Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste måneden har jeg tilbragt en del tid med en fyr. Vi er begge rundt 30 års alderen. Vi har kjent hverandre i mange år, alltid hatt en flørtende tone men aldri vært single samtidig før nå i det siste. Startet med å skrive mye sammen hver dag før vi begynte å treffe hverandre jevnlig, omtrent annenhver dag i en måneds tid og vi skriver sammen hver dag enda. Jeg kan vel si at jeg har rukket å bli ganske så betatt av han, han har mye av det jeg ser etter, men vært usikker på hva han har følt og hans intensjoner med meg. Liker han meg eller vil han bare ha sex? Har fått litt blanda signaler fra han rundt det, men ikke turt å spørre om det for tidlig i frykt for å skremme han bort. Samtidig tenker jeg at det er greit å avklare tidlig om man tenker det samme for å unngå å potensielt bli såret. 

Sist vi var sammen kom vi litt inn på temaet om hva vi "driver med". Han sa noe som gjorde at usikkerheten min ble litt bekrefta, og jeg kjente at jeg ikke klarte å la vær å spørre og ville ikke gå rundt å gruble noe mer. Selvom jeg vet at en måned er kort tid og at vi ikke kan vite enda om vi kan bli noe mer seriøst på sikt. Men vi begynte å snakke om det, og kom vel frem til at han utelukker ikke forhold totalt, men at han hittil ikke har tenkt noe på det, bare at han syns vi har det ålreit og gøy og at vi blir kjent på veien og ser hva som skjer.. Jeg sa jo at jeg er åpen for å se om dette kan utvikle seg til noe mer med tiden, men at vi såklart ikke må definere oss som noe enda, jeg vil også ta meg god tid til å bli kjent. Ville bare vite om han tenkte det samme eller om han visste at dette kun var for sex. Og det virket ikke sånn på det han svarte hvertfall, men han var veldig på det med at "her og nå har vi det gøy" og ikke egentlig tenkt noe på resten.. Han satte hvertfall pris på at jeg tok det opp og virket ikke til å bli skremt bort. 

Det var vel egentlig en blanding av det jeg ville høre og det jeg ikke ville høre.. Jeg er glad for at han i det minste er åpen for et forhold på sikt, slik som meg, men det at han ikke har tenkt noe på det enda er vel ensbetydende med at han ikke har noe følelser for meg. Han sa ingenting om hva han følte. Noe jeg syns er litt kjipt og gjør meg usikker. Jeg kjenner at jeg nå er litt redd for å investere for mye følelser i det her om det skulle vise seg at han ikke kan gjengjelde de følelsene.. 

Hva tenker dere rundt dette? Vil gjerne ha råd fra både kvinner og menn.. Hvordan forløper dette med følelser seg hos menn? I mine tidligere forhold har jeg erfart at vi har falt fort for hverandre og at vi innrømmet følelser ganske tidlig også. Da har vi jo også vært mye yngre. Så dette er faktisk litt nytt for meg 😅 kan det være mulig at denne fyren vil utvikle følelser for meg på sikt, eller er det lite sannsynlig at han vil gjøre det nå som vi allerede har vært med hverandre flere (10+) ganger den siste måneden, samt vi har tekstet en stund før, og han enda ikke engang har tenkt på forhold? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 622f8...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har ikke nødvendigvis noe med følelser å gjøre. Han kan like oppmerksomheten du gir ham, være forelsket, ha gode følelser når dere er sammen og like deg som person. Han kan godt like deg og ønkse sex med deg. Alt dette betyr ikke at han ønsker et seriøst forhold med deg. 

Han ønsker å se hva som skjer, utelukker ikke forhold totalt og har ikke tenkt noe særlig på hva han vil. Denne mannen virker ikke å være klar for det du ønsker. Sånne "se hva som skjer menn", skjer det sjelden noe mer med. De "ser hva som skjer" frem til det dukker opp noe mer fristende eller de blir lei av forventninger. 

Selv om dere bare har holdt på en måned, så har dere brukt nok tid sammen denne måneden til at han bør vite om du er en å satse på eller ikke. Jeg ville sagt til ham at du ønsker et forhold og ønsker å satse. Hvis han vil være med på det, så er det fint. Hvis ikke ville jeg latt ham gå. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ESFP said:

Dette har ikke nødvendigvis noe med følelser å gjøre. Han kan like oppmerksomheten du gir ham, være forelsket, ha gode følelser når dere er sammen og like deg som person. Han kan godt like deg og ønkse sex med deg. Alt dette betyr ikke at han ønsker et seriøst forhold med deg. 

Er forsåvidt klar over det. Jeg har bare aldri holdt på med noen som jeg ikke har endt opp i et forhold med, så jeg er nok også ganske vant med at det er den veien det går når man holder på sånn her med noen. Men det betyr ikke nødvendigvis at man "må" ende opp sammen bare fordi man innleder en relasjon, er vel bare mine forventninger som sikkert er litt urealistiske sånn sett.. 

