AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Del Skrevet 11. mars 2023 Har lest om mange som på TUL har fått angitt alder på foster som tilsier at eggløsning skjedde mye senere enn de trodde. Skjedde også i et av mine svangerskap, at det på ekstra tidlig ultralyd (uke 7) ble sagt at fosteret var i uke 6+1. Jeg fikk ikke det til å stemme, siden jeg testet nøye med eggløsningstester. Da sa legen at eggløsning likevel kan skje noen dager senere enn eltestene angir. Er det noen her som har opplevd det? Mener ikke tilfeller hvor eggløsning har skjedde flere uker før/senere, men noen dager/en uke? Eller er det veldig sjelden at det skjer? Så når informasjonen på eltestvedleggene sier at eggløsning skjer 24-28 timer etter positiv test, er det veldig sjelden eller noe vanlig at eggløsning likevel kan kan skje 3-4 dager senere, eller mer? Anonymkode: 3f9a3...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Del Skrevet 11. mars 2023 EL tester sier ikke at du har hatt eggløsning, men at hormonene tilsier at du får det veldig snart. Men noen ganger så kommer den ikke likevel, men kommer kanskje noen dager senere. En annen ting er at ved TUL så er det svært små marginer som skal til før en måling gir flere dager og noen uker forskjell i antatt befruktning. Vi snakker om mm her. Anonymkode: 47521...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2023 #3 Del Skrevet 11. mars 2023 Det mest vanlige er å ha EL 24-48 timer innen positiv test. Men noen dager etter kan skje... Èn gang opplevde jeg en syklus der EL ikke skjedde før fire dager etter positiv test (sjekket med temping). Men det er nok mer vanlig at befruktningsprosessen går litt i "rykk og napp", at embryoet går litt i dvale, vokser i sin egen takt. Derfor kan man oppleve avvik på TUL i forhold til nøyaktig tidspunkt for EL. Til og med IVF'ere kan bli flyttet på OUL mtp. svangerskapslengde, selv om man vet akkurat når befruktning skjedde. Men terminfastsettelse går på størrelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Del Skrevet 12. mars 2023 Amatariel skrev (8 timer siden): Det mest vanlige er å ha EL 24-48 timer innen positiv test. Men noen dager etter kan skje... Èn gang opplevde jeg en syklus der EL ikke skjedde før fire dager etter positiv test (sjekket med temping). Men det er nok mer vanlig at befruktningsprosessen går litt i "rykk og napp", at embryoet går litt i dvale, vokser i sin egen takt. Derfor kan man oppleve avvik på TUL i forhold til nøyaktig tidspunkt for EL. Til og med IVF'ere kan bli flyttet på OUL mtp. svangerskapslengde, selv om man vet akkurat når befruktning skjedde. Men terminfastsettelse går på størrelse. Takk for utfyllende svar. Tenker og på det å få positiv eltest 2-3 dager på rad, er det da vanlig at eggløsning kan skje mange dager etter første positive test? Eller gjelder regelen om 24-48 timer etter første test? og, om egget er litt treigt og er i «dvale», det kan kanskje gjøre at hcg stiger saktere enn vanlig i starten? Anonymkode: 3f9a3...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mars 2023 #5 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for utfyllende svar. Tenker og på det å få positiv eltest 2-3 dager på rad, er det da vanlig at eggløsning kan skje mange dager etter første positive test? Eller gjelder regelen om 24-48 timer etter første test? og, om egget er litt treigt og er i «dvale», det kan kanskje gjøre at hcg stiger saktere enn vanlig i starten? Anonymkode: 3f9a3...2ee EL-testen må bli negativ igjen før EL skjer, og dersom man har lang LH-topp (positiv EL-test flere dager) så kan det skje at EL ikke skjer før noen dager etter første positive test. Derfor mange her liker å teste til testen blir negativ igjen... Hcg kan absolutt stige sakte i starten. Hovedregelen er at den skal doble seg hver 48.time, men det kan hende det tar litt tid før det kommer i gang i de tidlige dpo-dagene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Del Skrevet 12. mars 2023 Amatariel skrev (2 timer siden): EL-testen må bli negativ igjen før EL skjer, og dersom man har lang LH-topp (positiv EL-test flere dager) så kan det skje at EL ikke skjer før noen dager etter første positive test. Derfor mange her liker å teste til testen blir negativ igjen... Hcg kan absolutt stige sakte i starten. Hovedregelen er at den skal doble seg hver 48.time, men det kan hende det tar litt tid før det kommer i gang i de tidlige dpo-dagene. Så snill du er som svarer, takk. Anonymkode: 3f9a3...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 12.42): Har lest om mange som på TUL har fått angitt alder på foster som tilsier at eggløsning skjedde mye senere enn de trodde. Skjedde også i et av mine svangerskap, at det på ekstra tidlig ultralyd (uke 7) ble sagt at fosteret var i uke 6+1. Jeg fikk ikke det til å stemme, siden jeg testet nøye med eggløsningstester. Da sa legen at eggløsning likevel kan skje noen dager senere enn eltestene angir. Er det noen her som har opplevd det? Mener ikke tilfeller hvor eggløsning har skjedde flere uker før/senere, men noen dager/en uke? Eller er det veldig sjelden at det skjer? Så når informasjonen på eltestvedleggene sier at eggløsning skjer 24-28 timer etter positiv test, er det veldig sjelden eller noe vanlig at eggløsning likevel kan kan skje 3-4 dager senere, eller mer? Anonymkode: 3f9a3...2ee Men var dette et svangerskap som resulterte i baby? I tilfeller med SA og Ma ser man gjerne at fosteret er for lite i forhold til hva det skal være. Vokser dårlig. Hvis eltest er skikkelig positiv har jeg aldri opplevd å få el senere enn 2 dager etterpå.anbefaler å tempe. Anonymkode: 47482...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men var dette et svangerskap som resulterte i baby? I tilfeller med SA og Ma ser man gjerne at fosteret er for lite i forhold til hva det skal være. Vokser dårlig. Hvis eltest er skikkelig positiv har jeg aldri opplevd å få el senere enn 2 dager etterpå.anbefaler å tempe. Anonymkode: 47482...075 Resulterte dessverre i SA i uke 8. Anonymkode: 3f9a3...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Del Skrevet 12. mars 2023 Har opplevd at EL skjedde 2 dager etter positiv EL test basert på at jeg også tempet. Men, det varierer vel litt hvor lang tid det befruktede egget bruker på å feste seg i livmoren. Om det fester seg sent så starter det kanskje å vokse litt senere? Men jeg vet ikke. I dette svangerskapet opplevde jeg motsatt, jeg ble satt 5 dager frem, selv om jeg vet at eggløsning ikke skjedde før siden jeg var hos privat gynekolog å så det modne egget før det slapp. Så de mener jeg ble befruktet før egget slapp. Så vet ikke hvor lett det er å måle så nøyaktig. En uke fra eller til spiller jo ikke så stor rolle i det lange løpet. Men når det kommer til å vite når EL skjer så må man tempe. Kan ikke stole helt på EL tester. De bare indikerer. Anonymkode: e7019...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har opplevd at EL skjedde 2 dager etter positiv EL test basert på at jeg også tempet. Men, det varierer vel litt hvor lang tid det befruktede egget bruker på å feste seg i livmoren. Om det fester seg sent så starter det kanskje å vokse litt senere? Men jeg vet ikke. I dette svangerskapet opplevde jeg motsatt, jeg ble satt 5 dager frem, selv om jeg vet at eggløsning ikke skjedde før siden jeg var hos privat gynekolog å så det modne egget før det slapp. Så de mener jeg ble befruktet før egget slapp. Så vet ikke hvor lett det er å måle så nøyaktig. En uke fra eller til spiller jo ikke så stor rolle i det lange løpet. Men når det kommer til å vite når EL skjer så må man tempe. Kan ikke stole helt på EL tester. De bare indikerer. Anonymkode: e7019...3fb Det er bare et veldig godt tegn å bli satt fram (selv om man vet el ikke skjedde før) Det tyder på et foster som vokser godt og ligger litt over i størrelse noe som ofte ender veldig godt. Ble selv satt 2 dager fram og vet el ikke skjedde tidligere så barnet vokser godt. Og det er bra. Samme som i de graviditeter de måler fostrene til å være langt kortere på vei selv om de er sikre på el. Ofte et dårlig tegn. Anonymkode: 47482...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå