. Var på konferansehelg forrige helg, da var vi ganske mange som satt og strikket, ingen sa noe som helst på det! Anonymkode: 2e9ee...fb1 Men det var garantert mange som tenkte sitt. Dette har vært en stor diskusjon på jobb, og også hos mannen min sin jobb, og det er faktisk mange som mener ganske sterkt om dette. De fleste sier ingenting, men tar opp frustrasjonen sin i et strikkefritt miljø. Bortsett fra en kollega av meg da, som luftet frustrasjonen for sjefen sin og mente sjefen fremsto som utrolig useriøs på forrige konferanse. Det ble en humoristisk diskusjon der man ikke ble enige, men utfra engasjementet var det helt klart noe mange hadde sterke meninger om. 🤭 Anonymkode: 83c95...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #78 Skrevet 14. mars 2023 Jeg tørr ikke å strikke når jeg er på kurs med jobben da det er en hobbyaktivitet og jeg faktisk er på jobb. Men det er synd, for jeg hadde fått med meg mye mer av innholdet i forelesningen/kurset dersom jeg hadde strikket. Da jeg gikk spesialiseringen min strikket jeg under fellesforelesningene og da klarte jeg fint å følge med. Hvis man strikker med trepinner klirrer de ikke heller. Anonymkode: f908b...fbd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #79 Skrevet 14. mars 2023 Dreier det seg om seminar i jobbsammenheng? Isåfall; dropp strikketøy. Strikking hører til på fritida. Anonymkode: ff9e3...667 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #80 Skrevet 14. mars 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg strikket under forelesningene på universitetet, og var ingen som hadde problemer med det. Jeg regner med jeg hadde fått beskjed eller i det minste hadde sittet alene. Anonymkode: da2d0...3d1 De fleste har høy terskel for å si fra om noe sånt. Det var garantert noen som hadde problemer med det. Anonymkode: 3f5d2...2c2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå