Gå til innhold

På hvilke måter har du endret deg etter at du fikk barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke endringer, på godt og vondt?

For min del:

Mye mer ryddig. Før ryddet vi en gang i uka. Nå smårydder vi hver dag.

Mer opptatt av serier, særlig krim og drama. Før så jeg nesten aldri på tv. 

Mye mer opptatt av trening og kosthold. Trener minst 2 ganger i uka.

Har bedre døgnrytme nå. Legger meg før kl 23 hver dag, også i helgen.

Drikker 2-4 ganger i året. Før drakk jeg 1-4 ganger i måneden. 

Reiser mye mindre (også pga corona). 

Blitt mye mer empatisk. Bryr meg mer om andre, både voksne og barn.

Bryr meg mye mindre om jobben. Sjekker bare mailen i arbeidstiden. Før kunne jeg sjekke den flere ganger i døgnet. 

Mindre opptatt av dyr. Før ønsket jeg både hund og katt, nå ser jeg bare på det som ekstraarbeid.

Mer stresset, særlig på morgenen.

Flere bekymringer.

Mer vondt i ryggen. 

Ble mor for 4 år siden. Synes jeg har endret meg en god del! Liker spesielt at jeg har fått gode rutiner på døgnrytme og helse. 

Anonymkode: 381de...24e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også blitt ryddigere. Trenger orden i huset. 

Mer sliten, hehe...

Mykere. Altså, jeg blir lettere rørt. Er mer kjærlig. Mykere i stemmen. 

Myyye mer bekymret. 

Mye mer surrete og glemsk, sannsynligvis fordi jeg er mer sliten.

Prioriterer familien framfor jobb. Før var jobb øverst på lista, nå er det viktigere ting i livet.

Anonymkode: 184c2...605

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Mye større fokus på barn, både det som er vakkert men også hvor sårbare de er. Har blitt utrolig følsom hva gjelder små barn. Unngår artikler som gjelder dødsfall av små barn/babyer. Klarer ikke å slutte og gråte. Har også blitt mer selvsikker rundt abortsynet, altså imot å øke grensen f.eks.

Har blitt mer redd for potensielle farer. Er ikke noe nervevrak, men bekymrer meg mer i hverdagen.

Har blitt flinkere til å prioritere økonomien.

Har blitt mer systematisk i form av planlegging og gjennomføring før ting skal skje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mer surrete, usannsynlig sliten, mer stressa og utbrent. Var samfunnsengasjert før, leste masse. Nå orker jeg bare KG,  Face, Insta og noen artikler her og der. Ser utrolig sliten og utbrent ut.

Anonymkode: 569e9...44c

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliten og trøtt konstant, og derav også litt surrete og glemsk (ikke spesielt ille, men jeg var aldri det før). Men samtidig, generelt lykkeligere, mer empatisk, følsom og organisert. 

Anonymkode: c04d6...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona mi har blitt mye mindre attraktiv etter at vi fikk tvillinger for halvannet år siden føler jeg. Mye tykkere rundt lår og midje. Strekkmerker og hengebryster. Vagina er heller ikke som tidligere. Jeg tror jeg må se etter noe bedre, det var ikke dette jeg sa ja til.

Anonymkode: 77eb0...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kona mi har blitt mye mindre attraktiv etter at vi fikk tvillinger for halvannet år siden føler jeg. Mye tykkere rundt lår og midje. Strekkmerker og hengebryster. Vagina er heller ikke som tidligere. Jeg tror jeg må se etter noe bedre, det var ikke dette jeg sa ja til.

:hoho:Jeg syns du burde skrive dette i Tinder-bio'n din, ditt troll.

Anonymkode: 569e9...44c

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på barna flere timer hver dag. Leser mye om barn, hvordan og hvorfor. Føler ofte noen ganger at ting begynner å bli meget komplisert, i forhold til hvordan man skal opptre som foreldre. Man må validere følelser, men om man validerer og så sier "men" , så påfører man da barnet skyldfølelse. Jeg føler foreldrerollen har blitt så komplisert, det er så mye om, men, hvis. 

En pedagog fortalte meg for noen år siden at man helst ikke skulle si " nei" til barn, fordi det var så negativt ladet. Noen måneder senere så leste jeg i avisen der politiet gikk ut og oppfordret foreldre til å begynne å si oftere " nei" til barna sine. Hvem bør man egentlig høre på her? Pedagogen, eller politiet?

Et det rart det blir komplisert? 

Anonymkode: 0d9c2...715

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hva sa du ja til da? hva stod det i kontrakten???

Anonymkode: f7909...6f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

samme altså, mannen min har har blitt sur etter barna, penis er ikke like hard, og han sitter mye sur i soffaen, og jobber mer enn før.. Mindre penger har han og, nå som han må betale for greier til barna🙃Jeg tror jeg også må se meg om etter noe bedre.. Det var IKKE det jeg sa ja til!  🤣🏳️

Anonymkode: 03e27...83d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg litt mindre om min egen vekt og utseende, og har fått bedre selvtillit! 

Jeg syns det er lettere å si nei til andre og er litt mindre redd for å såre dem, hvertfall når det handler om å prioritere barnet mitt.

Jeg har blitt mer systematisk og effektiv, på jobb f.eks. 

Jeg har blitt mer ryddig og fått rutiner på ting her hjemme. 

Jeg kan gå i mange timer uten å tenke på mobilen.

Jeg har blitt helt rå på selvregulering

Hilsen 100% alenemor til en 2åring. 

Anonymkode: 2b81c...21a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

- Jeg tenker mye mer på fremtiden enn før. Prøver å planlegge best mulig. 

- Jeg er blitt enda mer følsom, og jeg var ganske følsom i utgangspunktet

- blitt mer ansvarlig og voksen

- mer redd, for alt. men spesielt menn, da jeg var uheldig med han jeg fikk barn med. Han fungerer godt som pappa, men han sviktet meg totalt. Holdt meg singel siden og er redd for å satse på noen igjen. Vet ikke om jeg tørr få flere barn heller, da det er et enormt ansvar. De er bare baby i ett år, husk husk

Anonymkode: 04e41...f65

AnonymBruker
Skrevet

Mer sliten, mer deprimert og mer kritisk til meg selv.

Ingenting positivt som jeg kommer på.

Anonymkode: 1c581...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...