Gå til innhold

Venninne reagerer på at jeg plukker opp flasker når vi går på tur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er begge i mammaperm og vi går masse turer sammen.

Jeg har alltid en pose med meg, hvor jeg samler flasker og bokser vi kommer over i.

Hun mener at jeg skal stoppe med det, at det er bare narkomaner eller alkoholikere som tar opp flasker/bokser. Jeg mener at jeg gjør noe bra for miljøet og ja, jeg tjener jo litt på det. Jeg gjorde oversikt på det en uke. 365 kroner! 

Anonymkode: 3e61f...52e

• Liker 7

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun har jo ikke noe å si om det. Er hun redd for å bli mistenkt for med-narkoman eller noe? Aldri forstått hvorfor folk strør rundt seg med flasker over alt, så er jo bra at noen andre plukker dem opp. Jeg hadde en venninne som til og med syntes det var flaut at jeg tok med meg min egen flaske etter kino, istedenfor å kaste den. Men hun selv kunne fint plukke opp et kronestykke fra gaten. 😅

Anonymkode: ba499...719

• Liker 1
AnonymBruker

For en dust! Å plukke opp søppel er jo kjempebra! Og at du får penger for det en ekstra bonus. 

Sånne folk som blir flaue over alt mulig er så slitsomt. Hun er vel ikke 13 år mer.. 

Anonymkode: 7519b...4aa

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo bittelitt spesielt.

Anonymkode: f46ce...f04

Hvorfor det? Hun fjerner plast og metall som ellers ville blitt mikroplast og ubrukelig aluminium i naturen. 

Hva er spesielt med det? 

Anonymkode: 7519b...4aa

• Liker 4
  • Nyttig 2

Annonse

I utgangspunktet er et jo  fint å plukke søppel. men jeg ville nok blitt litt irritert om jeg gikk tur og prøvde å føre en samtale med noen som stadig vekk skulle stoppe og se etter og plukke opp ting.

• Liker 1
AnonymBruker

Egentlig ingenting galt med det, men jeg tenker nok litt som din venninne, her dessverre. Assosiasjoner til hjemløse/rusmisbrukere. De som går ustelt rundt og graver etter flasker og andre skatter i diverse søppelspann i offentligheten. 

Anonymkode: d19ab...210

• Liker 2
AnonymBruker

Ts.

Jeg graver ikke i søpla.

Men ja, det er mange flasker og bokser som blir bare kastet i veikanten. (Masse ved skoler. Er det ikke slik at den nye generasjonen skal være så miljøvennlig?). 

Og hvorfor ikke skal jeg ta dem opp? Jeg resirkulerer dem og får pengene. Er ikke visjonen at vi skal ha ett mer grønt miljø?

Anonymkode: 3e61f...52e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Jeg plukker også flasker fra naturen når jeg er på tur. Noen ganger på toget hvis det er noen som bare har lagt i fra seg på setet osv. Det er stygt, dårlig for miljøet og jeg får når kroner for "jobben". Går heller ikke i søppeldunker. Er mye nasty i søppelet som jeg ikke vil i kontakt med og jeg er ikke avhengig pengene. Venninnen din kan du bare ignorere. Men siden hun har dette synet så kanskje det ikke tar mange turer før hun ikke vil gå tur med deg lenger 🤣 beste er å få over henne på din side, men det kanskje er umulig. 

Anonymkode: f577b...e1a

• Liker 2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...