AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Babyen krever noe hele tiden, helt fra den var veldig liten. Det er armer og bein, aldri i ro, skal ha tak i alt og får "raserianfall" om den ikke får det. Sitter vi å spiser middag er det roping etter den ene tingen etter den andre, aldri fornøyd, må ha noe å drive med. Skal ha alt den ser. Roper og skriker og sitter aldri ned. Vil bæres når vi er ute, så vogna må trilles hjem. Godtar ikke at jeg holder på med noe, da er den på elg med en gang, drar i beina når jeg lager mat osv osv. Baby er 12 mnd nå. Sover fortsatt ikke i egen seng, nå ligge inntil meg og skal ha pupp flere ganger på natten. Hvis dette er normalen, blir ikke dere andre også helt utslitt, hvordan orket dere flere barn, hvis det er slik det er. Anonymkode: 1bfd7...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Tips: bæresele. Barn er forskjellige, men høres ikke helt unormalt ut. Tror man glemmer det litt når ungen blir større også får man flere 😅 bedrer seg når de begynner i barnehagen og blir mer slitne Anonymkode: 52833...240 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Jeg har også bare en foreløpig og det føles litt som galskap med fler. Men nå er min 1.5 og kan holde på litt selv med ting så tenker det blir bedre med tia. Min sover ikke alene enda men det går vel etter hvert det også. Anonymkode: 77f0b...483 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Bæresele er veldig kjekt min liker heller ikke vogn forresten. Anonymkode: 77f0b...483 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Bæresele. Min første bodde i denne. Hadde en ubrukt vogn til 10.000 🤣 Anonymkode: 87c72...24e 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Det er ikke unormalt, men ikke vanlig. Min på 10mnd er også high maintenance og må underholdes hele tiden. Tar han med på alt av husarbeid, har aldri vært så rent her som nå. Skifte på senga, synge, riste tepper og lage rare lyder, sortere klær og kaste dem i hauger han kan rasere, vaske inni skapene og klirre med kjelene, moppe gulvet mens jeg hopper… Anbefales forsåvidt, får unna mye 😝 Anonymkode: 8c6ad...4f3 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Høres ut som min. Høyt og lavt, alltid noe som skal undersøkes, klatres på, skrus, trykkes, smakes. Og blir frustrert/sint/lei seg om han ikke får viljen sin. Det er bare å henge med i svingene. Tror perioden mellom 1 til 2 år er ekstra vanskelig siden baby begynner å utforske selvstendighet, får mer vilje, teste grenser, mye følelser og ikke språk. Jeg følger «Foreldremestring» og «pedledern» på Instagram for råd om hvordan takle alle følelsene til barnet. Anonymkode: 3fade...f50 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Alle ble sjokkert over at de fikk baby nr 2. Alle hadde nemlig fått med seg hvor intenst jeg hatet de to første årene i eldstemanns liv. Men det ble liksom glemt. Men eldste var INTENS. Sterke følelser, mye bevegelser, høyt og lavt HELE TIDEN. Trodde jeg skulle bli gal. Anonymkode: 2c265...39a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle ble sjokkert over at de fikk baby nr 2. Alle hadde nemlig fått med seg hvor intenst jeg hatet de to første årene i eldstemanns liv. Men det ble liksom glemt. Men eldste var INTENS. Sterke følelser, mye bevegelser, høyt og lavt HELE TIDEN. Trodde jeg skulle bli gal. Anonymkode: 2c265...39a Det er sånn her ja, pluss nå samsove både dag og natt, sover ikke alene. Pluss roper og skriker ved matbordet og ellers når ting ikke går som baby vil. Og sitter ikke i vogn, eller andre steder da den var mindre, har bært i 12 mnd i strekk nå 24/7. Anonymkode: 1bfd7...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle ble sjokkert over at de fikk baby nr 2. Alle hadde nemlig fått med seg hvor intenst jeg hatet de to første årene i eldstemanns liv. Men det ble liksom glemt. Men eldste var INTENS. Sterke følelser, mye bevegelser, høyt og lavt HELE TIDEN. Trodde jeg skulle bli gal. Anonymkode: 2c265...39a Var nr 2 lik?😅 Anonymkode: 1bfd7...bbf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Er gutter mer slik som beskrives her enn jenter? Eller er det tilfeldig fordelt? Anonymkode: 1bfd7...bbf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Min var sånn og er til dels sånn enda i perioder, straks to år. Innså etter hvert at han var usedvanlig nysgjerrig og kreativ, så dette med å ligge der som baby og være så begrenset frustrerte han. Dermed måtte vi være hans armer, bein og de som hentet ting for han. Kunne aldri ligge i bag i vognen, måtte se seg rundt hele tiden. Først i sportsvogn gikk det an å trille, men etter at han begynte å gå var det bare å pakke vekk vognen omtrent. Det ble mye lettere når han kunne gå selv og oppsøke ting selv, for da slapp vi gjøre alt for han. Men han har fremdeles en tendens til å ville alt det han ikke får til fremdeles og krever bistand. Jeg tolker det som at han bare er veldig eventyrlysten og kreativ av seg, vil lære nye ting og avansere. Ufattelig slitsomt innimellom, men da prøver jeg tenke at det er gode egenskaper. Og med dette mener jeg ikke å si at mer rolige barn ikke er kreative og nysgjerrige, det bare arter seg i ulike former. Min er kanskje litt over snittet nysgjerrig bare, føles sånn. Hopper på alle utfordringer, mens andre barn jeg observerer han med er kanskje mer forsiktige og ikke så rett på som han alltid er. Anonymkode: 1f761...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er gutter mer slik som beskrives her enn jenter? Eller er det tilfeldig fordelt? Anonymkode: 1bfd7...bbf Jeg har gutt selv, men har en venninne som har en jente som er meget bestemt. Klistremerkebaby, fullstendig meltdown hvis baby ikke får det som hun vil, osv. Mer krevende enn de fleste andre barn, vil jeg si. Anonymkode: 3fade...f50
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er gutter mer slik som beskrives her enn jenter? Eller er det tilfeldig fordelt? Anonymkode: 1bfd7...bbf Tror oftere gutter er sånn enn jenter. Men noen jenter er like ville. Men føler mest det er gutter som beskrives slik jeg da, uten at jeg har noe statistikk på det. Blir min egen statistikk i så fall he he. Anonymkode: 1f761...f5a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Var nr 2 lik?😅 Anonymkode: 1bfd7...bbf Nei. Aktiv, men ikke intens. Heldigvis! Anonymkode: 2c265...39a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 Det er utrolig stor forskjell på babyer. Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling, og har to små selv. Mine er relativt rolige. Jeg har hatt babyer på jobb, som er sånn som du beskriver. Som små duracell maskiner som bare går og går og går. Det er utrolig krevende!! Hadde jeg bare opplevd mine egne, hadde jeg trodd foreldre overdrev, men det er virkelig noen babyer som krever mye mer enn normalt. Prøv å få litt avlastning sånn at du ikke går på veggen. Anonymkode: 41c2c...b50 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Babyen krever noe hele tiden, helt fra den var veldig liten. Det er armer og bein, aldri i ro, skal ha tak i alt og får "raserianfall" om den ikke får det. Sitter vi å spiser middag er det roping etter den ene tingen etter den andre, aldri fornøyd, må ha noe å drive med. Skal ha alt den ser. Roper og skriker og sitter aldri ned. Vil bæres når vi er ute, så vogna må trilles hjem. Godtar ikke at jeg holder på med noe, da er den på elg med en gang, drar i beina når jeg lager mat osv osv. Baby er 12 mnd nå. Sover fortsatt ikke i egen seng, nå ligge inntil meg og skal ha pupp flere ganger på natten. Hvis dette er normalen, blir ikke dere andre også helt utslitt, hvordan orket dere flere barn, hvis det er slik det er. Anonymkode: 1bfd7...bbf Du får ta det opp med produsentene... 😊 Anonymkode: f3101...bb1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du får ta det opp med produsentene... 😊 Anonymkode: f3101...bb1 Jeg har gjort det, han mener det er meg og ikke han, så her blir det ord mot ord😂😂😂 Anonymkode: 1bfd7...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 Det høres helt normalt ut. Bæretøy er tingen Anonymkode: 0c2f2...6e1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Og derfor har jeg tatt abort flere ganger istedet for å måtte forholde meg til dette. Barn er dritt. Anonymkode: feee0...3ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå