AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Som overskriften sier: når sluttet barnet ditt med bleie om natten? Hadde da barnet vært tørr lenge? Om ikke - ble det mye uhell? Anonymkode: 6d89a...a05
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Bleiefri på dagtid 2,5-3 år Bleiefri natt 3 år noen uhell men ikke mange. Foreldre må raskt opp på morgen og hjelpe på do før barnet rekker tisse i bleia/truse i en overgangsperiode. Anonymkode: b63a4...e3c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Ene tisset seg ut hver natt frem til 10årsalderen. (Men vi hadde god effekt av minirin) En sluttet med nattbleie rundt 2årsdagen. En sluttet med nattbleie rundt 3.5årsalderen. Så svært stor forskjell på ungene. Anonymkode: 12d28...89b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Datteren min fylte nettopp seks og hun tisser masse hver natt, selvom hun har vært tørr på dagen siden hun var to og et halvt. Sønnen min er to år nå og har allerede vært tørr på natten i halvannet år. Vi prøver å kutte bleien på dagen nå. Det er stor forskjell, det er liksom ikke så mye man kan gjøre med om de feks sover så hardt at de ikke merker at de tisser. Anonymkode: 0ec55...785 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Datteren min fylte nettopp seks og hun tisser masse hver natt, selvom hun har vært tørr på dagen siden hun var to og et halvt. Sønnen min er to år nå og har allerede vært tørr på natten i halvannet år. Vi prøver å kutte bleien på dagen nå. Det er stor forskjell, det er liksom ikke så mye man kan gjøre med om de feks sover så hardt at de ikke merker at de tisser. Anonymkode: 0ec55...785 Ingen uhell på minste forresten. Han har sagt ifra. Eldste har hatt såpass mye uhell da vi prøvde å kutte nattbleien at vi har bare tatt dne på igjen for hun tisser tre fire ganger hver natt. Anonymkode: 0ec55...785
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Takk for svar, dere. Har en som snart fyller 5 år som sliter med å bli kvitt bleia. Bruker bleie på dagtid i barnehagen og om natten. Bæsjer ofte i bleia på kvelden etter han er lagt (selv om han har sittet en stund på do før han legger seg), og på morgenen om han våkner veldig tidlig og vi åpenbart ikke vet at han har våknet. Vet han kan bæsje på do (gjort det mange ganger), men bæsjer helst i bleia om han har muligheten. Tenker derfor at å ta bort bleia helt er eneste mulighet nå for å bli kvitt bleia ordentlig. Prøvd masse i over to år nå, men han er fryktelig komfortabel med den bleia. Men vet jo ikke hvordan det er med tissing om natten. Om han har kontroll her. Noen morgener er bleia full, i veldig gode perioder sier han fra når han må på do tidlig om morgenen, og bleia er dermed helt tørr når vi står opp. Men skader jo ikke å prøve. Blir det veldig masse uhell og han ikke virker til å ha kontroll, må vi vel bare begynne med bleie om natten igjen. Ts Anonymkode: 6d89a...a05
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 5,5 år jente. Sluttet dagtid dag hun var 2. Ting må modnes. Anonymkode: 84133...05c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Datteren min fylte nettopp seks og hun tisser masse hver natt, selvom hun har vært tørr på dagen siden hun var to og et halvt. Sønnen min er to år nå og har allerede vært tørr på natten i halvannet år. Vi prøver å kutte bleien på dagen nå. Det er stor forskjell, det er liksom ikke så mye man kan gjøre med om de feks sover så hardt at de ikke merker at de tisser. Anonymkode: 0ec55...785 Tørr på natta siden barnet var 6 mnd. Ja, det må jeg si var tidlig. Anonymkode: 94437...85a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 5,5 år jente. Sluttet dagtid dag hun var 2. Ting må modnes. Anonymkode: 84133...05c Det var aldri noe bæsjing i bleia da? Det som er problemet her.. at han bæsjer i den på kvelden når han har fått den på. Ts Anonymkode: 6d89a...a05
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Helt ferdig med bleier rett etter 3 årsdagen. Anonymkode: 434c3...0e6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 På natt 2 år (vært tørr egentlig fra vi sluttet nattaming rundt et års alder, men beholdt den som back up). Sluttet på dag bed 15 mndr alder. Aldri uhell Anonymkode: 1c66d...d96
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som overskriften sier: når sluttet barnet ditt med bleie om natten? Hadde da barnet vært tørr lenge? Om ikke - ble det mye uhell? Anonymkode: 6d89a...a05 Ikke før 2,5 år. Sluttet med bleie på dagtid ved 1,5 år, og hadde kun to uhell (et i barnehagen og en gang hjemme hun ikke nådde frem til do), men tisset på seg om natten 2-3 ganger per uke, og var helt knust når hun våknet, så vi tok på bleie igjen om natten og tok den ikke av før den var helt tørr hver morgen over tid. Ikke hatt et eneste uhell etter det. Anonymkode: 0cc8e...b7a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Siste sluttet samtidig med dagtid. Rett før hun fylte to år. Alle mine fem har sluttet rundt denne tiden, men guttene var noen måneder over to når de sluttet om natta. Anonymkode: c1abb...ba9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 Eldstemann sluttet da hun var seks - sommeren før skolestart. Yngste slutta når hun var tre (og dermed også før eldstemann, da det er to år imellom). Yngste var tørr og har aldri hatt uhell. Eldste prøvde flere ganger, men måtte ta den på igjen. Når vi først slutta hadde hun to-tre uhell, og siden har det gått veldig fint. Anonymkode: 30213...1a6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 Ca 3,5 år alder. Er snart 20 og enda ikke hatt tilbakefall ang bleie på natten. Har gått veldig fint Anonymkode: 0e867...78c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 Her har 4,5 åringen (jente) aldri hatt en tørr bleie om natten. Ser ikke for meg at den forsvinner med det første. Yngste på 2,5 har hatt flere tørre netter de siste ukene så mulig bleien forsvinner først der. Eldste sluttet med bleie på dagtid når hun var 3,5, men bæsjer fortsatt i bleie og nekter å gjøre det på do. Ingen premier i verden motiverer nok. Har dog aldri bæsje- eller tisseuhell i trusa. Yngste klare både å tisse og bæsje på potte, men sier ikke i fra når hun må. Tipper hun er bleiefri til sommeren. Anonymkode: 86e89...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå