AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Jeg har hørt det er insane mye mobbing der, såpass ille at flere jenter har saksøkt skole/kommunen. Er folk fra Drangedal generelt ondere enn andre steder i Norge? Hvorfor liker de så godt å mobbe der? Håper fødselstallene på guttebarn går ned der, sånn at det ikke blir født så mange mobbere Er jo gutter som er verst. De som er ansvarlige for mobbingen bør henges ut med fullt navn. De fortjener alt vondt. Anonymkode: 38868...b12 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Håper fødselstallene på guttebarn går ned der, sånn at det ikke blir født så mange mobbere Er jo gutter som er verst. Tull, jenter er like ille. Offentlig gapestokk driver vi ikke med her til lands, men mobberne og de som ikke tok tak i det i skolene bør få en hard straff. Anonymkode: c3b91...24b 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Følger du ikke med i det hele tatt, ts? Mobbesaken fra Drangedal er flere år gammel, og det var faktisk over 70 mennesker av begge kjønn og alle aldre som saksøkte kommunen. Det var ikke bare gutter som mobbet, like mange jenter. Jeg har vokst opp der og kommer aldri til å flytte tilbake, selv om jeg tror det er bedre nå. Folk er ikke onde, men det er en veldig sterk kultur for at de rike (som eier skogen feks) og bøndene er hevet over «vanlige folk». De vanlige folka dro derfra og den arrogante eliten ble igjen. I tillegg var det ingen som brydde seg når andre hadde det vondt, ingen varslet barnevern selv ved alvorlige tilfeller. Men det var sykt mye baksnakking. Å henge ut barna/ungdommene som mobbet ville vært urettferdig, fordi i de fleste tilfeller startet denne oppførselen hos foreldrene. Akkurat nå er mobbesaken fra Lillesand en del i mediene, og flere andre steder også. Det er tragisk at det er slike dårlige miljø så mange steder. Anonymkode: 895fe...2f2 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt det er insane mye mobbing der, såpass ille at flere jenter har saksøkt skole/kommunen. Er folk fra Drangedal generelt ondere enn andre steder i Norge? Hvorfor liker de så godt å mobbe der? Håper fødselstallene på guttebarn går ned der, sånn at det ikke blir født så mange mobbere Er jo gutter som er verst. De som er ansvarlige for mobbingen bør henges ut med fullt navn. De fortjener alt vondt. Anonymkode: 38868...b12 Min erfaring er at det nesten bare er mennesker som er psykisk utviklingshemmet og de med Down's syndrom som lever i den oppfatning at kvinner er værst m.t.p mobbing. Alle kvinne-dominerte yrker florerer med mobbe-kultur, baksnakking og dårlige psyko-sosiale miljø. Alle mobbe skandaler med sjefer som terroriserer sine ansatte er jo også kvinner (nrk sports-profilen er ett av mange eksempler). Problemet med Drangedal er nok at det er for mange kvinnelige lærere. Anonymkode: 5c278...65c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet med Drangedal er nok at det er for mange kvinnelige lærere. Det var stor hovedvekt av mannlige lærere på skolen der mobbingen foregikk. Rektor og inspektør var også menn. Anonymkode: 895fe...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var stor hovedvekt av mannlige lærere på skolen der mobbingen foregikk. Rektor og inspektør var også menn. Anonymkode: 895fe...2f2 Det er veldig transfobisk å annta kjønnet til rektor og inspektør. Har de opplyst at de identifiserer seg som menn kanskje? Anonymkode: 5c278...65c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Insane mye mobbing? Jeg ville heller erstattet ordet med veldig eller ekstremt i dette tilfellet. Anonymkode: dc9d5...a75
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er veldig transfobisk å annta kjønnet til rektor og inspektør. Har de opplyst at de identifiserer seg som menn kanskje? Anonymkode: 5c278...65c Lol Anonymkode: 27376...a36 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Følger du ikke med i det hele tatt, ts? Mobbesaken fra Drangedal er flere år gammel, og det var faktisk over 70 mennesker av begge kjønn og alle aldre som saksøkte kommunen. Det var ikke bare gutter som mobbet, like mange jenter. Jeg har vokst opp der og kommer aldri til å flytte tilbake, selv om jeg tror det er bedre nå. Folk er ikke onde, men det er en veldig sterk kultur for at de rike (som eier skogen feks) og bøndene er hevet over «vanlige folk». De vanlige folka dro derfra og den arrogante eliten ble igjen. I tillegg var det ingen som brydde seg når andre hadde det vondt, ingen varslet barnevern selv ved alvorlige tilfeller. Men det var sykt mye baksnakking. Å henge ut barna/ungdommene som mobbet ville vært urettferdig, fordi i de fleste tilfeller startet denne oppførselen hos foreldrene. Akkurat nå er mobbesaken fra Lillesand en del i mediene, og flere andre steder også. Det er tragisk at det er slike dårlige miljø så mange steder. Anonymkode: 895fe...2f2 Jo jeg har lest om både Drangedal, Lillesand og Sandefjord når det gjelder mobbesaker med stygg mobbing og grov vold. Når det skjer så mange tilfeller på et lite sted, så må det jo være noe kognitivt galt med de som bor der? Mobbing engasjerer meg sterkt for jeg ble selv utsatt for det som barn, og har PTSD i dag. Er livredd blonde menn f.eks. Så mobbing skader folk og ødelegger psykisk! Har lest om flere av mobbesakene i media der ofrene er uføre pga traumene de er utsatt for, og det er så trist! Heldigvis har jeg klart meg greit men jeg skulle ønske noe kunne gjøres for å forebygge mobbing.. Derfor jeg syns at de som er ansvarlige burde henges ut! De burde stå for handlingene sine. Foreldrene deres og, som burde skamme seg for å ha fått så shitty drittunger.. Mobbesaken i Drangedal: – Du er så stygg at du og moren din burde bli skutt – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Den harde kampen for å bli trodd - Celines modige valg (dagbladet.no) I saken fra Sandefjord så blir den verste mobberen konfrontert men han er en feig jævel som ikke tør å stå for det han har gjort. For et drittmenneske, han må jo være født ond! Sosiopat er han. Må jo være noe gærent når du er så slem fra ung alder? Jeg er så nysgjerrig på hvordan man blir sånn. Og hvordan du kan leve med at du har ødelagt et liv, uten å få dårlig samvittighet. Anonymkode: 38868...b12 2
PeeWee Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo jeg har lest om både Drangedal, Lillesand og Sandefjord når det gjelder mobbesaker med stygg mobbing og grov vold. I Sandefjord har det blitt så ille at de tilogmed reiser til Tønsberg og banker opp folk der. Det som er litt interessant er at mange beskriver Sandefjord på samme måte som noen andre beskrev Drangedal her. Som et sted hvor kun de rike arvingene teller i det sosiale miljøet.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er veldig transfobisk å annta kjønnet til rektor og inspektør. Har de opplyst at de identifiserer seg som menn kanskje? Anonymkode: 5c278...65c Du tuller sannsynligvis, men jeg gikk på skolen der det skjedde og antar ingenting, jeg vet. Anonymkode: 895fe...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo jeg har lest om både Drangedal, Lillesand og Sandefjord når det gjelder mobbesaker med stygg mobbing og grov vold. Når det skjer så mange tilfeller på et lite sted, så må det jo være noe kognitivt galt med de som bor der? Mobbing engasjerer meg sterkt for jeg ble selv utsatt for det som barn, og har PTSD i dag. Er livredd blonde menn f.eks. Så mobbing skader folk og ødelegger psykisk! Har lest om flere av mobbesakene i media der ofrene er uføre pga traumene de er utsatt for, og det er så trist! Heldigvis har jeg klart meg greit men jeg skulle ønske noe kunne gjøres for å forebygge mobbing.. Derfor jeg syns at de som er ansvarlige burde henges ut! De burde stå for handlingene sine. Foreldrene deres og, som burde skamme seg for å ha fått så shitty drittunger.. Mobbesaken i Drangedal: – Du er så stygg at du og moren din burde bli skutt – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Den harde kampen for å bli trodd - Celines modige valg (dagbladet.no) I saken fra Sandefjord så blir den verste mobberen konfrontert men han er en feig jævel som ikke tør å stå for det han har gjort. For et drittmenneske, han må jo være født ond! Sosiopat er han. Må jo være noe gærent når du er så slem fra ung alder? Jeg er så nysgjerrig på hvordan man blir sånn. Og hvordan du kan leve med at du har ødelagt et liv, uten å få dårlig samvittighet. Anonymkode: 38868...b12 Måten du skriver på får meg til å tenke troll. I tillegg: leste du det jeg skrev? Jeg forklarte jo hvorfor det var sånn der. Anonymkode: 895fe...2f2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 PeeWee skrev (7 minutter siden): Som et sted hvor kun de rike arvingene teller i det sosiale miljøet. Ja, jeg tror det har mye å si. Det blir ikke rom for alle, ikke inkludering, og enkelte føler seg hevet over de andre. Men som sagt, tror det er mye bedre i Drangedal nå. Anonymkode: 895fe...2f2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Måten du skriver på får meg til å tenke troll. I tillegg: leste du det jeg skrev? Jeg forklarte jo hvorfor det var sånn der. Anonymkode: 895fe...2f2 Hvorfor svarer du så frekt? Ja jeg leste og det gir fortsatt ingen mening hvorfor nesten en hel bygd oppfører seg som sosiopatiske gærninger som får nytelse av å mobbe. De burde da legges inn på Dikemark. Anonymkode: 38868...b12
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Finnes det mange mindre bedrifter i Drangedal? Og butikker i sentrum? Finnes det steder å gå å spise osv.? Tror det har mye å si i små bygder at folk kan møtes ute, uten at det er noe på gang. Anonymkode: 88521...934
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Mobbing ødelegger så mye og jeg er en av dem som har blitt såpass skadet at jeg har blitt ufør pga det. Det ble ikke gjort noen tiltak av mobbingen jeg opplevde. Jeg tror mange bagatelliserer mobbing, at lærere fort tenker at det ikke er mobbing, bare «litt erting» ( ikke at det gjør saken bedre ), mange tror jeg også dessverre vegrer seg mot å sette inn tiltak selv om de ser mobbingen og at de ikke tror det dem ser er ille. Jeg følte at jeg ble sett på som en som ikke hadde noe særlig følelser, at det jeg opplevde ikke gikk innpå meg, men det gjorde det jo, noe så sinnssykt også. Ikke bare da, men i ettertid. Mye terapi, i svingdørene på Nav, ikke klart videre utdanning, jevnlig mareritt om det jeg har opplevd, også fått fysiske plager som følge av det psykiske og går på flere medisiner. Er veldig trist at man skal bli så skadet av skolegang at man blir ufør. Barne og ungdomsskolen som i tillegg er obligatorisk og noe man må gjennom. Anonymkode: 68877...342 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Finnes det mange mindre bedrifter i Drangedal? Og butikker i sentrum? Finnes det steder å gå å spise osv.? Tror det har mye å si i små bygder at folk kan møtes ute, uten at det er noe på gang. Anonymkode: 88521...934 Har stoppet der på kjøretur flere ganger og har familiemedlem som er begravd der. Drangedal har et senter med vinmonopol, matbutikk og en liten interiørbutikk med litt klær. Det er også spisested i samme bygg. Er også sett et utested i Drangedal ved vannet. Vet ikke om det er flere. Det er en veldig liten plass og dessverre tror jeg slike små plasser fort kan få mer mobbing. Vokste opp et lite sted selv og ble mobbet gjennom hele oppveksten. Jeg e hun som svarte over. Det var mye sladder og baksnakking generelt, også blant voksne, der jeg vokste opp. Kan ikke si noe om Drangedal, har aldri bodd der, men sier utifra min egen erfaring med å vokse opp på et lite sted, en bygd. Anonymkode: 68877...342 1
Gjest Adobyen Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Jeg synes det er helt fryktelig å lese om all mobbingen og volden som både elever og lærere utsettes for i skolene våre. Noen mener at det er mangel på oppdragelse og respekt, andre sier at det ikke finnes virkemidler for å reagere. Denne saken er fra Lillestrøm, med ungdommer mot lærere. Stygt. https://frifagbevegelse.no/i-skolen/da-raketten-smalt-inne-pa-skolen-sto-harald-fa-meter-unna--det-var-tarer-og-panikk-6.158.929660.614e8ad363 Elever mobbes på alle trinn https://frifagbevegelse.no/i-skolen/andelen-elever-som-opplever-mobbing-oker-pa-alle-trinn-6.158.934913.39c4dc1b15 Mobbing har alvorlige konsekvenser https://www.nrk.no/nordland/ny-studie_-_-_______mobbing-kan-ha-like-store-konsekvenser-som-det-a-oppleve-vold-i-familien_-1.16110474 Jeg leser om slike saker i nyhetene nesten daglig, og for meg ser det ut til å være spredt over hele landet, både bygd og by. På tide med en ny skolereform som fokuserer på oppførsel, kommunikasjon og respekt for andre mennesker? Involvere hjemmene også? Endret 13. mars 2023 av Adobyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå