Gå til innhold

Klærne jeg bestiller på nett virker alltid så splitter nye og uprøvde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på at alle klærne jeg bestiller på nett virker så splitter nye og uprøvd, men det er vel ikke sånn at nettbutikker som regel sender ut helt nye, uprøvde klær som aldri har vært hjemme hos en annen kunde før? Føler klærne lukter nytt og de er brettet på en måte som ser ut som de kommer rett fra fabrikk. Selv er jeg veldig varsom når jeg prøver nye klær som jeg ikke vet om jeg skal beholde eller ikke, jeg dusjer alltid først og er super forsiktig når jeg prøver de på, men går ut ifra at ikke alle er like forsiktige som meg 🙈

Anonymkode: 1b3dd...3bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det et problem? :klo:

Anonymkode: a3dc9...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har lest at nettbutikkene kaster klær som sendes i retur, så du jan nok ha rett.

Anonymkode: aff43...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Realiteten er dessverre at mange av de store firmaene kaster returene de får inn 😕 de gidder ikke sortere og legge tilbake på lager. Hørt blant annet Zalando gjør det. 

Anonymkode: 690f6...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har tenkt på at alle klærne jeg bestiller på nett virker så splitter nye og uprøvd, men det er vel ikke sånn at nettbutikker som regel sender ut helt nye, uprøvde klær som aldri har vært hjemme hos en annen kunde før? Føler klærne lukter nytt og de er brettet på en måte som ser ut som de kommer rett fra fabrikk. Selv er jeg veldig varsom når jeg prøver nye klær som jeg ikke vet om jeg skal beholde eller ikke, jeg dusjer alltid først og er super forsiktig når jeg prøver de på, men går ut ifra at ikke alle er like forsiktige som meg 🙈

Hva så?

Anonymkode: 636cf...92a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Realiteten er dessverre at mange av de store firmaene kaster returene de får inn 😕 de gidder ikke sortere og legge tilbake på lager. Hørt blant annet Zalando gjør det. 

Da har du hørt feil

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du hørt feil

Var en artikkel på det for en tid tilbake. Hvorfor er du så sikker på at jeg har hørt feil? Jobber du på lageret på Zalando?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Var en artikkel på det for en tid tilbake. Hvorfor er du så sikker på at jeg har hørt feil? Jobber du på lageret på Zalando?

Har jobbet med retur for blant annet Zalando ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jobbet med retur for blant annet Zalando ja

Så bra de har endret praksis! Var på tv2 hjelper deg som hadde satt sporing i klærne på returer. Resultatet var ikke oppløftende. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så bra de har endret praksis! Var på tv2 hjelper deg som hadde satt sporing i klærne på returer. Resultatet var ikke oppløftende. 

Eneste varer som blir destruert er ødelagte og møkkete varer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser godt at en del av de klærne jeg kjøper på nett er prøvd på. Har fått klær med sterk parfyme lukt, leppestift, foundation, og til og med hull som tydelig er klippet.

Zara, Mango og Zalando blant annet. H&M lukter alltid fabrikk og virker ubrukt.

Anonymkode: df060...1ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er det et problem? :klo:

Anonymkode: a3dc9...a1a

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva så?

Absolutt ikke et problem for meg personlig, det er jo digg å få et ubrukt plagg jeg vet er helt rent.

Jeg er bare nysgjerrig på dette. Om klærne faktisk er prøvd av andre men at nettbutikken gjør en så god jobb i å få det til å se ubrukt ut, eller om det faktisk er uprøvd og nytt fra fabrikk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg ser godt at en del av de klærne jeg kjøper på nett er prøvd på. Har fått klær med sterk parfyme lukt, leppestift, foundation, og til og med hull som tydelig er klippet.

Zara, Mango og Zalando blant annet. H&M lukter alltid fabrikk og virker ubrukt.

Anonymkode: df060...1ba

Da har de som sjekker returer gjort en altfor dårlig jobb :sjokkert: Tenker at klærne bør ses nøye over og kanskje også luktes på, to be honest. Klær som har ligget i et hjem med mye røyk f.eks burde ikke selges videre, ikke de som lukter armhule osv heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk en hold- in- body fra Zalando som helt tydelig var prøvd på (lo og hår, det var litt nasty).  Var for stor, så sendte den inn. Den siste var helt ubrukt  (tror jeg😜

Anonymkode: e907b...990

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De må jo tape vanvittige mye penger på det? Sendte nettopp klær i retur til Zalando for mange tusen, det er i så fall penger rett ut vinduet for dem. 

Anonymkode: 3cfca...fd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke fokuset i den dokumentaren at klærne flys rundt hele Europa?

Anonymkode: 4099a...7e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har handlet hos zalando i sikkert 10 år og returnerer sikkert 70 prosent.  Jeg estimerer at jeg har sendt tilbake klær for ca 250 000 kroner.  Aldri i verden om det er kastet. 

Anonymkode: adce5...735

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De må jo tape vanvittige mye penger på det? Sendte nettopp klær i retur til Zalando for mange tusen, det er i så fall penger rett ut vinduet for dem. 

Anonymkode: 3cfca...fd8

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har handlet hos zalando i sikkert 10 år og returnerer sikkert 70 prosent.  Jeg estimerer at jeg har sendt tilbake klær for ca 250 000 kroner.  Aldri i verden om det er kastet. 

Anonymkode: adce5...735

Nei de kaster det ikke

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...