AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Kan 2 cm forskjell bli et problem? Anonymkode: 9e58d...b67
Endorfin Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Det er litt forskjellig fra selskap til selskap, typisk billig fly selskaper har litt mindre og har en boks der du skal få håndbagasjen til og passe, og gjør den ikke det så vanker det gebyr. Det er der f.els Ryanair drar inn mye penger på gebyrer 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Har aldri sett at de har hengt seg opp i fasong, de færreste sekker og vesker på markedet oppfyller egentlig kravene, de er sjelden så smale som 15 cm men kan godt være kortere/lavere osv. Det som ofte blir stoppet i kontroll er trillekofferter, og for tung bagasje. Hvis de holdt seg slavisk til målene tror jeg nesten alle hadde blitt tvunget til å sende småsekkene sine. Selv taxfreeposene er ofte større enn de målene der. Anonymkode: 395fd...dcd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Om den er myk, kan du bare kneppe den litt sammen. Anonymkode: f3dd0...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Billigflyselskapene kan være ivrige på slikt, men jeg har aldri hatt problemer med det selv, verken på Ryanair, Norwegian eller noe annet selskap. Håndbaggasjen min er stort sett alltid i grenseland da jeg ofte kun reiser med den. Anonymkode: a3152...5e4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Mange selskaper godtar en taxfreepose i tillegg til håndbagasjen, selv om det er mer plass i posen enn i veska. Men enkelte som Ryanair (tror jeg?) krever vel at alt man handler på flyplassen også må passe oppi håndbagasjen. Tror passasjerene uteblir den dagen det ikke blir mulig å handle på flyplassen i det hele tatt. Anonymkode: 395fd...dcd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Endorfin skrev (14 minutter siden): Det er litt forskjellig fra selskap til selskap, typisk billig fly selskaper har litt mindre og har en boks der du skal få håndbagasjen til og passe, og gjør den ikke det så vanker det gebyr. Det er der f.els Ryanair drar inn mye penger på gebyrer Jeg tenker på Norwegian og SAS Anonymkode: 9e58d...b67
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om den er myk, kan du bare kneppe den litt sammen. Anonymkode: f3dd0...cfe Å ja...Den er det! Anonymkode: 9e58d...b67
Grüner Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker på Norwegian og SAS Anonymkode: 9e58d...b67 Norwegian måler ofte håndbagasjen så den ikke skal være over de bestemte målene deres. Endret 11. mars 2023 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Å ja...Den er det! Anonymkode: 9e58d...b67 Da vil du nok uansett få stappa den nedi kassa de bruker til å måle Anonymkode: a3152...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Myk bagasje er både til glede og besvær. Den kan presses sammen og bli mindre, men kan også vokse utover tillatte grenser hvis den blir for full. Jeg har selv en sånn sammenleggbar sekk som burde gå klart under målene, men blir den full er den brått for stor. Selv om det er godt under 10 kg i den. Dagens bagasjemål er laget for å tjene penger. Bittesmå vesker med tungt innhold er tillatt. Som om man reiser med en smal veske med gullbarrer eller noe. Mens en liten, men litt tjukk sekk som får plass under setet og har lett innhold, (i teorien) ikke er tillatt. I praksis går nesten alle med sånne, men det er en annen sak. Anonymkode: 395fd...dcd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 2 minutter siden, Grüner said: Norwegian måler ofte håndbagasjen så den ikke skal være over de bestemte målene deres. Reiser mye med dem, og har faktisk aldri opplevd at de har målt. Men hender de veier, selv om vektkravet er lettere å oppfylle enn målene. De har også noen raid da åpenbart for store trillekofferter blir tatt og sendt. Det er også litt inkonsekvent hvordan regler håndheves. Jeg har sett dem veie håndbagasjen sammen med vesken, selv om det står klart på sidene at en taxfreepose er tillatt i tillegg til resten av tillatt bagasje. Anonymkode: 395fd...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Grüner skrev (6 minutter siden): Norwegian måler ofte håndbagasjen så den ikke skal være over de bestemte målene deres. Ofte? Har faktisk aldri sett Anonymkode: 9e58d...b67
Grüner Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ofte? Har faktisk aldri sett Anonymkode: 9e58d...b67 Jeg har opplevd det med Norwegian til Italia. Måtte putte kofferten inn i en boks med bestemte mål for høyde, bredde, dybde. Passet ikke kofferten inn i den boksen, måtte en betale.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 Grüner skrev (6 minutter siden): Jeg har opplevd det med Norwegian til Italia. Måtte putte kofferten inn i en boks med bestemte mål for høyde, bredde, dybde. Passet ikke kofferten inn i den boksen, måtte en betale. Kan det være at de gjør dette oftere på internasjonale flyvninger? Har aldri opplevd at de har kontrollert håndbagasjen, men jeg flyr som regel bare innad i Norge Anonymkode: ce5c7...988
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det være at de gjør dette oftere på internasjonale flyvninger? Har aldri opplevd at de har kontrollert håndbagasjen, men jeg flyr som regel bare innad i Norge Anonymkode: ce5c7...988 Må ofte måle håndbagasje på utlandsturer ja, men jeg bruker en myk ryggsekk som håndbagasje og den kan trykkes nedi den kassa. Poenget er at den skal passe under flysetet sikkert Anonymkode: e8a86...927 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må ofte måle håndbagasje på utlandsturer ja, men jeg bruker en myk ryggsekk som håndbagasje og den kan trykkes nedi den kassa. Poenget er at den skal passe under flysetet sikkert Anonymkode: e8a86...927 Min erfaring er at de er flittigere til å måle håndbagasje som skal i hattehylla (kassen har de målene), ikke den som skal under setet. Min PC-sekk er bredere enn 30 cm, men har aldri blitt målt og jeg klarer å dytte den under setet. Anonymkode: 346f0...1a6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Må ofte måle håndbagasje på utlandsturer ja, men jeg bruker en myk ryggsekk som håndbagasje og den kan trykkes nedi den kassa. Poenget er at den skal passe under flysetet sikkert Anonymkode: e8a86...927 Jeg reiser mye utenlands og har aldri opplevd det. Men nå har de satt målene for gratis håndbagasje mye mindre enn det faktisk er plass til. Setet er jo mye høyere enn 20 cm under blant annet. Men så langt ikke sett dem sjekke på sikkert et tjuetalls flyvninger etter de reglene ble innført. Anonymkode: 395fd...dcd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min erfaring er at de er flittigere til å måle håndbagasje som skal i hattehylla (kassen har de målene), ikke den som skal under setet. Min PC-sekk er bredere enn 30 cm, men har aldri blitt målt og jeg klarer å dytte den under setet. Anonymkode: 346f0...1a6 Ja de burde tilpasse de målene til virkeligheten. Det er jo ikke anbefalt å sende pc'en i bagasjerommet heller. Og det er som sagt plass til mye mer under setet enn det som er tillatt. Så dette er kun for å få alle til å betale for håndbagasje, da kunne de heller bakt det inn i prisen. Jeg tipper det er under 5% som har så lite med seg. Anonymkode: 395fd...dcd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Leter de frem med målebåndet har du problemer. Kommer de med målstativet sitt går det greit. Så lenge du får presset den nedi. Anonymkode: bac69...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå