AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Hei. Har en 7åring som vet veldig godt at han må vaske hendene etter å ha vært på do. Det hender han «glemmer» dette og hvis jeg ikke står som en hauk og passer på, så lyver han om at det er gjort, når jeg spør. Jeg sender han alltid inn på badet for å vaske hendene etter det, og sier at dersom det skulle skje igjen så blir det konsekvens i form av at jeg tar fra skjerm (eneste goden han ikke ønsker å miste). At barn glemmer, det er sant og sånn er det, men i og med at han lyver så mistenker jeg at det er fordi han ikke gidder. Far mener at barn er barn og ønsker derfor ikke å gi konsekvenser for slike ting. Idag så var jeg tilstedet under dusjing fordi han enda trenger hjelp med å vaske håret. Da oppdaget jeg når jeg lukket opp døren at han sto og tisset og visste veldig godt at det ikke er lov, og doen er rett ved. Far mener igjen at sønnen bare må snakkes med, forstå og lære. Jeg snakket derfor med sønnen og forklarte at det egt ikke er krise, men siden det er badekar og dusj i ett så er det ekkelt og ganske ugreit og derfor ikke lov. Han kunne også tisset rett før han dusjet, for han hadde akkurat startet å dusje når jeg kom inn. Jeg mente også på at han igjen visste at han gjorde noe galt og at det ikke hjelper å snakke med gutten, for han gjør det han selv ønsker når han tror ingen følger med på han. Hva får ungene deres lov til og hva ville dere gjort/ tenkt som konsekvens? Anonymkode: d89b5...31a
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Teflon hjerne. Er helt normalt. Min 7 åring er helt lik. Å straffe er lite poeng. Mye bedre med positiv forsterkning. Endret 11. mars 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Hvorfor er det ikke lov å tisse i dusjen? Det fins 2 typer mennesker; De som tisser i dusjen. Og de som lyver om det 😎 Anonymkode: 537ef...5dd 2 11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det ikke lov å tisse i dusjen? Det fins 2 typer mennesker; De som tisser i dusjen. Og de som lyver om det 😎 Anonymkode: 537ef...5dd Jeg tenker jo at når han blir så stor at han dusjer alene, så får han gjøre hva han vil. Men jeg tenker også at det er viktig å lære hva som er sosialt akseptert og ikke, og denne gutten er faretruende å stå foran folk på skolen når de dusjer, og tisse, om han ikke lærer at det ikke er greit. Det går også på å lære barna om hygiene. Her handler det jo egentlig ikke om tissingen… men at barnet ikke gadd å gå på do og gjorde noe han vet «er galt» i gåsetegn, og ble oppdaget Anonymkode: d89b5...31a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Jeg synes du lager problemer ut av ingenting. En 7åring må minnes på å vaske hender, helt normalt. Om mine tisser i dusjen vet ikke jeg.. De får ikke tisse i badevann, men det skjønner de godt. Ville virkelig ikke laget noe big deal av dette Anonymkode: d9015...7f4 4
ESFP Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Hvis det er viktig for deg at han ikke tisser i dusjen/badekaret og han gjør det likevel, er det en fin konsekvens at han vasker badekaret etterpå. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Helt normalt, må støtt og stadig minne 7-åringen på å vaske hender og hun lyver gjerne litt om hun har gjort det eller ikke. Sier på en grei måte at hun må inn igjen og vakse hender 😎 Anonymkode: 1e8fc...c41
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Er jo helt normalt å tisse i dusjen. Både min man og jeg gjør det, sikkert døtrene våre også. Det er virkelig ikke et problem. Anonymkode: 3b675...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er jo helt normalt å tisse i dusjen. Både min man og jeg gjør det, sikkert døtrene våre også. Det er virkelig ikke et problem. Anonymkode: 3b675...6b3 Vel, det er nok ikke alle enig i. Jeg syns det er skikkelig ekkelt, vi har dusj som er rett på gulvet og har mosaikkflis med varmekabler under. Hvis man står og tisser i dusjen uten å vaske etterpå vil det stinke urin på badet, og trolig vil det sette seg i fugen. Helt uaktuelt... Anonymkode: 22f29...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jo helt normalt å tisse i dusjen. Både min man og jeg gjør det, sikkert døtrene våre også. Det er virkelig ikke et problem. Anonymkode: 3b675...6b3 Nei, det er det IKKE. For noen jævla griser dere er 🤢 Anonymkode: d74f3...3ff
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, det er nok ikke alle enig i. Jeg syns det er skikkelig ekkelt, vi har dusj som er rett på gulvet og har mosaikkflis med varmekabler under. Hvis man står og tisser i dusjen uten å vaske etterpå vil det stinke urin på badet, og trolig vil det sette seg i fugen. Helt uaktuelt... Anonymkode: 22f29...0d7 Huh? Man tisser jo mens vannet renner fra dusjen. Det blir som som alt det andre man skyller av seg. Det renner ned i sluket… Anonymkode: d53de...d84 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er jo helt normalt å tisse i dusjen. Både min man og jeg gjør det, sikkert døtrene våre også. Det er virkelig ikke et problem. Anonymkode: 3b675...6b3 Nei, det er da ikke normalt? Det er ikke lov hos oss. Det er jeg som vasker badet. Når de vasker badet selv kan de sikkert slå seg løs. I tillegg har dusjen vår marmorfliser som ikke tåler urin uten å bli flekkete (vet det er idiotisk, men kjøpte ferdig oppusset bad). Uansett blir det en restlukt av det, og urinvann kan sive ut uten at man får dusjet det bort. Anonymkode: 0d304...d26 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 8-åringen her kan gjøre det samme! Tisse i dusjen. Jeg synes det er ekkelt, og korrigerer, men det går ikke inn. Samme med å tisse på doringen. Jeg maser om det også. Det går ikke inn. Gutter er jevnt over mer umodne og tar mindre hensyn for andre mennesker. Vi vet jo at voksne menn også kan tisse utover dassen. Og de er voksne.... Når voksne menn ikke klarer å tisse der de skal, hva kan man da forvente av små gutter? Ikke stort 😄 Anonymkode: aa91d...5c1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes du lager problemer ut av ingenting. En 7åring må minnes på å vaske hender, helt normalt. Om mine tisser i dusjen vet ikke jeg.. De får ikke tisse i badevann, men det skjønner de godt. Ville virkelig ikke laget noe big deal av dette Anonymkode: d9015...7f4 Enig. Det kan godt være at både sønnen din og mannen din tisser i dusjen jevnlig, de bare sier det ikke til deg og du finner det aldri ut. Det er litt spesielt å ønske å straffe sønnen din fordi du tilfeldigvis så ham tisse i dusjen når han sannsynligvis gjør det mange ganger helt uten at du vet det og dermed helt uten straff. Tror du seriøst du oppnår noe ved å straffe for noe han vet veldig godt at du ikke kan kontrollere? Anonymkode: 9f454...62b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå