Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tredje barn er nå 1 uke gammel, og jeg har virkelig aldri opplevd å ha noen form for sovebaby før så jeg blir nesten litt bekymret..

Jeg regner egentlig med at svaret er at så lenge hun har våte bleier og spiser så er alt ok mtp at hun tross alt er helt nyfødt 😅 Men må liksom spørre likevel.. Er det noe annet vi må være obs på mtp at hun er så ekstremt rolig? Vi må vekke hver 3 time for mat, og nå har hun faktisk sovet siden i natt kl 00 så og si uten noe som helst våkentid.. Vi legger henne på stellebordet for å vekke ved behov og før mat, blir giret og søkende når hun skal spise men hun sovner med en gang hun er ferdig med å spise.

Hun er sjekket for gulsott og får MME.

Anonymkode: c2156...e4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min var også sånn. Jeg sjekket en ekstra gang for gulsott for synes han var så slapp og sov så mye. Men var bare nyfødt og trøtt. Så lenge baby får i seg mat og har våte bleier samt gulsott er sjekket av så ville jeg bare nytt den fine, rolige tiden med sovende baby. Sukk, savner tiden..

Anonymkode: df047...daa

AnonymBruker
Skrevet

Min tredje var også slik den første uka, og hun sov generelt veldig, veldig mye (bl.a. masse krangling og støyende lek fra storesøsken) de første seks ukene. Rake motsetningen til de to eldate. Men etter de seks første ukene var det akkurat som å skru på en bryter, og hun ikke på langt nær like mye, og våknet veldig lett. Jrg fullammet

Nyt det så lenge det varer!

Anonymkode: d151f...25e

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine har vært i "dvale" de første par ukene og sov veldig mye. Det varte ikke 😆

Anonymkode: 62502...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Vår har alltid sovet godt :) bruker mme. 
Vi sluttet å vekke etter 3 uker når vi så at hun la på seg. Hun har alltid regulert mat godt selv, så hun våkner jevnlig. Noen ganger sover hun 3 timer (stort sett 2 på dagen), andre ganger 6 (om natten). Er nå 3 mnd og sover gjennom natta (med unntak av max to flasker, men hun sovner igjen med en gang). Har aldri bekymret meg. Men om du er bekymret så kan du godt snakke med helsestasjonen feks. 

Anonymkode: 4e220...60b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Mitt tredje barn er nå 1 uke gammel, og jeg har virkelig aldri opplevd å ha noen form for sovebaby før så jeg blir nesten litt bekymret..

Jeg regner egentlig med at svaret er at så lenge hun har våte bleier og spiser så er alt ok mtp at hun tross alt er helt nyfødt 😅 Men må liksom spørre likevel.. Er det noe annet vi må være obs på mtp at hun er så ekstremt rolig? Vi må vekke hver 3 time for mat, og nå har hun faktisk sovet siden i natt kl 00 så og si uten noe som helst våkentid.. Vi legger henne på stellebordet for å vekke ved behov og før mat, blir giret og søkende når hun skal spise men hun sovner med en gang hun er ferdig med å spise.

Hun er sjekket for gulsott og får MME.

En baby på 1 uke skal bare sove, spise og skiftes på. De gjør ikke stort annet og det er helt normalt. 

Anonymkode: da2e6...c24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

En baby på 1 uke skal bare sove, spise og skiftes på. De gjør ikke stort annet og det er helt normalt. 

Anonymkode: da2e6...c24

Vel, det er ikke min erfaring med de to første hvor vi gikk rundt og bysset på skift og gav mat konstant og var våken halve natta og ikke kunne legge fra oss et sekund fordi de var klistremerker og kun ville ligge inntil 😅 Derav forundringen nå som vi faktisk har et rolig barn som sover. Nå sitter jeg bare I en stol med henne på fanget eller på brystet fordi JEG trenger å være nær, men babyen hadde sovet hvor som helst 😅

Tusen takk for svar til dere som deler erfaringer 🥰  Jeg skjønner jo egentlig at våte bleier og at hun spiser er gode tegn på at alt er bra, men det er så forskjellig fra hva jeg er vant med at jeg setter stor pris på å lese andres erfaringer 😄 Alt man skal bekymre seg over altså 😅💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...