Gå til innhold

Trenger råd: Negativ og pessimistisk 12 åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har 2 barn, hvor den ene er veldig positiv av natur, stort sett glad osv. den andre er svært negativ, ser mørk på det meste, har dårlig selvbilde. En del bekymret osv. barnet er 12 år og klarer seg fint på skolen, har venner og har alt den trenger. Sett utenfra skulle man ikke tro at det var så negativt, og det er vanskelig å forstå grunnen. Barnet har på en måte vært sånn hele livet, jeg ser det spesielt når jeg ser tilbake på film av barnet. Veldig sutrete osv som liten. Nå i større alder veldig pessimistisk.  Jeg vil så gjerne hjelpe barnet, noen som har tips? Coach eller lignende? Noen som har vært slik selv? Hverken jeg eller minn mann har et slikt sinn, og det er vanskelig å hjelpe barnet å snu tankegangen. 

Anonymkode: e1f36...567

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik har vi det også. Jente på 11 som er utrolig negativ, og fremdeles ganske sutrete. Lillesøster på 8 er helt annerledes og enstemt lett å ha med å gjøre. Mulig begynnende pubertet spiller inn på eldste, men hun har egentlig alltid vært slik. Mye «drama» rundt henne, tar seg fort nær av ting og er veldig var på vårt humør. 

Hun har gode venner, og er aktiv i idrett. Men jeg opplever henne likevel som vanskeligere å være rundt enn hennes venninner. De virker betydelig lettere til sinns på en måte. Ting preller fortere av virker det som. 

Kunne kanskje tenkt vi har gjort noe galt i oppdragelsen, men søstera er jo ikke lik. Så jeg antar at personlighet rett og slett har mye å si. Hun har hatt en veldig stabil og god oppvekst.

Dessverre ingen råd, men håper kanskje noen andre har det 😊

Anonymkode: 4217b...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...