AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg må bare få det ut. Har en jobb jeg har vært i flere år. Har mistrivdes en god stund nå og søker andre jobber. Men jeg får avslag gang på gang. Jeg føler meg så trist og deprimert. Er det ingen som trenger meg? Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Måtte bare si det til noen Anonymkode: e8402...21d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Del Skrevet 11. mars 2023 Føler med deg! 🤗 Har du en formening om hva som kan være grunnen til at du ikke når opp? Anonymkode: a7e39...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Del Skrevet 11. mars 2023 Nei, jeg vet egentlig ikke hvorfor. Jeg har søkt jobber som jeg mener selv jeg er kvalifisert for. Synes det er så frustrerende og merker at jeg glir lenger og lenger ned i "kjeller`n" Anonymkode: e8402...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 11. mars 2023 #4 Del Skrevet 11. mars 2023 Men hvor langt kommer du i prosessen, da? Er det slutt etter bare en søknad, har du fått noe respons i det hele tatt, har du vært på intervju? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Del Skrevet 11. mars 2023 Det er garantert noen som trenger deg! Det høres ut som du har hatt uflaks bare, ev. hvis det skjer gang på gang på gang så får du ta en ny vurdering på om du faktisk er kvalifisert for jobbene. Som at du har alle formelle krav på plass, relevant erfaring og alt slikt. Men stå på, du kommer i mål til slutt. Ev. så har man også mange som kan veilede på området, både private og NAV selv. Det kan hende det er verdt å ta kontakt der for å få en annens vurdering av både CV, søknader, kvalifikasjoner mm. Anonymkode: ba60e...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Del Skrevet 11. mars 2023 Føler med deg, kommer selv aldri til intervju en gang. Det er skikkelig kjipt. Anonymkode: 29a35...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Del Skrevet 12. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må bare få det ut. Har en jobb jeg har vært i flere år. Har mistrivdes en god stund nå og søker andre jobber. Men jeg får avslag gang på gang. Jeg føler meg så trist og deprimert. Er det ingen som trenger meg? Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Måtte bare si det til noen Anonymkode: e8402...21d Kommer du til intervjuer? Anonymkode: 6103b...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Del Skrevet 12. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Føler med deg, kommer selv aldri til intervju en gang. Det er skikkelig kjipt. Anonymkode: 29a35...d9f Da vil jeg anbefale deg og jobbe med utformelsen av søknaden og CV din Anonymkode: 6103b...dc2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Del Skrevet 12. mars 2023 Tusen takk for svar, det er hyggelig å høre fra noen🤗 Jeg har ennå ikke kommet til intervju på noen av jobbene jeg har søkt. Skjønner ikke helt hva som er galt. CV en min er helt standard, vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre med den. Søknaden har jeg prøvd å holde sånn passe lang (ca under A4 ark) Prøver å beskrive hva jeg kan og hva jeg kan tilby. Folk rundt meg sier at jeg bare må prøve igjen, men det er altså så vanskelig å holde motet og engasjementet oppe. Anonymkode: e8402...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da vil jeg anbefale deg og jobbe med utformelsen av søknaden og CV din Anonymkode: 6103b...dc2 Dette. Søsteren min er rågod på å skrive jobbsøknader, og kommer nesten bestandig til intervju - også før hun tok universitetsutdanning. Nå er hun nyutdannet og syntes det gikk tregt med jobbsøking, så hun tok en skikkelig gjennomgang av søknad og CV, gjorde noen endringer og sendte tilpassede søknader til hver enkelt stilling, ikke bare en standard søknad. Hun har vært til 5 intervjuer den siste mnd, hvorav 2 andregangsintervjuer. Anonymkode: 82ccf...f67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Del Skrevet 12. mars 2023 Du sier ingenting om dine kvalifikasjoner, hvor mange aktuelle jobber du har søkt på, om du har fått hjelp til cv og søknad. Noen ganger så hjelper det at andre ser over. Har du utdannelse eller søker du jobber som renholder, i butikken etc? Dersom det er sistnevnte så hjelper det å oppsøke bedrifter. Har du prøvd å ringe etter å ha sendt søknad. Noen ganger hjelper det å ringe så du viser at du virkelig vil ha den jobben. Anonymkode: b5d22...