anathema Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Hvilken stillingstittel har du, hva går jobben din ut på og hva slags utdanning har du? Kjenner det frister med en kontorjobb😆
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 «Kontorjobb» er jo veldig vagt. Det er hauger av yrker som jobber på kontor, og det er jo kjempestor forskjell om du er jurist, journalist, ingeniør, saksbehandler, revisor, IT-utvikler, arkitekt eller sekretær. Du må jo heller se på hva du har interesse for. Anonymkode: ce567...142 9
anathema Skrevet 11. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: «Kontorjobb» er jo veldig vagt. Det er hauger av yrker som jobber på kontor, og det er jo kjempestor forskjell om du er jurist, journalist, ingeniør, saksbehandler, revisor, IT-utvikler, arkitekt eller sekretær. Du må jo heller se på hva du har interesse for. Anonymkode: ce567...142 Det skjønner jeg da Er bare ute etter å se hvilke muligheter som finnes da svarene på google var lite spesifikke. 1
Andro Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Tror du bør spisse spørsmålet ditt, og tenke på hva slags fag som interesserer deg. Tenker du arkivar, ingeniør, lege, sosionom, resepsjonist eller tannlegesekretær? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 7 minutter siden, anathema said: Hvilken stillingstittel har du, hva går jobben din ut på og hva slags utdanning har du? Kjenner det frister med en kontorjobb😆 Rådgiver er tittelen, ganske standard i det offentlige tror jeg. Jobber innen utvikling, og har en bachelorgrad i innen området. Jobben min går ut på å være et mellomledd mellom produkteiere og utviklerteam, samt gi råd og følge opp utviklere. Det blir mye møter og en god slump konsentrasjonsarbeid på si, så god blanding. Trives veldig, veldig godt! Har jobbet en årrekke i "grøfta" i alskens vær, året rundt, så kontrasten er stor. Anonymkode: e7226...a6a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Jeg er regnskapsmedarbeider uten relevant utdannelse, men med god opplæring kan jeg gjøre mye som har med føring av regnskap å gjøre. Jeg puncher tall inn i regnskapsprogram, krysser/sjekker bank, avstemmer, sender mailer og brev til kunder og gjør annet forefallende arbeide på kontoret. Kontorjobb kan være både kjedelig og usosialt, og fantastisk deilig/rolig og fylt av spennende oppgaver. Alt kommer an på hvilken mennesketype man er, og hvilken type kontorjobb man har. Anonymkode: 8bcb2...44d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg puncher tall inn i regnskapsprogram, krysser/sjekker bank, avstemmer, sender mailer og brev til kunder og gjør annet forefallende arbeide på kontoret. Du vil bli erstattet av kunstig intelligens veldig snart. Anonymkode: 967a3...376
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Sykepleier. Jobber i psykiatri hvor jeg har samtaler med pasienter. Har da eget kontor som pasientene kommer til. Gjør endel andre ting også, men det er hovedoppgaven min Anonymkode: 1ec41...257
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Arkivar i helsearkiv. Har rolige dager, som regel foran pc. Ingen kundekontakt med unntak av et par korte telefoner per dag. Anonymkode: e184a...006
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Andro skrev (18 minutter siden): Tror du bør spisse spørsmålet ditt, og tenke på hva slags fag som interesserer deg. Tenker du arkivar, ingeniør, lege, sosionom, resepsjonist eller tannlegesekretær? Jeg tenker at når man snakker om kontorjobb er det mer snakk om papir og datajobb. Ikke pasientkontakt, kundekontakt i stor grad osv. Noen nevnte jurist og journalist. Tenker ikke at å være i retten, eller ute på jakt etter avismateriale f.eks. er en typisk kontorjobb, selv om det sikkert inngår. Jeg er selv revisormedarbeider, har Bachelor i revisjon og jobber med revisjon. I all hovedsak kontorjobb. Noe ute hos kunder, men fortsatt kontorjobb. Anonymkode: a9516...55d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Du vil bli erstattet av kunstig intelligens veldig snart. Anonymkode: 967a3...376 Ikke nøvendigvis AI engang. Jeg jobber mye med automasjon når det kommer til lønn og regnskap, "punchere" er det første vi vil til livs. Det går mye skattepenger ut i tullete arbeid, så kan vi automatisere det så kan de årsverkene som blir igjen heller fokusere på øvrige oppgaver (kontrollfunksjoner mm.). Anonymkode: e7226...a6a 1 1
mitch92 Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tenker at når man snakker om kontorjobb er det mer snakk om papir og datajobb. Ikke pasientkontakt, kundekontakt i stor grad osv. Noen nevnte jurist og journalist. Tenker ikke at å være i retten, eller ute på jakt etter avismateriale f.eks. er en typisk kontorjobb, selv om det sikkert inngår. Jeg er selv revisormedarbeider, har Bachelor i revisjon og jobber med revisjon. I all hovedsak kontorjobb. Noe ute hos kunder, men fortsatt kontorjobb. Anonymkode: a9516...55d Er vel mest advokater som er i retten, ikke jurister? 4 1
Brunello Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at når man snakker om kontorjobb er det mer snakk om papir og datajobb. Ikke pasientkontakt, kundekontakt i stor grad osv. Noen nevnte jurist og journalist. Tenker ikke at å være i retten, eller ute på jakt etter avismateriale f.eks. er en typisk kontorjobb, selv om det sikkert inngår. Jeg er selv revisormedarbeider, har Bachelor i revisjon og jobber med revisjon. I all hovedsak kontorjobb. Noe ute hos kunder, men fortsatt kontorjobb. Anonymkode: a9516...55d En advokat er som regel svært lite i retten og mye på kontoret eller i møter. Det er få advokater som er i retten mye. Kun strafferettsadvokater som jevnlig er det. De fleste andre forsøker å slippe. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 Jeg er siviløkonom og jobber som økonomirådgiver (noen ville kalt det controller). Anonymkode: c2078...a7e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 Jeg jobber som personalkoordinator. Og tittel sier vel sitt. Jeg koordinerer personell. Planlegger rotasjon, bestiller reiser, oppfølging av sertifikat og kurs. Oppdatering av personell data. Gjennomgang av timelister og reiseutgifter. Fleksitid med mulighet for hjemmekontor når jeg ønsker. Årslønn 640.000. Anonymkode: 757b3...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 Jobber på kontor, stilling: forsker, av utdanning kreves doktorgrad. Anonymkode: 24b34...c05 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 Jobber med elektroniske vedlikeholdssystemer og varslinger relatert til preventivt vedlikehold. Anonymkode: 21fbd...22a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Saksbehandler i staten (NAV familie- og pensjon). Stortrives. Kommer fra sykepleieryrket, og jeg takker Gud hver gang jeg går opp trappa til jobb. Anonymkode: bd083...dca 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå