AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #21 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ubestridte krav kan kreves inn via namsmannen, men man risikere jo at han bestrider det hvis saken faktisk går til namsmannen. Ja, så private krav mellom 2 privatpersoner kommer sjelden til inndrivelse hos namsfogden dessverre. Anonymkode: 6c4dd...d17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #22 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det noe i at barnevernet burde hjelpe deg litt, da? Er ingen trussel det. Anonymkode: 826f1...788 Ja det er sikkert. Har et barn som har hatt en del problemer som jeg selv søkte hjelp og fikk god støtte og og videre henvisning til bup som fortsatt hjelper oss. Derfor han bruker dette som en av pressmidlene. Jeg er ikke bekymret for det altså. Noen ting er man ikke kvalifisert til å løse som mor,ingen skam i det. Å gå til politi og holde barnet tilbake så jeg må få hjelp til å få barnet hjem er noe helt annet. Å melde meg for vold mot barna uten grunnlag for å få viljen sin er utpressing og trusler. Tenker han ville gjort det om han trodde det istedefor å prøve få noe ut av det? Her handlet det egentlig om å få tilbake pengene uten krangling og styr da. Anonymkode: 886bd...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #23 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er sikkert. Har et barn som har hatt en del problemer som jeg selv søkte hjelp og fikk god støtte og og videre henvisning til bup som fortsatt hjelper oss. Derfor han bruker dette som en av pressmidlene. Jeg er ikke bekymret for det altså. Noen ting er man ikke kvalifisert til å løse som mor,ingen skam i det. Å gå til politi og holde barnet tilbake så jeg må få hjelp til å få barnet hjem er noe helt annet. Å melde meg for vold mot barna uten grunnlag for å få viljen sin er utpressing og trusler. Tenker han ville gjort det om han trodde det istedefor å prøve få noe ut av det? Her handlet det egentlig om å få tilbake pengene uten krangling og styr da. Anonymkode: 886bd...72c Hæ?! Dette skjer på grunn av lånet? Anonymkode: 826f1...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #24 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ?! Dette skjer på grunn av lånet? Anonymkode: 826f1...788 Utrolig nok ikke, eller delvis. Hele situasjonen et så forstyrret at jeg vet ikke hvorfor noe som helst. Men må bare skape avstand og gå til politi om ting ikke roer seg. Men altså ingen hevn, vet ikke hvordan løse det med lånet. Anonymkode: 886bd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #25 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, så private krav mellom 2 privatpersoner kommer sjelden til inndrivelse hos namsfogden dessverre. Anonymkode: 6c4dd...d17 Men har jo dette skriftlig og flere innrømmelser av gjeld. Det er en stor summ også. Anonymkode: 886bd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #26 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er sikkert. Har et barn som har hatt en del problemer som jeg selv søkte hjelp og fikk god støtte og og videre henvisning til bup som fortsatt hjelper oss. Derfor han bruker dette som en av pressmidlene. Jeg er ikke bekymret for det altså. Noen ting er man ikke kvalifisert til å løse som mor,ingen skam i det. Å gå til politi og holde barnet tilbake så jeg må få hjelp til å få barnet hjem er noe helt annet. Å melde meg for vold mot barna uten grunnlag for å få viljen sin er utpressing og trusler. Tenker han ville gjort det om han trodde det istedefor å prøve få noe ut av det? Her handlet det egentlig om å få tilbake pengene uten krangling og styr da. Anonymkode: 886bd...72c Dette ble for mye private detaljer. Jeg har rapportert dette. Hva er det du driver med? Lykke til med situasjonen. Anonymkode: 826f1...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #27 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men har jo dette skriftlig og flere innrømmelser av gjeld. Det er en stor summ også. Anonymkode: 886bd...72c Jaja, du får prøve. Jeg ser bare på hva som er vanlig. (Har jobbet i bransjen) Anonymkode: 6c4dd...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. mars 2023 #28 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det er sikkert. Har et barn som har hatt en del problemer som jeg selv søkte hjelp og fikk god støtte og og videre henvisning til bup som fortsatt hjelper oss. Derfor han bruker dette som en av pressmidlene. Jeg er ikke bekymret for det altså. Noen ting er man ikke kvalifisert til å løse som mor,ingen skam i det. Å gå til politi og holde barnet tilbake så jeg må få hjelp til å få barnet hjem er noe helt annet. Å melde meg for vold mot barna uten grunnlag for å få viljen sin er utpressing og trusler. Tenker han ville gjort det om han trodde det istedefor å prøve få noe ut av det? Her handlet det egentlig om å få tilbake pengene uten krangling og styr da. Anonymkode: 886bd...72c Tror kanskje det kan være lurt å være litt proaktiv, og ta kontakt med barnevernet og politi for å få råd. Før denne personen gjør alvor av truslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #29 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jaja, du får prøve. Jeg ser bare på hva som er vanlig. (Har jobbet i bransjen) Anonymkode: 6c4dd...d17 Okay... takk for svar. Anonymkode: 886bd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #30 Del Skrevet 11. mars 2023 Apis skrev (7 minutter siden): Tror kanskje det kan være lurt å være litt proaktiv, og ta kontakt med barnevernet og politi for å få råd. Før denne personen gjør alvor av truslene. Ja kan være lurt. Men han har jo ikke noe å vise til da så føler meg egentlig ganske trygg. Anonymkode: 886bd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #31 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette ble for mye private detaljer. Jeg har rapportert dette. Hva er det du driver med? Lykke til med situasjonen. Anonymkode: 826f1...788 Ingenting man kan kjenne noen igjen på her. De som kjenner igjen isåfall kjenner godt til situasjonen og hjelper meg. Anonymkode: 886bd...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #32 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingenting man kan kjenne noen igjen på her. De som kjenner igjen isåfall kjenner godt til situasjonen og hjelper meg. Anonymkode: 886bd...72c 🙄 vel det er detaljer om barnevern og dette er jo en situasjon der det vil bli anmeldelser kanskje osv. Upassende. Unødvendig. Kan du få pengene dine gjennom namsmannen? Det hadde holdt. Anonymkode: 826f1...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #33 Del Skrevet 11. mars 2023 Husk at andre kreditorer kommer før deg så det kan hende du aldri får de pengene Anonymkode: 4841a...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. mars 2023 #34 Del Skrevet 11. mars 2023 Du kan gå utenom forliksrådet søk på direkte inkasso 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #35 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🙄 vel det er detaljer om barnevern og dette er jo en situasjon der det vil bli anmeldelser kanskje osv. Upassende. Unødvendig. Kan du få pengene dine gjennom namsmannen? Det hadde holdt. Anonymkode: 826f1...788 Nei barnevernet er ikke inne i bildet men at barnet mitt har trengt litt hjelp er et pressmiddel som blir brukt pluss påstander som enkelt kan motbeviser. Jeg har ingen plan om noe annet enn å holde avstand og få pengene tilbake på minst mulig konfliktfylt måte. Anonymkode: 886bd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #36 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husk at andre kreditorer kommer før deg så det kan hende du aldri får de pengene Anonymkode: 4841a...10c Okay kan du forklare? Han har stor gjeld og vurderer gjeldsordning noe jeg ikke viste på forhånd.. Anonymkode: 886bd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBergh Skrevet 11. mars 2023 #37 Del Skrevet 11. mars 2023 Hei. Søk på "egeninkasso", her vil du finne fremgangsmåten på hvordan du kan drive inn utestående pengekrav. Med vennlig hilsen TBergh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #38 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Okay kan du forklare? Han har stor gjeld og vurderer gjeldsordning noe jeg ikke viste på forhånd.. Anonymkode: 886bd...72c Dvs hvis det er andre han skylder penger til, så står de foran deg i køen. Privatgjeld er det aller siste som prioriteres når det er snakk om innkreving av gjeld. Skylder han 40 ulike firmaer og personer penger for tjenester eller lån, så får de før deg. Namsmannen kan ikke gå inn og gjøre om på rekkefølgen her. Noe veldig viktig du må huske på er at bevisene for at vedkommende skylder deg penger og alt, er ingenting verdt når det ikke ER penger, og det høres det virkelig ikke ut som det er. Anonymkode: 4841a...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #39 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er redd det bare blir mer konflikt. Han flink til å unngå loven og har mye kriminell bakrunn han har sluppet unna med. Vi har felles omgangskrets så kommer til å miste alle da. Anonymkode: 886bd...72c Hvorfor i alle dager lånte du et menneske med kriminell bakgrunn penger? Og trodde du virkelig at du ville komme til å få de tilbake? Og når han i tillegg har stor gjeld og skal søke gjeldsordning, så kan du anse de pengene for tapt. De har blitt en gave fra deg til ham. Anonymkode: 3fb06...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 12. mars 2023 #40 Del Skrevet 12. mars 2023 Dersom du skulle være så heldig å få et tvangsgrunnlag (eks via forliksrådet). Du betaler den prosessen.. Og så sender krav til inndriving. Hva kan de ta? Har han en godt lønnet hvit jobb? Eier han et hus uten mye lån? Erfaringsvis er det lite namsmannen klarer å få tak i. Eks, lønnen er for lav til å få trekk, bolig eies ikke, ev er pantsatt til over pipa allerede. Tror aldri jeg har opplevd at noen med et slikt krav har fått igjen pengene sine. Sånne krav ordnes ofte opp i kriminelle miljøer dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå