AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Hei. Jeg er så lei meg. Har smerter hver dag, og ingenting fungerer av råd jeg har prøvd. Er PT og har trent mye Ila livet. Ble gravid og trente mye da også, men trappet ned da jeg fikk smerter i rygg og bekken. Nå har jeg hatt smerter i 1,5 år, uten noe bedring. Har prøvd fysio, alle mulige øvelser. Har også prøvd hvile i flere uker. Er så fortvilet, fordi jeg lever et veldig begrenset liv ifht hva jeg ønsker. Og i tillegg begynner smertene å bli vanskelig å takle psykisk. Fler her som har ryggsmerter som flytter seg rundt? Jeg har alltid vondt i symfysen ved gange, og det føles også som om det klør inni symfysen. Så har jeg vondt i korsryggen, i blant sentrert i ryggen, men plutselig er det vondt ut mot høyre side, eller venstre, eller ned i rumpa, eller stråler ned på baksiden av beinet og helt ned i tærne. Noen ganger er det vondt bare å sitte, andre ganger må jeg gå for å ha vondt. Uansett - jeg skjønner ikke noe av dette. Det er vel ikke normalt å ha smerter så lenge etter svangerskap? Anonymkode: 5ac00...e08 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Jeg er så lei meg. Har smerter hver dag, og ingenting fungerer av råd jeg har prøvd. Er PT og har trent mye Ila livet. Ble gravid og trente mye da også, men trappet ned da jeg fikk smerter i rygg og bekken. Nå har jeg hatt smerter i 1,5 år, uten noe bedring. Har prøvd fysio, alle mulige øvelser. Har også prøvd hvile i flere uker. Er så fortvilet, fordi jeg lever et veldig begrenset liv ifht hva jeg ønsker. Og i tillegg begynner smertene å bli vanskelig å takle psykisk. Fler her som har ryggsmerter som flytter seg rundt? Jeg har alltid vondt i symfysen ved gange, og det føles også som om det klør inni symfysen. Så har jeg vondt i korsryggen, i blant sentrert i ryggen, men plutselig er det vondt ut mot høyre side, eller venstre, eller ned i rumpa, eller stråler ned på baksiden av beinet og helt ned i tærne. Noen ganger er det vondt bare å sitte, andre ganger må jeg gå for å ha vondt. Uansett - jeg skjønner ikke noe av dette. Det er vel ikke normalt å ha smerter så lenge etter svangerskap? Anonymkode: 5ac00...e08 Jeg har smerter som høres lignende ut og kom gradvis på etter fødsel og har vart 8 år nå. Jeg har vært på Rehabilitering og legen der mente det kunne ha sammenheng med fødsel. Ha Rikke funnet noen løsning dessverre😓 Anonymkode: bb425...b89
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg er så lei meg. Har smerter hver dag, og ingenting fungerer av råd jeg har prøvd. Er PT og har trent mye Ila livet. Ble gravid og trente mye da også, men trappet ned da jeg fikk smerter i rygg og bekken. Nå har jeg hatt smerter i 1,5 år, uten noe bedring. Har prøvd fysio, alle mulige øvelser. Har også prøvd hvile i flere uker. Er så fortvilet, fordi jeg lever et veldig begrenset liv ifht hva jeg ønsker. Og i tillegg begynner smertene å bli vanskelig å takle psykisk. Fler her som har ryggsmerter som flytter seg rundt? Jeg har alltid vondt i symfysen ved gange, og det føles også som om det klør inni symfysen. Så har jeg vondt i korsryggen, i blant sentrert i ryggen, men plutselig er det vondt ut mot høyre side, eller venstre, eller ned i rumpa, eller stråler ned på baksiden av beinet og helt ned i tærne. Noen ganger er det vondt bare å sitte, andre ganger må jeg gå for å ha vondt. Uansett - jeg skjønner ikke noe av dette. Det er vel ikke normalt å ha smerter så lenge etter svangerskap? Anonymkode: 5ac00...e08 Har du prøvd kiropraktor? Måtte knekke bekkenet på plass etter begge fødselene. Betalte ikke noe for det da det var i forbindelse med svangerskap det ble sånn. Kan du ha prolabs? Spør om mr av rygg/bekken. Det kan være vondt og stråle ned i bena.  Anonymkode: c26c4...2b8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Bår du har smerter i lengre tid så kan det være at du har fått smerteavtrykk i hjernen, slik at du føler smerten selv om alt er tilsynelatende bra. Men har du blitt grundig undersøkt, MR? Anonymkode: bb425...b89
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Fastlege, henvisning til mr og nevrolog. Rart at du ikke har tatt det initiativet Anonymkode: 89be0...4d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå