Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere? Jeg synes det er udannet og respektløst. Kjør debatt

Anonymkode: 72a39...c14

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke skjønne at jeg skal bry meg om det så lenge ikke pinnene bråker eller de tar mye plass. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: db738...a44

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

For mange er det viktig å ha noe å henge fingrene i for å kunne holde seg på stolen og høre skikkelig etter.
Ikke bry deg om hvordan andre deltar.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er det et problem? Noen konsentrerer seg bedre når de strikker, tegner, rabler, skriver...

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

De som klager på det, bør egentlig bare ta seg en bolle. Jeg strikker alltid på møter, kurs og seminarer. Hvis jeg ikke gjør det, så sitter jeg å rabler på et ark eller lignende. Ingen har noensinne reagert på drodlig - så hvorfor skal strikking reageres på. Det er en måte for meg å konsentrere meg og beholde fokus.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man unngår pinner som bråker så hvorfor ikke. Noen konsentrerer seg mye bedre når de strikker. Jeg strikket mange sokkepar gjennom trøtte forelesninger for å overleve 😅 

Anonymkode: 448c8...e79

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt respektløst egentlig,ja. Jeg var en gang på seminar/fagdag gjennom jobben og da fikk faktisk alle som var på seimnaret beskjed om foredragsholder likte dårlig at det ble strikket overalt. Det er veldig distraherende med all slags klirring fra pinner og folk som du ser konsentrert ut med å telle masker. Så sier de: jamen det er da vi er aller mest avslappet og lytter bedre. Kan være, men utad får man inntrykk av en gjeng som bryr seg så lite om den som står og snakker,at man er nødt til å ta med hobbyen. Altså,  jeg tar ikke med meg aquarellfarger og pensler eller, gameboy

Endret av Laraa
  • Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Laraa skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er litt respektløst egentlig,ja. Jeg var en gang på seminar/fagdag gjennom jobben og da fikk faktisk alle som var på seimnaret beskjed om foredragsholder likte dårlig at det ble strikket overalt. Det er veldig distraherende med all slags klirring fra pinner og folk som du ser konsentrert ut med å telle masker. Så sier de: jamen det er da vi er aller mest avslappet og lytter bedre. Kan være, men utad får man inntrykk av en gjeng som bryr seg så lite om den som står og snakker,at man er nødt til å ta med hobbyen. Altså,  jeg tar ikke med meg aquarellfarger og pensler eller, gameboy

Jeg driter da vel langt i hva folk "tror" og "får inntrykk av". Jeg tar da ikke med meg strikketøy med må konsentrere meg om, og jeg tar inn informasjon på min måte og kommer til å fortsette med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten strikketøy i hendene vandrer hjernen min langt avgårde, så hvis jeg skal få med meg innholdet i seminaret/kurset/møtet så TRENGER jeg noe å holde meg fast i. 

Hva folk tenker driter jeg en lang marsj i, de er ikke i hodet mitt og de vet ikke hvordan jeg fungerer. 

Tar ikke med meg noe som krever konsentrasjon, har som regel to prosjekt parallellt. Ett konsentrasjonsprosjekt(som ligger hjemme…) og et "på farten"-prosjekt som er mindre kognitivt krevende. 

Anonymkode: d51b4...6fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg hadde sikkert kunne fått en diagnose med ymse bokstavkombinasjoner og/eller havnet et sted på spekteret om jeg dro til legen og ble utredet. Men jeg har funnet en haug med mestringsstrategier for å komme meg gjennom både sosiale sammenhenger og høyere utdanning. Jeg fungerer, men jeg fungerer på MIN måte. 

Hvis noen blir distrahert av at jeg strikker så blir de vel distrahert av mobiler, busser på utsiden, snufsing, småsnakk i rommet osv og. Strikking er ikke problemet, konsentrasjonen deres er. Jeg har funnet en løsning på mitt problem, de får finne en løsning på sott problem. 

Ærlig talt. 

Anonymkode: d51b4...6fd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Når jeg holder foredrag, så synes jeg det er noe forstyrrende. Nei det klirrer ikke, men jeg får en følelse av at det ikke er fokus. Spiller ingen rolle om det er noen som sitter med mobilen eller strikketøy, det er en forstyrrelse.

Når jeg selv er deltaker, betyr det ikke noe, bare jeg ikke sitter ved siden av eller at det klirrer.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere ikke klarer å konsentrere dere med mindre dere strikker så bør dere ta en tur til fastlegen og etterspørre utredning. Deretter tar dere i mot den hjelpen som helsevesenet måtte ha å tilby, for å strikke når man er på seminar eller i møte er både frekt og uhøflig.

Anonymkode: 2c549...d7b

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (Akkurat nå):

Når jeg holder foredrag, så synes jeg det er noe forstyrrende. Nei det klirrer ikke, men jeg får en følelse av at det ikke er fokus. Spiller ingen rolle om det er noen som sitter med mobilen eller strikketøy, det er en forstyrrelse.

Når jeg selv er deltaker, betyr det ikke noe, bare jeg ikke sitter ved siden av eller at det klirrer.

Men hva slags følelse du får, er ikke mitt ansvar. Det må være bedre for deg som foredragsholder at jeg har en strategi som funker for å klare å følge med på hva du foredrar om, enn at jeg skal sitte å rolig og stirre deg i øynene hele tiden?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom dere ikke klarer å konsentrere dere med mindre dere strikker så bør dere ta en tur til fastlegen og etterspørre utredning. Deretter tar dere i mot den hjelpen som helsevesenet måtte ha å tilby, for å strikke når man er på seminar eller i møte er både frekt og uhøflig.

Anonymkode: 2c549...d7b

Tullebukken 🙂 

• Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Men hva slags følelse du får, er ikke mitt ansvar. Det må være bedre for deg som foredragsholder at jeg har en strategi som funker for å klare å følge med på hva du foredrar om, enn at jeg skal sitte å rolig og stirre deg i øynene hele tiden?

Mitt ansvar er at jeg skal gjøre en så god jobb som mulig, spørsmålet var om hva vi tenker om dette. Jeg svarer for meg, hvordan jeg opplever det å stå foran en forsamling. Vet det er veldig mange foredragsholdere som har det på samme måte. Jeg ber ikke om at noen skal slutte med strikking, men nå var det hva vi tenker om dette. 

At enkelte ikke bryr seg om andre rundt seg, så er det opp til deg og andre å ikke bry seg.

At du ikke har noe ansvar for at det blir et best mulig seminar er nok mer ditt problem enn mitt.

Men forstå ikke hvorfor du skal angripe meg fordi jeg har en følelse, når det stilles spørsmål om hva vi tenker om strikking.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere? Jeg synes det er udannet og respektløst. Kjør debatt

Anonymkode: 72a39...c14

Hva skal man debattere her mener du?

Anonymkode: 6840b...bf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det gir et slapt og teselskap-aktig signal. Man fremstår som mindre «på». 

Anonymkode: bbc41...099

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så absolutt respektløst. Når jeg holder foredrag og kurs forventer jeg full oppmerksomhet. De som ikke kan gi det, kan heller forlate salen. Sitter noen der og konstant beveger seg, fikler med noe/strikker, så skaper det støy for både meg og andre, i tillegg til at det tar oppmerksomhet. For ja, det gjør faktisk det, med mindre du strikker helt på automatikk og helt i blinde.

Anonymkode: cef93...48e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strikker ikke og kunne ikke brydd meg om hva andre gjør under foredragene, så lenge det ikke forstyrrer. Syns heller ikke strikkingen bråker så voldsomt. 

Anonymkode: d5585...d37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strikking på seminar er for meg et signal hvor kvinner ødelegger for kvinner.

For meg viser det damer som ikke tar jobben seriøst, de ser ut til å ønske de var hjemme og det er veldig respektløst ovenfor de som arrangerer seminaret. Strikking gir kun assiossasjoner om hus og hjem. Det går utover de kvinnene som tar jobben seriøst for de blir da satt i samme bås som strikkedamene. Det er et elendig signal å sende ut og ødelegger likestilling.

Som leder ville jeg avskrevet strikkerne i enhver karrierediskusjon.

Anonymkode: 05e45...b1e

• Liker 19
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...