AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #41 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er ikke oppe på natta, lager bråk og kanskje har besøk. Da er de på jobb. Så det burde være helt uproblematisk. Anonymkode: c5226...3a5 Neivel, og det er ikke de fleste uføre heller... Så det burde være helt uproblematisk å leie ut til dem. Anonymkode: c1eee...d7d 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #42 Skrevet 11. mars 2023 CrazyCatLady2500 skrev (2 minutter siden): Jeg er delvis ufør pga revmatisk sykdom. Legger meg før 22 hver kveld og er våken før 7. Har nesten aldri besøk for det har jeg ikke ork til. Jeg burde jo være en drømme-leietaker? Selvsagt, jeg hadde lett leid ut til deg om jeg var sikker på at det var grunnen til at du var ufør! Dessverre kan jeg ikke spørre deg om grunnen til at du er ufør (i frykt for å bli anmeldt for diskriminering) derfor blir jeg nødt til å male med bred pensel og ikke leie ut til noen uføre. jeg har sikkert 80 henvendelser hver fang jeg legger ut annonsen, og da velger jeg å sikre meg selv mest mulig. Anonymkode: 4afeb...1ac 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #43 Skrevet 11. mars 2023 Jeg leier ut kjellerleiligheten i vår enebolig, og som mange påpeker - når man bor i samme bolig, og gjerne med barn så vil man være svært forsiktig med hvem man leier ut til. Det er veldig mange som kommer og som er uføretrygdede og som man får et svært dårlig førsteinntrykk av. Får jeg en dårlig følelse når jeg møter noen som vil leie så er det er nei fra min side. Det er så mange som ønsker å leie, at det å ha referanser, sikker jobb og inntekt, og som ikke minst gir et godt inntrykk når man møtes er de jeg vurderer - Ingen andre. Har man garanti fra NAV, og ingen forklaring på hvorfor er det personer jeg aldri ville vurdert å leie ut til om jeg ikke kjente historien personlig, eller kjente vedkommende. Anonymkode: 56d45...a9e 6
tussi84 Skrevet 11. mars 2023 #44 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Interessant med alle disse fordommene fra noen som ikke en gang leier ut. Anonymkode: e2d16...650 Handler ingenting om fordommer. jeg sier bare at jeg vet hvordan utleiere tenker. Jeg personlig kunne leid ut til en ufør person om jeg kjente vedkommende fra før, og visste at sykdommen(e) ikke påvirket boevnen, men jeg sitter ikke med samme informasjon om fremmede. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #45 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): folk skal ikke være uføre, de skal ikke være alenemor med små barn, de skal ikke ha husdyr, de skal ikke ha besøk . Anonymkode: 0c16d...de4 Aller helst så skal de bare betale leie uten å bruke boligen, det hadde vært det beste for enkelte utleiere virker det som... Anonymkode: c1eee...d7d 6 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #46 Skrevet 11. mars 2023 tussi84 skrev (2 minutter siden): Handler ingenting om fordommer. jeg sier bare at jeg vet hvordan utleiere tenker. Jeg personlig kunne leid ut til en ufør person om jeg kjente vedkommende fra før, og visste at sykdommen(e) ikke påvirket boevnen, men jeg sitter ikke med samme informasjon om fremmede. Selvfølgelig handler det om fordommer når det er en forventning eller angst for at uføre har dårligere boevne enn arbeidstakere har. Anonymkode: c1eee...d7d 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #47 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ! Vi eier vår egen bolig, og bestemmer hvem vi vil leie ut til. Deal with it ! Anonymkode: 4c89c...4a8 Vel, det finnes faktisk lover som regulerer leiemarkedet. Og man har ikke lov til å diskriminere. Så nei, å leie ut eiendelen sin står det nok ingenting om i menneskerettighetene altså... 😂 Anonymkode: c1eee...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #48 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig handler det om fordommer når det er en forventning eller angst for at uføre har dårligere boevne enn arbeidstakere har. Anonymkode: c1eee...d7d Det er ingen fordom det er fakta! Selvsagt har ikke alle uføre dårlig boevne, men de fleste med ordentlig dårlig boevne er ufør. Anonymkode: 4afeb...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #49 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen fordom det er fakta! Selvsagt har ikke alle uføre dårlig boevne, men de fleste med ordentlig dårlig boevne er ufør. Anonymkode: 4afeb...1ac Gi meg gjerne en statistikk på dette. Det du sier er bare vås. Anonymkode: c1eee...d7d 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #50 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, det finnes faktisk lover som regulerer leiemarkedet. Og man har ikke lov til å diskriminere. Så nei, å leie ut eiendelen sin står det nok ingenting om i menneskerettighetene altså... 😂 Anonymkode: c1eee...d7d Nettopp derfor siles alle uføre bort. Hvis jeg begynner å spørre om grunn til uførhet så kan jeg bli tatt for diskriminering. Jeg hadde hatt 0 problem med å leie ut til mange type uføre, men det er en risiko jeg ikke kan ta. Anonymkode: 4afeb...1ac 9
tussi84 Skrevet 11. mars 2023 #51 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig handler det om fordommer når det er en forventning eller angst for at uføre har dårligere boevne enn arbeidstakere har. Anonymkode: c1eee...d7d Du gir deg ikke du. DET handler om risiko, ingenting annet for en utleier. 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #52 Skrevet 11. mars 2023 CrazyCatLady2500 skrev (17 minutter siden): Jeg er delvis ufør pga revmatisk sykdom. Legger meg før 22 hver kveld og er våken før 7. Har nesten aldri besøk for det har jeg ikke ork til. Jeg burde jo være en drømme-leietaker? Det er du sikkert. Problemet er at en utleier ikke kan vite at du ikke hoarder og fester hele natta med vennene dine. Anonymkode: 9dae8...268 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #53 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi meg gjerne en statistikk på dette. Det du sier er bare vås. Anonymkode: c1eee...d7d Er det «bare vås» at mennesker som har ordentlig dårlig boevne har en forhøyet sjanse for å gå på NAV!? Hvilken verden lever du i? Anonymkode: 4afeb...1ac 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #54 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utleiere driver tross alt ikke med veldedighet og jeg skjønner veldig godt de som ikke godtar noen former for garantier fra NAV, de aller fleste utleiere vil ha en leietaker som har stabil inntekt og som ikke har problemer med å betale depositum. Bolig er faktisk noe av det dyreste man bruker penger på for mange og da gjelder å finne en leietaker som passer på boligen. At noen ikke ønsker å leie ut til uføretrygdede er en annen sak, leietaker har da stabil inntekt men det kommer jo an på hvorfor man er uføretrygdet. Noen vil ha behov for å tilrettelegge boligen ved fysisk sykdom og andre er kanskje ustabile psykisk. Anonymkode: 9786f...da6 Uføretrygd er den mest stabile inntekten en person kan ha, faktisk 😂. Det vitner heller om uvitenhet og kunnskapsløshet. Slik som dette innlegget. Anonymkode: c62aa...74c 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #55 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uføretrygd er den mest stabile inntekten en person kan ha, faktisk 😂. Det vitner heller om uvitenhet og kunnskapsløshet. Slik som dette innlegget. Anonymkode: c62aa...74c Det er vel ikke stabiliteten på inntekten utleiere er bekymret for😂 Anonymkode: 4afeb...1ac 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #56 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp derfor siles alle uføre bort. Hvis jeg begynner å spørre om grunn til uførhet så kan jeg bli tatt for diskriminering. Jeg hadde hatt 0 problem med å leie ut til mange type uføre, men det er en risiko jeg ikke kan ta. Anonymkode: 4afeb...1ac Du diskriminerer jo alle uføre da. Hvordan i all verden får du dette til å ikke være diskriminering. Kanskje noen uføre selv forteller hvorfor de er uføre? Jeg er som sagt ufør selv, fysisk sykdom (indremedisinsk). Og jeg har fått alle de 3 leilighetene / husene jeg har vært på visning på. 2 av de fortalte jeg selv hvorfor jeg var ufør, og den tredje var ikke interessert i økonomi / helse. Anonymkode: c1eee...d7d 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #57 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det «bare vås» at mennesker som har ordentlig dårlig boevne har en forhøyet sjanse for å gå på NAV!? Hvilken verden lever du i? Anonymkode: 4afeb...1ac Og statistikken uteblir såklart... Anonymkode: c1eee...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #58 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du diskriminerer jo alle uføre da. Hvordan i all verden får du dette til å ikke være diskriminering. Kanskje noen uføre selv forteller hvorfor de er uføre? Jeg er som sagt ufør selv, fysisk sykdom (indremedisinsk). Og jeg har fått alle de 3 leilighetene / husene jeg har vært på visning på. 2 av de fortalte jeg selv hvorfor jeg var ufør, og den tredje var ikke interessert i økonomi / helse. Anonymkode: c1eee...d7d Ja! Jeg har aldri sagt at det ikke er diskriminering, jeg sier at diskrimineringsloven fører til at flere blir diskriminert. Anonymkode: 4afeb...1ac 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #59 Skrevet 11. mars 2023 tussi84 skrev (10 minutter siden): Du gir deg ikke du. DET handler om risiko, ingenting annet for en utleier. Nei, det handler om fordommer. Altså en forventning om at noen har spesielle egenskaper fordi de tilhører en definert gruppe. Det er utfra fordommene man vurderer denne risikoen... Anonymkode: c1eee...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #60 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og statistikken uteblir såklart... Anonymkode: c1eee...d7d Trenger ikke det, det er helt vanlig logikk. Det er som å skulle samle fakta på at jorden er rund. Du kan jo Google selv om du er uenig, men det ville jo vært veldig ulogisk. Anonymkode: 4afeb...1ac 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå