Gå til innhold

Det største miraklet til Jesus var at han hadde 12 kompiser i 30-årene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som mann i 30-årene kan jeg si at venner er noe jeg hadde i barndommen og i ungdommen. I voksen alder er det familie, kollegene og dyr jeg omgås.

Man får noen ganger inntrykk av at folk har så mange venner i 30-årene, men jeg skjønner det liksom ikke helt. Har ikke folk mer enn nok med barn og familieselskaper( her på KG er det mye klaging på det)

Du som er i 30-årene.

Har du en vennegjeng?

Anonymkode: 4f367...12f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel streng tatt i 40-årene, men har en liten vennegjeng. Ikke i nærheten av 12 da og jeg vil ikke kalle de for disipler heller.

Personlig har jeg alltid synes hele dette med Jesus og disiplene har klare homo-erotiske undertoner. Ganske sikker på at de hadde noe swingers-opplegg på gang, men at dette er bevisst utelatt fra bibelen.

Anonymkode: 4c917...76d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi du har fått familie og bruker all tid på dem. Jeg er 40 år, singel og uten barn men har masse venner 

Anonymkode: 90385...f55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er fordi du har fått familie og bruker all tid på dem. Jeg er 40 år, singel og uten barn men har masse venner 

Og flere vennegjenger 🤩

Skrevet

Han hadde ikke 12 venner, men følgere. Det har sikkert du også:laugh:

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var singel og barnløs. God tid til å henge ut med kompiser og løse verdensproblemer, da.

Anonymkode: fc425...5d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (18 timer siden):

Facebook disippler? 😄

Anonymkode: d4e12...983

AnonymBruker
Skrevet

Apostlene til Jesus var på ingen måte alle i 30-årene - det anbafales å lese litt religionshistorie for å få klarhet i dette; Johannes var for eksempel ung.

visp skrev (18 timer siden):

Til å begynne med, ja, men på slutten så han på dem som venner. Og likevel - en av dem forrådte ham for småpenger; 30 sølvmynter var ikke all verden selv den gang.

Anonymkode: d81b6...60a

AnonymBruker
Skrevet

Det var følgere

Anonymkode: f34d5...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40-årene. Mesteparten av tiden går med til familie og jobb. Men resten prioriterer jeg å bruke sammen med venninnegjengen min på 8 personer. Det er gull verdt å ha tid sammen med venninnene! 

Anonymkode: 51cc1...2ab

Skrevet

En av dem var en backstabbing motherfucker da

• Nyttig 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Og i dag har han milliarder av venner eller følgere som noen kaller det 🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det var følgere

Anonymkode: f34d5...b3e

Feil. Johannesevengeliet 15. kapittel, 15. vers:

Sitat

Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, for tjeneren vet ikke hva hans herre gjør. Men dere har jeg kalt venner, for alt det jeg har hørt av min Far, har jeg kunngjort dere.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en gjeng på 7-8 stykker fra barne-/ungdom-/videregående skole som fortsatt holder sammen. Møtes flere ganger i måneden. Vi er straks 40 alle sammen.

Anonymkode: 97464...645

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er en jentegjeng som jeg er med av og til ved spesielle anledninger men normalt har jeg 2 nære venner som jeg er med ofte og 4 venner som jeg er med av og til 

Anonymkode: da5cf...563

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at Jesus døde på korset for at dere skulle få leve et liv i syn. 

Anonymkode: ce139...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Han var en ganske kul fyr da! Kunne heale mennesker, gå på vann og ikke minst min egen favoritt: Gjøre vann om til vin! Tenk, de visste aldri hva neste triks var. Jeg ville også være med i gjengen til Jesus. 

Anonymkode: 4976e...eae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 16.29):

Som mann i 30-årene kan jeg si at venner er noe jeg hadde i barndommen og i ungdommen. I voksen alder er det familie, kollegene og dyr jeg omgås.

Man får noen ganger inntrykk av at folk har så mange venner i 30-årene, men jeg skjønner det liksom ikke helt. Har ikke folk mer enn nok med barn og familieselskaper( her på KG er det mye klaging på det)

Du som er i 30-årene.

Har du en vennegjeng?

Anonymkode: 4f367...12f

Er midt i 50 årene og har fortsatt deler av venneflokken fra tidligere.

En del av kompisene har blitt "bekjente" etter hvert men vi er fortsatt en gjeng på fire stykker som har holdt sammen i rundt 40 år og møtes minst ukentlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 12.24):

Apostlene til Jesus var på ingen måte alle i 30-årene - det anbafales å lese litt religionshistorie for å få klarhet i dette; Johannes var for eksempel ung.

Til å begynne med, ja, men på slutten så han på dem som venner. Og likevel - en av dem forrådte ham for småpenger; 30 sølvmynter var ikke all verden selv den gang.

Garantert misunnelse som lå bak! 

Han fikk jo sikkert ikke noe oppmerksomhet med en sånn venn. Heller ikke fra damene.

AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 1.33):

Han var en ganske kul fyr da! Kunne heale mennesker, gå på vann og ikke minst min egen favoritt: Gjøre vann om til vin! Tenk, de visste aldri hva neste triks var. Jeg ville også være med i gjengen til Jesus. 

Anonymkode: 4976e...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...