Gå til innhold

Hvordan holde seg slank etter fylte 30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dame. Snart 32. Tynn på kroppen, veier kun 45 men alt legger seg på magen så den blir stor 😞 hvordan få magen stram som resten av kroppen?

Anonymkode: 52336...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tung styrketrening

• Liker 1
Skrevet

Har du høyt stressnivå?

AnonymBruker
Skrevet

Tren styrke pluss bedre makroer. Bedre makroer = mer protein og mindre karb og fett. Protein blir til muskler, for mye fett og karbohydrater blir til magefett. Det utgjør stor forskjell å spise riktig ratio, du trenger ikke nødvendigvis spise mindre kalorier

Anonymkode: 07233...314

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (16 minutter siden):

Har du høyt stressnivå?

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er du?

Anonymkode: 92879...60e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja

Da har du kanskje et utgangspunkt for å gjøre noen endringer. Med høyt stressnivå, vil ikke nødvendigvis trening "hjelpe" da standard trening nettopp øker stressnivået kortvarig. Det er sunt for en kropp i balanse. Men er man allerede stressa, vil det tære på reservene og ikke restituere nok. Så jeg ville vel ikke ha vekt som øverste prioritet, men sørge for at du kommer mer i balanse, og ikke brenner deg ut. 

Det finnes en bok som heter Rushing Woman syndrome, aner ikke om det beskriver deg, men mange har det sånn. 🌼

Anonymkode: 0e0b2...1c8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å svare på overskriften: etter jeg ble 30år må jeg spise mindre for å holde meg på samme vekt som tidligere. Jeg må også gå på små slankekurer (dvs telle kalorier og ligge ganske lavt) etter feks jul og sommerferie, for de ekstra «kosekiloene» går ikke av av seg selv når hverdagen kommer (slik som tidligere). Hvis jeg ikke hadde gjort dette ville jeg økt ca 2-3kg hvert år. Det er jeg ikke interessert i.

Med mindre du er relativt lav tror jeg ikke vektnedgang er der du trenger å gjøre en innsats. Trene magemuskler og kjernemuskulaturen vil gjøre litt. Samt tenke på fordøyelsen. Hva slags mat gjør det oppblåst feks? Dersom stor mage har kommet litt plutselig uten tydelig grunn bør du ta en tur til legen. Kan være mye rart som er greit å få utelukket:)

Anonymkode: 92879...60e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merka noe forskjell fra 20 årene til 30 årene. Går ned like lett i vekt som tidligere (og like fort opp) 😅 Er 34 år. 

Anonymkode: 2d1a0...d38

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke merket noen forskjell, er 44 med synlige mageruter. Har lavere fettprosent men samme vekt som da jeg var 20. Eller 15 for den saks skyld.

Anonymkode: e748f...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...