AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Vi bor i samboers hjemby. 2 timer ca fra min. Nå er huset til besteforeldrene mine lagt ut for salg, og jeg har så lyst til å kjøpe det! Vi kjøpte hus for 2 år siden, på hans hjemsted. Vet han vil bli boende der, men jeg har så lyst til å bo nærmere min familie. Har prøvd å snakke om det før, men da blir han litt irritert og sier at da skulle vi ikke kjøpt huset vi bor I nå. Hva ville dere her inne gjort? Slått dere til ro med nåværende bosted og hus, eller prøvd å få han med på flytting nærmere mim familie? Anonymkode: ad8cc...2db
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Får selge og kjøpe huset til gamlingene da. Trives dere ikke får dere selge og kjøpe noe annet. Unnskyld meg men dere kjøpte hus for 2 år siden noe som i seg selv er en stor greie. Og allerede nå vil du flytte, selge og kjøpe noe annet? Med alle ekstrautgifter som kommer med, mtp flytting. Håper dere driter penger for sånn her har ikke Kari og Ola nordmann råd til å holde på i 2023 Anonymkode: c75a5...d09 9
Endorfin Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Hadde også blitt en smule irritert om dere flyttet dit for bare 2 år siden 11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde heller ikke akseptert selge bolig man har eid kun to år, og si opp jobber, for å kjøpe i en annen by, uten svært god grunn. Men hvilken stand er nåværende hus, og hvilken stand er besteforeldre sitt hus? Hvilken verdi er det på husene? Får dere en familie-pris om dere kjøper besteforeldre sitt hus? Anonymkode: 1819e...811 10
Anonym-bruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde heller ikke akseptert selge bolig man har eid kun to år, og si opp jobber, for å kjøpe i en annen by, uten svært god grunn. Men hvilken stand er nåværende hus, og hvilken stand er besteforeldre sitt hus? Hvilken verdi er det på husene? Får dere en familie-pris om dere kjøper besteforeldre sitt hus? Anonymkode: 1819e...811 Nåværende hus er i ganske god stand. Litt her og der, men overkommelig. Besteforeldrene sitt hus er mer jobb. Veldig mye egentlig. Hvertfall bad og kjøkken må pusses opp. Ikke familie pris, det er allerede solgt til noen andre, selges igjen nå.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Men hvordan trives dere der dere bor nå, da? Og er det andre ting enn det spesifikke huset som gjør at du vil flytte? Jeg forstår at du gjerne vil bo i det huset hvis du har et spesielt forhold til det, men det bør jo også være andre forhold som gjør at du tror dere vil trives bedre der enn der hvor dere bor nå. Jeg kjenner noen som så gjerne ville overta huset til mannens besteforeldre, men som ikke tenkte nok over at det var færre jobbmuligheter i det området, de kjente ingen etc. Det ble et mislykket prosjekt. Men om du er nært knyttet til din familie og dermed kommer nærmere dem, er det kanskje et viktig poeng… Anonymkode: fc572...58c 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Det har sikkert KG sine lesere en god løsning på ! Anonymkode: 4fd94...11a 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi bor i samboers hjemby. 2 timer ca fra min. Nå er huset til besteforeldrene mine lagt ut for salg, og jeg har så lyst til å kjøpe det! Vi kjøpte hus for 2 år siden, på hans hjemsted. Vet han vil bli boende der, men jeg har så lyst til å bo nærmere min familie. Har prøvd å snakke om det før, men da blir han litt irritert og sier at da skulle vi ikke kjøpt huset vi bor I nå. Hva ville dere her inne gjort? Slått dere til ro med nåværende bosted og hus, eller prøvd å få han med på flytting nærmere mim familie? Anonymkode: ad8cc...2db Helt enig med ham. Dere kan ikke kjøpe et hus når dere nettopp har kjøpt et annet hus. Anonymkode: 62130...be1 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Besteforeldrene sitt hus er mer jobb. Veldig mye egentlig. Hvertfall bad og kjøkken må pusses opp. Har dere god økonomi, håndverkeryrker og/eller har håndverkerne i familien? Hvis ikke blir det fort lite gjort eller å knekke nakken økonomisk. Anonymkode: 62130...be1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Hvis du skal få ham med på flytting på sikt, kan du undersøke jobbmuligheter på stedet. Dere kan jo ikke flytte til en annen by uten jobb i byen. Anonymkode: 62130...be1
Brunello Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Nåværende hus er i ganske god stand. Litt her og der, men overkommelig. Besteforeldrene sitt hus er mer jobb. Veldig mye egentlig. Hvertfall bad og kjøkken må pusses opp. Ikke familie pris, det er allerede solgt til noen andre, selges igjen nå. Det er etter min mening idioti å kjøpe huset til familienedlemmer såfremt man ikke får det ekstremt billig eller om det ikke er et usedvanlig fantastisk hus. 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Vi bor i samboers hjemby. 2 timer ca fra min. Nå er huset til besteforeldrene mine lagt ut for salg, og jeg har så lyst til å kjøpe det! Vi kjøpte hus for 2 år siden, på hans hjemsted. Vet han vil bli boende der, men jeg har så lyst til å bo nærmere min familie. Har prøvd å snakke om det før, men da blir han litt irritert og sier at da skulle vi ikke kjøpt huset vi bor I nå. Hva ville dere her inne gjort? Slått dere til ro med nåværende bosted og hus, eller prøvd å få han med på flytting nærmere mim familie? Anonymkode: ad8cc...2db Hvis du har lyst å kjøpe huset, så gjør det. Han kan kjøpe deg ut av felleshuset og bli boende. Anonymkode: ebe65...8c6 2
Anonym-bruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvordan trives dere der dere bor nå, da? Og er det andre ting enn det spesifikke huset som gjør at du vil flytte? Jeg forstår at du gjerne vil bo i det huset hvis du har et spesielt forhold til det, men det bør jo også være andre forhold som gjør at du tror dere vil trives bedre der enn der hvor dere bor nå. Jeg kjenner noen som så gjerne ville overta huset til mannens besteforeldre, men som ikke tenkte nok over at det var færre jobbmuligheter i det området, de kjente ingen etc. Det ble et mislykket prosjekt. Men om du er nært knyttet til din familie og dermed kommer nærmere dem, er det kanskje et viktig poeng… Anonymkode: fc572...58c Trives jo godt. Men jeg synes jeg bor for langt unna familien min. Så det er og en stor del av det. Men vet han vil bli boende det vi er
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Jeg hadde ikke vært i et forhold med en som ble irritert når jeg ønsket å snakke om noe. Uansett hvor uenig man er skal man lytte til partnerens følelser og innspill, og rolig forklare sitt syn. Å bli møtt med irritasjon og uttalelser av typen "da skulle vi bare.." er hersketeknikk. Anonymkode: 64dc8...0a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Anonym-bruker skrev (10 timer siden): Nåværende hus er i ganske god stand. Litt her og der, men overkommelig. Besteforeldrene sitt hus er mer jobb. Veldig mye egentlig. Hvertfall bad og kjøkken må pusses opp. Ikke familie pris, det er allerede solgt til noen andre, selges igjen nå. 😬😬😬😬😬😬😬 Anonymkode: 8ea5f...a24 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 Ville ikke kjøpt av kjente. Anonymkode: 30973...e12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 Uff. Skjønner deg så godt. Jeg bodde også langt unna familien min i 15 år. Syntes det var kjempe tungt. Eksmannen min ble dog aldri med på flytting. Så ble ikke flytting på meg før jeg ble alene. Anonymkode: b86d3...114
Mt3 Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 For det første så må du jo selv klare å finne flere grunner til å flytte enn at det er huset til dine besteforeldre og nærmere din familie, når dere nå bor nært hans familie. - Hvordan er jobbmuligheter, pendlervei. - Har dere mange venner på ditt hjemsted mot der dere bor nå? - Har du ett mye tettere bånd til din familie, enn hva han har til sin. - Er beliggenheten mye bedre på det huset du ønsker å kjøpe enn det dere har kjøpt. 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Jeg vet om noen som sa- jeg flytter uansett, blir du med eller ikke. Han ble med Anonymkode: 30973...e12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet om noen som sa- jeg flytter uansett, blir du med eller ikke. Han ble med Anonymkode: 30973...e12 Hvordan kan de selge og kjøpe og så flytte til et sted ingen av dem har jobb? Anonymkode: 62130...be1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå