Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg og en annen eier et hus sammen. Horisontalt delt. Han eier 2etg  jeg 1etg og kjelleren har vi sammen, med boder og vaskerom.

Hver mnd betaler han halvpart til meg av forsikringen. Vi har if super husforsikring. Denne skal forsikre hele huset.

Hver av oss har innboforsikring for oss selv som vi betaler selv.

Nå har badet i 2etg lekket ned til badet i 1etg(mitt bad). Hvem skal melde skade? Meg eller han? Og er det innboforsikring eller husforsikring? Hvis det er husforsikring så må jeg melde siden den stått på meg da jeg kjøpte forsikringen. Hvis det er innbo så kan han melde selv siden han har egen innboforsikring. 

Anonymkode: 75c3b...6a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er IKKE innbo, så den må nok du melde inn.

Endret av NakenPanda
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ahh. Tenkte siden det er innvendig...

Vil heeelst unngå hele greia med forsikringen som kommer og byTter tak osv. Når de bytter gulv over så må jo taket på mitt bad byttes, de henger jo sammen..hadde håpet man kunne gjøre annet enn å dra inn forsikringen og starte riving av gulv og tak..

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i If. Huset skal forsikres slik at både du og den andre eieren har tilgang på polisen og kan melde skade hver for seg. Det registreres som sameie i systemet. Dette er viktig fordi begge skal varsles ved feks ubetalt polise slik at ingen risikerer at huset står uforsikret. Hvis det er lenge siden huset ble forsikret så ligger det på deg fordi det var andre rutiner før, men ring og få det fikset slik at din nabo kan melde inn selv og får egen tilgang og varsling.

Forøvrig så går det på husforsikringen, slik du allerede har fått svar på 😊

Anonymkode: fef09...0f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil heeelst unngå hele greia med forsikringen som kommer og byTter tak osv. Når de bytter gulv over så må jo taket på mitt bad byttes, de henger jo sammen..hadde håpet man kunne gjøre annet enn å dra inn forsikringen og starte riving av gulv og tak..

Hvordan mener du det skal løses og hva har det med forsikringen å gjøre isåfall?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva i alle dager mener du? Vil du la være å fikse lekkasjen og heller la huset råtne ned?

Anonymkode: 7e686...b13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har jobbet i If. Huset skal forsikres slik at både du og den andre eieren har tilgang på polisen og kan melde skade hver for seg. Det registreres som sameie i systemet. Dette er viktig fordi begge skal varsles ved feks ubetalt polise slik at ingen risikerer at huset står uforsikret. Hvis det er lenge siden huset ble forsikret så ligger det på deg fordi det var andre rutiner før, men ring og få det fikset slik at din nabo kan melde inn selv og får egen tilgang og varsling.

Forøvrig så går det på husforsikringen, slik du allerede har fått svar på 😊

Skal jeg si opp forsikringen og tegne ny avtale slik at begge har tilgang mener du? 

Blir litt dumt å si opp nå midt i denne situasjonen..

Skrevet

Du har to valg. Enten ta dette via forsikringen, eller så må dere dekke dette selv. Uansett hva dere velger så må tak/ gulv rives , vannet tørkes ut og skaden repareres. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal jeg si opp forsikringen og tegne ny avtale slik at begge har tilgang mener du? 

Blir litt dumt å si opp nå midt i denne situasjonen..

Les en gang til, ingen har bedt deg om å si opp forsikringen. Det var ikke det jeg skrev, jeg skrev at du må kontakte If og be de systemmessig rette opp slik at din nabo får tilgang slik hn skal ha. Og da kan hn også melde skaden selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...