Gå til innhold

Kreve inn gjeld fra privatperson gjennom namsmann.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er flere ulike utfordringer her og du bør skille mellom disse.

Er dette også barnefar til et eller flere av barna?

Dersom han behandler deg dårlig og driver med å holder barn tilbake etter samvær, trusler og psykisk vold så hadde jeg kontaktet advokat for å hjelpe deg videre. Her bør du ha hjelp så du får gjort ting rett. Og husk at dersom du opplever trusler, selvtekt og psykisk hold så kan du jo bare forestille deg hva ungene opplever når han har samvær.

Er det ikke barnefar så hadde jeg kuttet all kontakt tvert. Og når folk i omgangskretsen din lurer så hadde jeg vært tydelig på hvorfor (i korte trekke «han skylder meg over hundre tusen han nekter å betale tilbake»). Slike personer får holde på fordi folk holder kjeft. Du vil nok kanskje miste noen venner men de var heller ikke vennene dine i utgangspunktet.

Når det gjelder det økonomiske så må du strukturere dette skikkelig og få ett rettslig grunnlag. Egeninkasso som andre nevner kan være er godt sted men dersom han ikke har penger så får du ikke penger heller. Og når han skylder såpass mye penger som du beskriver at han også er kandidat for gjeldsordning så er det bare å forberede deg på at pengene er tapt. Du må gjøre et forsøk men greit å være realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og til senere - en eller ei som planlegger økonomien sin ut fra fremtidig arv er fulle av røde flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i alle dager lånte du et menneske med kriminell bakgrunn penger?  Og trodde du virkelig at du ville komme til å få de tilbake? Og når han i tillegg har stor gjeld og skal søke gjeldsordning, så kan du anse de pengene for tapt. De har blitt en gave fra deg til ham. 

Anonymkode: 3fb06...a88

Jeg viste mye mindre da enn nå...

Anonymkode: 886bd...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Det er flere ulike utfordringer her og du bør skille mellom disse.

Er dette også barnefar til et eller flere av barna?

Dersom han behandler deg dårlig og driver med å holder barn tilbake etter samvær, trusler og psykisk vold så hadde jeg kontaktet advokat for å hjelpe deg videre. Her bør du ha hjelp så du får gjort ting rett. Og husk at dersom du opplever trusler, selvtekt og psykisk hold så kan du jo bare forestille deg hva ungene opplever når han har samvær.

Er det ikke barnefar så hadde jeg kuttet all kontakt tvert. Og når folk i omgangskretsen din lurer så hadde jeg vært tydelig på hvorfor (i korte trekke «han skylder meg over hundre tusen han nekter å betale tilbake»). Slike personer får holde på fordi folk holder kjeft. Du vil nok kanskje miste noen venner men de var heller ikke vennene dine i utgangspunktet.

Når det gjelder det økonomiske så må du strukturere dette skikkelig og få ett rettslig grunnlag. Egeninkasso som andre nevner kan være er godt sted men dersom han ikke har penger så får du ikke penger heller. Og når han skylder såpass mye penger som du beskriver at han også er kandidat for gjeldsordning så er det bare å forberede deg på at pengene er tapt. Du må gjøre et forsøk men greit å være realistisk.

Er ikke far til barnet. Skjønner sjangsen for å få tilbake pengene er små men får gå som det går.. jeg ble lagt press på av familie til å låne pengene, folk gikk god for han og var mye jeg ikke viste på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke far til barnet. Skjønner sjangsen for å få tilbake pengene er små men får gå som det går.. jeg ble lagt press på av familie til å låne pengene, folk gikk god for han og var mye jeg ikke viste på den tiden...

Jeg ville vurdert om det er verdt det... jeg vet 100K er mye penger,  jeg var selv i en situasjon hvor jeg hadde lånt vekk mer og innså realiteten om at det var stor sjans for at vedkommende aldri måtte betale meg tilbake. Jeg var veldig heldig, men en ting lærte jeg og det er at om man låner vekk penger privat,  selv med advokater og gjeldsbrev,  så er det svært stor sjanse for at man ikke får penger. Er det ikke penger å ta,  så er det ikke. 

Anonymkode: 4841a...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"På den tiden" dette er gammel gjeld og stadig nye lån? Familien din gikk god for en kriminell? Han er ikke far men han får ha barna dine eller se dem til tross for ting du påstår her? 

Høres ut som du har større problemer enn disse pengene. Og det du sier henger ikke helt sammen engang. 

Anonymkode: 826f1...788

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

"På den tiden" dette er gammel gjeld og stadig nye lån? Familien din gikk god for en kriminell? Han er ikke far men han får ha barna dine eller se dem til tross for ting du påstår her? 

Høres ut som du har større problemer enn disse pengene. Og det du sier henger ikke helt sammen engang. 

To lån. 550000 og 600000 kr. Er fra i høst og andre november 2019. I dag snakket jeg med han mener jeg ikke har spurt etter pengene og vi kunne lage nedbetalingsavtale. Så sender krav om pengene og mulighet for nedbetaling så tar jeg det videre om jeg ikke får respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du wr jo da utsatt for svindel. Kanskje en sak for esoen Lie og co

Anonymkode: 94c8e...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss. 1,1 mill i tilfeldig lån uten gjeldsbrev eller sikkerhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

To lån. 550000 og 600000 kr. Er fra i høst og andre november 2019. I dag snakket jeg med han mener jeg ikke har spurt etter pengene og vi kunne lage nedbetalingsavtale. Så sender krav om pengene og mulighet for nedbetaling så tar jeg det videre om jeg ikke får respons.

55000 og 60000 kr ble litt mye nuller😂 men hvordan beviser menn at mann har sendt faktura hva drt heter? Har ikke epostadresse så blir post eller messenger og vet ikke om det er innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

55000 og 60000 kr ble litt mye nuller😂 men hvordan beviser menn at mann har sendt faktura hva drt heter? Har ikke epostadresse så blir post eller messenger og vet ikke om det er innafor?

Nei det holder ikke. Du har ikke tatt dette særlig seriøst. Har du sendt faktura "eller hva det nå heter" eller ikke? Veit du hva en faktura er? Og har du både sent den per post og på messenger da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst lenger. "Menn" og  "mann"  og faktura eller hva det heter... Og du har ikke epostadresse, men vurderer å sende på messenger. 

En faktura er noe en bedrift sender for å få betalt for leverte varer og tjenester.

Det er så mye som ikke henger sammen i denne tråden, så jeg beklager, men jeg tviler på at du noengang får tilbake pengene dine. Ingen etater vil ta deg seriøst når du roter så mye med både beløpene og begrepene som du gjør. 

Anonymkode: 3fb06...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må nok dessverre anse de som tapt hvis ikke den som er skyldig vil betale tilbake. Da er du erfaring rikere, ikke gi ut den type privat lån. 

Anonymkode: ac1a8...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...