Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det som baby og egne barn har sagt både «ging» og «ning». Men aldri hørt andre snakke om dette. Andre som har opplevd det? Dette er før språkutviklingen kommer, sånn 3-9 måneders alder.

Anonymkode: eabad...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sa det som baby og egne barn har sagt både «ging» og «ning». Men aldri hørt andre snakke om dette. Andre som har opplevd det? Dette er før språkutviklingen kommer, sånn 3-9 måneders alder.

Tar denne som anonym, Men jeg sa visst ging ging ging i den alderen ifg min mor. 

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (7 minutter siden):

Tar denne som anonym, Men jeg sa visst ging ging ging i den alderen ifg min mor. 

Tussi, er det deg som er ano her?

Anonymkode: e6fac...783

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (7 minutter siden):

Veldig anonym. 

Anonymkode: 3a2d0...855

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig anonym. 

Anonymkode: 3a2d0...855

Haha jeg glemte det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tussi, er det deg som er ano her?

Anonymkode: e6fac...783

Må ha glemt å trykke på anonym, men er ikke så farlig. Er kun familie som vet om jeg sa uansett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er da ikke noe særlig å snakke om at en baby lager random lyder?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyer sier masse tull, både ging og gang og gong. Man klarer ofte ikke å sette bokstaver på det engang.

Anonymkode: f8b15...170

AnonymBruker
Skrevet

Altså, sønnen min sa «SØT!» en gang da han var sånn 4 mnd rett etter jeg sa til han at han var så søt. Legger ikke så mye i det, var nok bare en tilfeldig lyd 😅

Anonymkode: 4e61b...eab

AnonymBruker
Skrevet

Babyer prater babyspråk fordi voksne snakker babyspråk til de. 🤔

Anonymkode: 7dc52...869

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Nei, det er da ikke noe særlig å snakke om at en baby lager random lyder?

Man snakker jo faktisk om lydene. Fordi lydene symboliserer ulike behov, det er t.o.m apper og guider som sier noe om hva babylydene betyr. Så er de første bablingen som ofte er «da da ma ma ba ba». Jo man snakker om lyder, vi snakket om det både på helsestasjon og i barselgrupper. 

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min har gråt/klaging som ligner «neej» når han er sulten/utålmodig på mat og «ding» (eller kanskje det er mer «ning»?) når han et trøtt.

Veldig lett for meg å tolke, er aldri i tvil 😂

Anonymkode: 4e4dd...121

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Babyen min har gråt/klaging som ligner «neej» når han er sulten/utålmodig på mat og «ding» (eller kanskje det er mer «ning»?) når han et trøtt.

Han er 4 mnd😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en unge som kalte melk for "ning-ning".

Anonymkode: c659e...2b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer faktisk på om min sier noe sånt som «nun» eller «nung» når han er trøtt (alltid den lyden når det er trøtt-grøt), så lydene ts er ute etter er kanskje trøtt-lyder?

Når han blir redd eller får vondt synes jeg at jeg hører mye «ma-maaam» i gråten, men mulig det er noe jeg innbiller meg 😅

Anonymkode: 4e61b...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt det flere ganger 😄 Aner ikke men tror det er vanlig. Søtt er d hvertfall.

Anonymkode: 7253b...40c

Skrevet

Når lille skriker/sutrer noe som høres ut som «ning» betyr det st han er sulten her

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker at første baby sa noe lignende, fordi det ligner på en del av navnet til hunden vår. Vi merket oss det, selv om det åpenbart ikke var det hunden hun snakket om, men en sammensetning av lyder som det tydeligvis var lett for henne å lage på den tiden. Det var før hun begynte med typisk babling som "babababa" og "mamamama"

Anonymkode: cf89d...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...