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg vet hvordan det er. Skikkelig demotiverende og man kjenner seg lite verdt. Av 67 søknader kom jeg på 5 intervjuer og fikk jobb. Foreleseren min fortalte meg at det var helt vanlig. Spesielt her jeg bor hvor det er mange jobber, men ganske mange søkere. Nå er jeg jobbsøker igjen, men denne gang med litt mer arbeidserfaring. Og håper jeg slipper å søke 67 jobber til før jeg får jobb. Er nå oppe i 20 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Men jeg er ikke så god på å skrive søknad. Jeg syns det er vanskelig å skrive hvorfor jeg vil jobbe for akkurat den bedriften, når det egentlig ikke spiller noen rolle for meg hvem jeg jobber for. Jeg vil bare gjøre en god jobb og se de beste resultater av jobben jeg gjør. Jeg er trygg på meg selv og vet at jeg alltid går all in. Får alltid gode tilbakemeldinger og har gode referanser. Men å jobbe for Tine eller Asko, spiller nada rolle for meg liksom. Så kan hende det vises litt i søknadene jeg sender 🤦🏼♀️ Anonymkode: 8ccb8...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 12. mars 2023 #13 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tusen takk for svar, det er hyggelig å høre fra noen🤗 Jeg har ennå ikke kommet til intervju på noen av jobbene jeg har søkt. Skjønner ikke helt hva som er galt. CV en min er helt standard, vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre med den. Søknaden har jeg prøvd å holde sånn passe lang (ca under A4 ark) Prøver å beskrive hva jeg kan og hva jeg kan tilby. Folk rundt meg sier at jeg bare må prøve igjen, men det er altså så vanskelig å holde motet og engasjementet oppe. Anonymkode: e8402...21d Hva slags jobber er det du søker på? Er det sånne jobber som har ekstremt mange søkere? Da må du rett og slett finne en måte å skille deg ut på. Ta noen kurs eller rett og slett selg deg inn på en måte som får den som ansetter til å tenke at "hun der kommer til å gjøre arbeidsdagen min enklere, henne har jeg bruk for". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Del Skrevet 12. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar, det er hyggelig å høre fra noen🤗 Jeg har ennå ikke kommet til intervju på noen av jobbene jeg har søkt. Skjønner ikke helt hva som er galt. CV en min er helt standard, vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre med den. Søknaden har jeg prøvd å holde sånn passe lang (ca under A4 ark) Prøver å beskrive hva jeg kan og hva jeg kan tilby. Folk rundt meg sier at jeg bare må prøve igjen, men det er altså så vanskelig å holde motet og engasjementet oppe. Anonymkode: e8402...21d Ta et sånn søknadskriverkurs Anonymkode: 6103b...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg må bare få det ut. Har en jobb jeg har vært i flere år. Har mistrivdes en god stund nå og søker andre jobber. Men jeg får avslag gang på gang. Jeg føler meg så trist og deprimert. Er det ingen som trenger meg? Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Måtte bare si det til noen Anonymkode: e8402...21d Føler med deg. Samme her med meg. Vet hvordan det er. Neste stopp: uføre. Anonymkode: 77911...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Del Skrevet 12. mars 2023 Du bør få hjelp av noen med cv og søknad. Anonymkode: a3f85...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #17 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler med deg. Samme her med meg. Vet hvordan det er. Neste stopp: uføre. Anonymkode: 77911...a71 Du får vel ikke uføre av å ikke få jobb? Anonymkode: a3f85...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Del Skrevet 12. mars 2023 Jo, det er nok de som får det. Blant annet pga lite utdanning. Anonymkode: 9de72...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jo, det er nok de som får det. Blant annet pga lite utdanning. Anonymkode: 9de72...709 Hun har jobb da… Anonymkode: a7e39...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Del Skrevet 12. mars 2023 Selv om det er mange ledige stillinger og lav arbeidsledighet så er det vanvittig mange søkere per stilling i dag. Gjerne flere hundre. Så det skal litt til å bli valgt ut. Dette skyldes nok at mange har lave stillingsprosenter og ønsker bedre vilkår og lønn enn hva de har i dag. Tror nok at den "lave" arbeidsledigheten er rimelig oppskrytt da statistikken her regner med alt av småstillinger etc også. Dagens arbedsliv er blitt slik at det er alt for mye småstillinger og midleritidige løsninger, en uting og et stadig mer useriøst marked. Anonymkode: 417cc...2e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå