Gjest Bellatrix Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 Jeg så nettopp tv2-nyhetene. Der ble det sagt at kronisk syke må betale for behandlingen sin fra nyttår av. Dette står det ingeting om på nettsidene til trygdeetaten. Er det noen som vet mer om dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #2 Skrevet 28. desember 2005 Har vi ikke måttet det hele tiden? :klø:
Gjest Bellatrix Skrevet 28. desember 2005 #3 Skrevet 28. desember 2005 Noen sykdommer er godkjent av trygdekontoret og man får full refusjon. Andre får man litt refusjon på hvis man har henvisning fra lege. Da må man betale en egenandel. Etter å ha betalt 3500 i egenandel får man frikort 2 og man slipper å betale mer resten av året.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #4 Skrevet 28. desember 2005 Hehe, jeg utnytter systemet altfor lite ser jeg
Gjest Bellatrix Skrevet 28. desember 2005 #5 Skrevet 28. desember 2005 Ja, jeg vet ikke hvilken diagnose du har, men det kan godt hende du vil få det dekket.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. desember 2005 #6 Skrevet 28. desember 2005 Det står mer her. http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...mrfysioterapaut
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #7 Skrevet 28. desember 2005 yes det er dessverre korrekt. Fra 1 jan 2006 har den gamle regjeringen bestemt at alle (inkl) kronisk syke må betale en egenandel hos fysioterapeut på min. kr 50,- pr behandling. Det gamle egenandelsfrikortet (nr 2) på kr 4000 erstattes med kr 2500. Unntak gjelder de som har fått skade eller har blitt syke på jobben. (som blir fritatt regelen). Viktig å skille mellom frikort 1 og 2. Noen private institutter har allerede startet med en underskriftskampanje som bekrefter motstanden der de fattigste vil bli fattigere..
Mini_me Skrevet 28. desember 2005 #8 Skrevet 28. desember 2005 Dette er en utrolig dårlig ide...... -spark de som allerede ligger nede...
Gjest Bellatrix Skrevet 28. desember 2005 #9 Skrevet 28. desember 2005 yes det er dessverre korrekt. Fra 1 jan 2006 har den gamle regjeringen bestemt at alle (inkl) kronisk syke må betale en egenandel hos fysioterapeut på min. kr 50,- pr behandling. Det gamle egenandelsfrikortet (nr 2) på kr 4000 erstattes med kr 2500. Unntak gjelder de som har fått skade eller har blitt syke på jobben. (som blir fritatt regelen). Viktig å skille mellom frikort 1 og 2. Noen private institutter har allerede startet med en underskriftskampanje som bekrefter motstanden der de fattigste vil bli fattigere.. ← Hvor kan jeg lese mer om dette? Må jeg begynne å betale 50 kr hver gang gjennom hele året? Ikke noe tak? Det blir 5000 kr i året på meg det.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #10 Skrevet 28. desember 2005 Har leddgikt jeg. Gikk mye til fysio som barn men ikke de senere år. Skal dog litt på nyåret pga en ugrei nakke da
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #11 Skrevet 28. desember 2005 Hvor kan jeg lese mer om dette? Må jeg begynne å betale 50 kr hver gang gjennom hele året? Ikke noe tak? Det blir 5000 kr i året på meg det. ← Det øvre taket er som sagt 2500,- istedenfor det gamle taket på kr. 4000,- (tak 2) (det står forklart over her..) Les mer på hjemmesiden til norsk fysioterapiforbund!
Gjest Bellatrix Skrevet 28. desember 2005 #12 Skrevet 28. desember 2005 Takk. Nå skjønte jeg mer. Ikke noe gøy uansett.
ella.P Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Hei Ja jeg leste det i avisen her om dagen. Blir 50,- å betale for time hos fysio - dette gjelder for mange som har hatt gratis behandling før. Ikke mange kroner for dem som har penger - men for de som allerede har lite - går det nok utover livskvalitet. Ikke alle som kommer til å ha råd til videre behandling. Men er det ikke slik det allerede er - ta fra de som har minst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå