Gå til innhold

Mannen vil ikke at jeg skal ta drømme jobben 45 minutter unna.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han vil heller jeg skal jobbe nærmere, grunnet dyr bensin og her jeg jobber nå kan jeg gå eller sykle. Men nå trives jeg ikke, han tenker kun penger og ikke trivsel. Vi har barn på ungdomsskolen og videregående. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 613b3...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør jeg?

Du gjør som du selv bestemmer. Det er ditt liv og din karriere. Han er (mest sannsynlig) en dust.

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva hadde han gjort selv da?

Hadde han sykla til en jobb han ikke likte, eller kjørt til drømmejobben?

Ta drømmejobben du.

• Liker 19
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal ta jobben. Vi bruker mange timer på jobb, og det å trives med det er veldig viktig!  

Anonymkode: dba23...192

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at han skal ha noe å si om dette, virker veldig spesielt for min del.

Anonymkode: f9f2f...bcb

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker mer med mannen din, og forklarer at dette handler om mer enn økonomi, noe han tydeligvis ikke har forstått. Så tar du jobben :) 

Anonymkode: 38857...728

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta jobben  har pendlet 30 min hver vei selv. Går fint det. Min mann pendlet 1 time hver vei i 3 år. Bytt for all del bil som bruker lite drivstoff, eller type elbil. 

Anonymkode: dbe7e...1c0

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke råd til å dekke kostnaden siden han er skeptisk? 

Anonymkode: 886fb...9c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han bestemme hvor du skal jobbe? Går det ikke buss? Kan du evt. samkjøre med noen som skal samme vei?

Drømmejobb er Drømmejobb.

Anonymkode: f39ac...24d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

45 minutter pr. vei er ganske mye to ganger pr. dag 230 dager i året, ser man på pendlingen isolert sett. Synes du det er verdt det, og fungerer det med tanke på barn/familie? 

Du får vurdere det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke råd til å dekke kostnaden siden han er skeptisk? 

Anonymkode: 886fb...9c8

Jo, men alt som står i hodet hans er dyr bensin, dyr strøm, dyr mat osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han bestemme hvor du skal jobbe? Går det ikke buss? Kan du evt. samkjøre med noen som skal samme vei?

Drømmejobb er Drømmejobb.

Anonymkode: f39ac...24d

Nei, går kun skolebuss, og den passer ikke inn med arbeidstidene. Er på bygda.

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

45 minutter pr. vei er ganske mye to ganger pr. dag 230 dager i året, ser man på pendlingen isolert sett. Synes du det er verdt det, og fungerer det med tanke på barn/familie? 

Du får vurdere det.

Jobbe i nærheten av hensyn til ungdommene i familien? 

Anonymkode: 07848...01d

• Liker 3
Skrevet
Bombasi skrev (3 minutter siden):

Du får vurdere det.

Det er jo poenget. Dette er TS´vurdering, ikke mannen hennes´.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (6 minutter siden):

Du gjør som du selv bestemmer. Det er ditt liv og din karriere. Han er (mest sannsynlig) en dust.

Enig i det første! Setning nr. 3 blir for dumt. Man er ikke dust som person selv om man er uenig og ikke alltid forstår…. Mannen min sa det samme da jeg tok jobb  som jeg bruker over 1 time til hver vei, men han er verdens greieste! 

Anonymkode: 62ba5...377

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (5 minutter siden):

Du får vurdere det.

Veldig mange har lang reisevei til jobb. I bygdene er dette ikke så langt. 

Anonymkode: 62ba5...377

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Enda godt du er voksen og bestemmer dette selv. Går ut fra at du også får nok betalt i drømmejobben til å dekke bensin. Hvis du tjener så lite at han må punge ut fra sin lønn, kan jeg forstå det. Ellers har han jo ingenting med saken å gjøre.

Anonymkode: 8a1d5...e33

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (5 minutter siden):

Du får vurdere det.

Tenåringer pleier å kunne unnvære mamma en ekstra halvtime eller time hver dag. 

Anonymkode: a8766...8b3

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Det er jo poenget. Dette er TS´vurdering, ikke mannen hennes´.

I en familie tar man vurderinger sammen. Å kjøre egotripp i en familie er sjeldent fruktbart.

Med det mener jeg ikke at TS sin mann skal bestemme eller ha siste ordet. Men de må sammen bli enig om dette, siden ny jobb betyr mer utgifter (om ikke økt inntekt vil dekke dette) og mindre tid sammen

Anonymkode: 47cf6...d14

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...