Gå til innhold

Plante blomster i potter ute nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har så lyst til å plante blomster i pottene på terrassen, men lurer på om det er for tidlig. Vil krokus, påskeliljer eller annet overleve temperatursvingninger med ned mot 8-10 minus på natten? Andre planter dom vil klare seg? Tips mottas med takk.

Anonymkode: 92693...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ventet. Altfor kaldt.

Anonymkode: a1aae...9c2

Skjønner jo at det er best, men lurte på om noe kunne funke for noen uker.

Anonymkode: 92693...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett blomsterløk, så kommer de når de selv er klare og er ferdig herdet. Påskeliljene mine spirte i januar, og har opplevd flere netter med temperaturer rundt -12. Lever fortsatt.

Du kan kanskje også forsøke deg på disse?

https://www.plantasjen.no/vinterrose-frostkiss-o15-cm-flerfarget-510899.html

Det første og siste som blomstrer! Til potte eller bed. Denne hybridformen blomstrer allerede det første året etter utplanting som skjer fra februar, om ikke tidligere! Trives i porøs, næringsrik og fuktig, men godt drenert jord.

Anonymkode: 8b373...bd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Påskeliljer tåler -4/-5 grader, det samme med krokus.

Men om du setter løk på høsten, så er det som vedkommende over her sier, de vil bli mer herdet.

Anonymkode: efe19...645

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du skal ha de i krukker så ville jeg fulgt med på værmeldingen å tatt de inn i gangen om kvelden, hvis temperaturen synker veldig under null. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg planter Stemorsblomster i potter for noen uker siden og de har klart seg til nå. Kan fort bli noen minus om natta, men tror ikke det har vært så langt nede som -10 her. 

Tror jeg betalte 39 kroner for 10 stk så tenkte som så at det ikke var det helt store tapet om de ikke klarte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...