1 hour ago, ESFP said:

Denne mannen virker ikke å være klar for det du ønsker. Sånne "se hva som skjer menn", skjer det sjelden noe mer med. De "ser hva som skjer" frem til det dukker opp noe mer

Er jo dette jeg frykter ja. Samtidig er det visse omstendigheter rundt som jeg ikke ønsker å skrive om i frykt for å bli gjenkjent, som gjør det naturlig å ta seg god tid først. Selvom jeg også tenker som du nevner, at etter å ha brukt en del tid sammen i det siste så bør han ha fått seg en formening om jeg er kjærestemateriale for han eller ikke. Han er en ganske ærlig person og ikke redd for å si ting som det er, så vil tro at om han visste allerede at jeg ikke er noen å satse på så ville han sagt det. Men det veit man vel aldri.. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er forsåvidt klar over det. Jeg har bare aldri holdt på med noen som jeg ikke har endt opp i et forhold med, så jeg er nok også ganske vant med at det er den veien det går når man holder på sånn her med noen. Men det betyr ikke nødvendigvis at man "må" ende opp sammen bare fordi man innleder en relasjon, er vel bare mine forventninger som sikkert er litt urealistiske sånn sett.

Er jo dette jeg frykter ja. Samtidig er det visse omstendigheter rundt som jeg ikke ønsker å skrive om i frykt for å bli gjenkjent, som gjør det naturlig å ta seg god tid først. Selvom jeg også tenker som du nevner, at etter å ha brukt en del tid sammen i det siste så bør han ha fått seg en formening om jeg er kjærestemateriale for han eller ikke. Han er en ganske ærlig person og ikke redd for å si ting som det er, så vil tro at om han visste allerede at jeg ikke er noen å satse på så ville han sagt det. Men det veit man vel aldri.. 

Ts

1. Det er ingenting feil med dine ønsker om å utvikle et forhold med en mann du er blitt interessert i. Du kan forvente et forhold for deg selv, men ikke AV ham. Hvis ikke han passer dine ønsker, må du finne en annen.

Normalen i tenårene og 20-årene er at man starter på denne måten. Uten å ha snakket så mye om hva som skjer, så ender man opp i forhold etter en stund. Problemet er at noen mennesker er redd for forpliktelser og forventninger. Det er dissr man møter flest av fra din alder og videre. Disse trenger også nærhet og kos, men ikke forhold med forpliktelser og forventninger. 

2. Å ta seg god tid er ikke det samme som å "se hva som skjer". En som tar seg god tid vet hva hen vil og bruker tid på å bli kjent med den andre for å se om den kan passe inn i sin fremtidsplan, samtidig som det er fremgang i forholdet. En mann som vil ha et forhold, vet at han vil ha et forhold. 

En mann som får det han trenger, feks nærhet, oppmerksomhet og kos, risikerer å miste det han har om han er ærlig om at han ikke ser for seg noe seriøst. Det kan godt være han ser på deg som en å satse på, men virker ikke som han er interessert i å satse nå. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror rett og slett at du må ta et valg på om du ønsker å ta risikoen for å bli såret eller ikke. Jeg tror menn har evnen til å "se forholde an" på en helt annen måte enn det vi kvinner har. Vi blir mye raskere emosjonelt involvert mens gutta klarer å tøyle følelser på en helt annen måte, tror jeg hvertfall 😉 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, ESFP said:

1. Det er ingenting feil med dine ønsker om å utvikle et forhold med en mann du er blitt interessert i. Du kan forvente et forhold for deg selv, men ikke AV ham. Hvis ikke han passer dine ønsker, må du finne en annen.

Normalen i tenårene og 20-årene er at man starter på denne måten. Uten å ha snakket så mye om hva som skjer, så ender man opp i forhold etter en stund. Problemet er at noen mennesker er redd for forpliktelser og forventninger. Det er dissr man møter flest av fra din alder og videre. Disse trenger også nærhet og kos, men ikke forhold med forpliktelser og forventninger. 

2. Å ta seg god tid er ikke det samme som å "se hva som skjer". En som tar seg god tid vet hva hen vil og bruker tid på å bli kjent med den andre for å se om den kan passe inn i sin fremtidsplan, samtidig som det er fremgang i forholdet. En mann som vil ha et forhold, vet at han vil ha et forhold. 

En mann som får det han trenger, feks nærhet, oppmerksomhet og kos, risikerer å miste det han har om han er ærlig om at han ikke ser for seg noe seriøst. Det kan godt være han ser på deg som en å satse på, men virker ikke som han er interessert i å satse nå. 

2 hours ago, Ava Mae said:

Jeg tror rett og slett at du må ta et valg på om du ønsker å ta risikoen for å bli såret eller ikke. Jeg tror menn har evnen til å "se forholde an" på en helt annen måte enn det vi kvinner har. Vi blir mye raskere emosjonelt involvert mens gutta klarer å tøyle følelser på en helt annen måte, tror jeg hvertfall 😉 

Mye bra poeng der, ESFP.. Og som Ava Mae sier så bør jeg vel tenke litt godt gjennom hva det er jeg ønsker, kjenner jo at jeg ikke helt liker tanken på å skulle "se hva som skjer", har en følelse på at jeg setter meg selv i en kjip situasjon i fremtiden.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer aldri til å bli noe seriøst 

Anonymkode: 4d224...c3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han barn?

Anonymkode: 0a71d...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at dersom det er sant som han sier, at han virkelig ikke har hatt i tankene at dere kan ende opp som et par….så er han heller ikke særlig interesse i mer enn sex og vennskap. Han trives med å være fri og få god sex. I pose og sekk. At han sier han er glad for at du tok det op tipper jeg var mer rent taktisk. For å ikke skremme vekk DEG. Slik at du fortsatt vil møte ham. Kanskje han er redd for at du vil trekke deg pga du har fått følelser og ikke vil bli såret. Syns uansett det er ufint av ham og fortsette sånn som dette om du nå innrømmer du har utviklet følelser. 

Du spør om det kan vær håp for framtiden. Klart ingen her inne kan svare sikkert på det. Er sikkert mange forhold som starter slik som dette. Der mennene kanskje ikke var så hypp på forpliktelser i starten, men mykes opp etterhvert. Jeg tror likevel ikke disse forholdene varer så lenge. 

Selv hadde jeg nok aldri gått inn i et forhold der mannen ikke var giret fra start. Jeg vil ha en mann som er hodestups forelsket og kun ønsker meg mer enn noe annet. Ikke en som sier;  ‘Vi får vente å se om jeg får følelser etterhvert’ Det ville vært totalt turn off for min del og jeg kunne nok lett utviklet mindreverdighetskomplekser med en sånn fyr. Hadde jeg vært deg hadde jeg trukket meg litt her. Mulig han vil bli mer på da. Det er vel nokså typisk. Men om han ikke vil mer enn å ha sex, hadde jeg ikke giddet om jeg fikk følelser for fyren. Da ber jeg jo omtrent om å bli skikkelig såret en dag. Feks om han holder på med flere damer samtidig. Og vier en av dem mer oppmerksomhet enn deg osv..

Anonymkode: 12cae...76e

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Har han barn?

Ja det har han.. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville tenkt at dersom det er sant som han sier, at han virkelig ikke har hatt i tankene at dere kan ende opp som et par….så er han heller ikke særlig interesse i mer enn sex og vennskap. Han trives med å være fri og få god sex. I pose og sekk. At han sier han er glad for at du tok det op tipper jeg var mer rent taktisk. For å ikke skremme vekk DEG. Slik at du fortsatt vil møte ham. Kanskje han er redd for at du vil trekke deg pga du har fått følelser og ikke vil bli såret. Syns uansett det er ufint av ham og fortsette sånn som dette om du nå innrømmer du har utviklet følelser. 

Du spør om det kan vær håp for framtiden. Klart ingen her inne kan svare sikkert på det. Er sikkert mange forhold som starter slik som dette. Der mennene kanskje ikke var så hypp på forpliktelser i starten, men mykes opp etterhvert. Jeg tror likevel ikke disse forholdene varer så lenge. 

Selv hadde jeg nok aldri gått inn i et forhold der mannen ikke var giret fra start. Jeg vil ha en mann som er hodestups forelsket og kun ønsker meg mer enn noe annet. Ikke en som sier;  ‘Vi får vente å se om jeg får følelser etterhvert’ Det ville vært totalt turn off for min del og jeg kunne nok lett utviklet mindreverdighetskomplekser med en sånn fyr. Hadde jeg vært deg hadde jeg trukket meg litt her. Mulig han vil bli mer på da. Det er vel nokså typisk. Men om han ikke vil mer enn å ha sex, hadde jeg ikke giddet om jeg fikk følelser for fyren. Da ber jeg jo omtrent om å bli skikkelig såret en dag. Feks om han holder på med flere damer samtidig. Og vier en av dem mer oppmerksomhet enn deg osv..

Anonymkode: 12cae...76e

Jeg tenker vel egentlig akkurat det samme.. Jeg har ikke innrømmet eller sagt direkte at jeg har fått følelser for han da, men at jeg vet hva jeg ønsker meg på sikt, nemlig et seriøst forhold, og at jeg ville vite om han også var åpen for det så ikke den tiden vi bruker på å bli kjent blir helt bortkastet for min del. Vi er også enige om at vi kun holder oss til hverandre så lenge vi "holder på" 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det har han.. 

Fikk en følelse av at det er min du holder på med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...