Disco Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Jeg kjørte opp dit i dag for å hente noen ungdommer som heldigvis ikke var bærbare. Men det var ikke mye som ropte sportslig arrangement der altså, det ramlet drita fulle folk rundt over alt, og politiet var ganske stressa, noe jeg mener er forståelig. Røde Kors hadde mer enn nok å gjøre med mindreårige i mer eller mindre hjelpeløs tilstand. Jeg må si at jeg syns det er litt flaut at dette er inntrykket verden får se fra Norge, hvis de gidder å få med seg 5-mila fra Kollen. Jeg er for folkefest, men det får da være grenser? 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Dette er da en lokal-kultur greie. Samme med at foreldrene ikke gidder å hente de død-drukne ungene sine. Anonymkode: 6f834...1d4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Fordi det kun er en haug med karsk og trøndere der.. Anonymkode: 90a40...e7c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Disco skrev (3 minutter siden): hente noen ungdommer som heldigvis ikke var bærbare Så du mange bærbare ungdommer da du var der? Anonymkode: a5654...f85 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Spesielt av foreldre som får tlf opp hente forfylla tenåringer og ber nødetatene ordne opp🙄 Anonymkode: 9b4e8...e9c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi det kun er en haug med karsk og trøndere der.. Anonymkode: 90a40...e7c Ok, skjønner på et vis at foreldrene i Trøndelag synes det var brysomt å hente ungdommene sine.... Anonymkode: 6f834...1d4 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Disco skrev (4 minutter siden): Jeg kjørte opp dit i dag for å hente noen ungdommer som heldigvis ikke var bærbare. Men det var ikke mye som ropte sportslig arrangement der altså, det ramlet drita fulle folk rundt over alt, og politiet var ganske stressa, noe jeg mener er forståelig. Røde Kors hadde mer enn nok å gjøre med mindreårige i mer eller mindre hjelpeløs tilstand. Jeg må si at jeg syns det er litt flaut at dette er inntrykket verden får se fra Norge, hvis de gidder å få med seg 5-mila fra Kollen. Jeg er for folkefest, men det får da være grenser? Vel, flere foreldre ville ikke hente barna sine, og sa at nødetatene fikk ordne det. Den typen holdning hjelper ikke veldig mye... Men du som har ungdommer i det området, snakker du mye med foreldrene til ungdommens venner? Legger dere jevne føringer for deres håpfulle? Anonymkode: 16104...b14
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Oslo folk, typisk Anonymkode: 50b35...982 1 1
Disco Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Så du mange bærbare ungdommer da du var der? Anonymkode: a5654...f85 Definitivt ja.
Disco Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vel, flere foreldre ville ikke hente barna sine, og sa at nødetatene fikk ordne det. Den typen holdning hjelper ikke veldig mye... Men du som har ungdommer i det området, snakker du mye med foreldrene til ungdommens venner? Legger dere jevne føringer for deres håpfulle? Anonymkode: 16104...b14 Vanligvis ja, men denne gangen kom det litt brått på. Så da ble løsningen å være tilgjengelig for henting når som helst.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Er dette noe som kjennetegner Oslo-folk? Oppfører seg som noen tullinger, og så har du de foreldrene som lar ungene dine dra opp for å feste. Når politiet kontakter dem så nekter de å hente og ber nødetatene ordne opp. For oss som bor andre steder i landet så virker det som dette publikummet og desse spesielle foreldrene er mindre begavet enn resten av befolkningen. Anonymkode: 27fa0...190 3 1
Disco Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dette noe som kjennetegner Oslo-folk? Oppfører seg som noen tullinger, og så har du de foreldrene som lar ungene dine dra opp for å feste. Når politiet kontakter dem så nekter de å hente og ber nødetatene ordne opp. For oss som bor andre steder i landet så virker det som dette publikummet og desse spesielle foreldrene er mindre begavet enn resten av befolkningen. Anonymkode: 27fa0...190 Nei, det tror jeg ikke. Det er mulig det var ganske få fra det sørlandske bibelbeltet der oppe, men masse dialekter fra hele landet ellers. Men disse som ikke ville hente ungene sine var nok lokale ja.... For det er jo ganske forståelig at man ikke kan komme og hente fra Trondhjem og Bodø lissom...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 Fordi nye generasjoner kommer til. Har gjort det en gang og aldri gjort det siden. Dritkjedelig å stå bakfull, kald og blaut oppe i den skauen. Anonymkode: 61cb3...16c
Gjest Abendstern Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Ingen nyhet at rusmisbruket i samfunnet er et stadig økende problem. Vinmonopolet var jo samfunnskritisk under pandemien 😂
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Abendstern skrev (2 timer siden): Ingen nyhet at rusmisbruket i samfunnet er et stadig økende problem. Vinmonopolet var jo samfunnskritisk under pandemien 😂 Ikke rart det, vel? Alkisene ville brent ned Stortinget og hengt regjeringsmedlemmene fra lyktestolper langs Karl Johan, om de ikke hadde fått dosen sin. Anonymkode: e9d4b...cdd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke rart det, vel? Alkisene ville brent ned Stortinget og hengt regjeringsmedlemmene fra lyktestolper langs Karl Johan, om de ikke hadde fått dosen sin. Anonymkode: e9d4b...cdd Eller de ville faktisk dødd. Å gå av alkohol på dagen kan være livsfarlig. Abstinens fra alkohol fører til en hel rekke syndromer som du tydeligvis ikke har noe greie på. Delir, kramper som kan være dødelig. Tidligere og uten behandling endte denne tilstanden med død hos 30 prosent. Folk ble skrevet ut av behandling når det var korona og det var lite hjelp å få. Så ja du kan gjerne gjøre narr av at vinmonopolet var åpent og sitte på en høy hest og drive gjøn med det, men det var uten tvil det mest ansvarlige å gjøre i denne perioden! Anonymkode: 50b35...982 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Eller de ville faktisk dødd. Å gå av alkohol på dagen kan være livsfarlig. Abstinens fra alkohol fører til en hel rekke syndromer som du tydeligvis ikke har noe greie på. Delir, kramper som kan være dødelig. Tidligere og uten behandling endte denne tilstanden med død hos 30 prosent. Folk ble skrevet ut av behandling når det var korona og det var lite hjelp å få. Så ja du kan gjerne gjøre narr av at vinmonopolet var åpent og sitte på en høy hest og drive gjøn med det, men det var uten tvil det mest ansvarlige å gjøre i denne perioden! Anonymkode: 50b35...982 Ja, det var det jeg skrev. Brenne ned Stortinget om de ikke fikk dosen sin. At du synes det er komisk, det er din sak. Anonymkode: e9d4b...cdd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, det var det jeg skrev. Brenne ned Stortinget om de ikke fikk dosen sin. At du synes det er komisk, det er din sak. Anonymkode: e9d4b...cdd At du synes selv det er komisk å være så kunnskapsløs får stå på din kappe ja. Anonymkode: 50b35...982
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 desto mer alkohol folk pælmer innpå, desto mer driter de selvfølgelig i alt som har med profesjonell idrett å gjøre. sånne folk hadde bare lyst på en heller patetisk "unnskyldning" for å drikke seg mest mulig dritings... Anonymkode: 7c4fc...ee6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #20 Skrevet 14. mars 2023 Det er vel ikke akkurat noe nytt... De var vel like unge den gangen også, for da var man jo voksen og begynte å jobbe så snart man var konfirmert.. Anonymkode: da426...646 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå