Gå til innhold

Hvordan er det rett og reagere her? Familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vår niese på besøk for 5 dager som er i tenårene da foreldrene er på jobbreise. I går avtalte at at hun kunne gå på kino i byen med noen venninner. Hun fikk penger og vi avtalte et tidspunkt for retur hjem. De dro aldri på kino da de ble observert på byen av et vennepar av oss. Fulle. Men hun holdt tiden for retur hjem. Gikk rett i seng uten så mye ord. Vi merket at de var beruset. Hva gjør vi nå? Hun nekter for at de ikke var på kino. 

Anonymkode: 62fdc...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vanskelig situasjon dere sitter i.

Forstår dere har konfrontert henne med at hun ikke var på kino, og samtiidg vet dere at hun ikke var der og i tillegg har vært beruset. Så hun lyver for dere.

Dere skal ha henne boende hos dere i 5 dager, da er det bare å ha klare og tydeglige avtaler. Jeg ville ikke gjort noe mer enn det, det er hjemme hun skal få oppdragelsen.

Men jeg ville ha tatt et alvorsord med foreldrene når de kommer hjem. Noen foreldre ser aldri at det er noe galt med barna, at de gjør ting som er feil, andre følger opp og vokter de. Hvordan opplever dere foreldrene, blir det en fornuftig samtale?

Så om de ikke tar det særlig alvorlig, så la det ligge, om de responderer med at dette ikke var greit, blir det en fin samtale.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt hjem og hun er mitt ansvar. Hadde sagt hun ikke fikk lov til å gå ut noe mer da hun misbrukte tilliten min. Nå gikk det heldigvis bra med henne, men dette er konsekvensen for dårlig oppførsel. 

Anonymkode: dbd9a...32f

AnonymBruker
Skrevet

Tenårene, men er hun 14 eller 17? Tenker det er litt relevant. Men ville uannsett tatt en prat, ikke ok å lyve når det er dere som har ansvar for henne. 

Anonymkode: 9a345...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun? En 17 åring er mer vanlig at drikker enn en 13 åring. Hun er bare hos dere i 5 dager, dere kan si at resten av tiden drar hun ikke ut på byen, fordi dere ikke kan stole på henne. Igjen, kommer veldig an på alderen.

Anonymkode: 4a445...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...