Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen boikott her. Jeg handler hvor jeg finner det best.

Anonymkode: f878d...8f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei kiwi er uansett billigst og mye billigere enn meny generelt 

Anonymkode: 77ea5...abe

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og hvor skulle jeg da handlet? Jeg har ikke sansen for de rotete Rema 1000-butikkene, og ikke særlig glad i coop-opplegget heller. I tillegg er kiwi rett nedi gata.

Meny sier også at de har tilbud. Det gjør de fleste, men det er ofte det ikke er så tilbud likevel. Nytt? Nei.

Hvilke alternativer flagger ikke med tilbud og prispress/kutt?

Anonymkode: dc043...fed

• Liker 4
Skrevet

Boikott heller Rema. De har ikke vært annet enn griske siste året, og de prøver ikke engang å holde tilbake. Det gjør Kiwi i det minste.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler der jeg trives, der betjeningen er hyggelig. Og hvor det selvsagt er fornuftige priser. Her er det to av Rema butikkene jeg synes det er hyggeligst å handle. 

Om jeg betaler noen kroner mer i dag, betaler jeg sikkert litt mindre en annen dag. På sikt spiller det liten rolle. 

Jeg trives ikke på noen av Kiwi butikkene i nærområdet. Uengasjerte ansatte, ikke noe smil eller «hei». Gidder ikke legge igjen penger der. 

Anonymkode: 4d321...06d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker prisene, så jeg føler meg ikke lurt. Kiwi har samme pris som andre på noen produkter, dyrere på noen, og billigere på mye.

Anonymkode: ab556...a1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt med på prisene og tilbudsavisene, ikke på media. Og handler derfor likt som jeg gjorde både fr Æ-endringen, og før prisjusteringene. 

Men jeg ser jo både her inne og i media at mange blir lurt av hvordan butikkene holder på, særlig Æ-tråden er jo helt latterlig. 

Anonymkode: 07e68...00c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler utelukkende på Extra. De er ikke dyrere enn Kiwi. Drar jeg på Kiwi må jeg uansett på Extra etterpå fordi Kiwi ikke hadde alt på lista mi. 
Extra her jeg bor er gigantisk, og de har vitkelig alt. (Meny finnes ikke i mils omkrets)

Anonymkode: 49b0a...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Ingen nordmenn klarer boikotte noe som helst uansett. De fleste lever for godt og har for mye penger til å gidde bry seg. + De vil bare ha alt lettvint hele tiden.

Anonymkode: 3d282...05d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er et viktig spørsmål som opptar meg.

Først er det viktig å kjenne til maktforholdene. Det er hovedsakelig 3 kjeder i Norge, Coop (Obs, Extra, Prix), Norgesgruppen (Kiwi, Meny, Joker ++) og så har vi Rema. 

Norgesgruppen er den klart største, så er det Coop. Rema har ca 20 % av omsetningen.

Norgesgruppen presser prisene med sin markedsmakt. Forbrukertilsynet ser nå på dette, det samme gjør politikerne. Men Norgesgruppen er de som presser aller minst på egne priser, de sitter igjen  med mer sine konkurrenter.

Det som er i ferd med å skje er at Rema blir presset ut av markedet. Da har vi to grupperinger igjen. 

Er det dette vi vil ha, to kjeder som skal "krige" om forbrukerne?

Nei, ønsker  vi fortsatt en viss konkurranse må vi støtte Rema. Lik det eller ikke, men  jeg liker ikke at Norgesgruppen (Kiwi, Meny++) har godt over 50 % av markedet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg leste den artikkelen. Virker som at kaffeposene er noe Meny også har, men på tilbud...ikke fast lavpris som Kiwi? De burde ha kommet med flere eksempler. Jeg synes Meny generelt er en mye dyrere butikk, så jeg handler nesten aldri der. De ligger også for langt unna meg til at jeg gidder dra dit, men om de hadde ligget nærmere, hadde jeg ikke brukt dem pga det generelle prisnivået.

Jeg handler der det er rimeligst og der jeg finner varene jeg er ute etter. Noen av dem befinner seg på Rema (noen), men de fleste handler jeg på Kiwi, og så noen få igjen på Coop. Må gå litt fra butikk til butikk for å få alt.

For eksempel har Rema en pakke baconbiter i terninger, 250 gram, Nordfjordkjøtt, til kr 29,90. På Kiwi har de en pakke baconterninger av et annet merke, Gilde, med kun 150 gram i, og til 35 kr. Så da kjøper jeg den hos Rema, fordi jeg får mer (vekt) og den er billigere når man regner i kilopris. 

Vet at mange ikke gidder å gå i flere butikker for å få alt, men jeg har tid til det, så som oftest gjør jeg det. Jeg er ikke stresset.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha! 😄 Boikotte?! Herremin..... Handle hvor du vil, men altså.

Anonymkode: fdb39...349

• Liker 2
Skrevet

Totalsummen på kvitteringen min blir uansett lavest hos Kiwi, og det er det som er viktig for min del. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kapasitet til å følge med å hvor jeg blir lurt. Men jeg hater norske matbutikker. De kan brenne i helvete alle sammen. 

Anonymkode: 8828c...b11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke kapasitet til å følge med å hvor jeg blir lurt. Men jeg hater norske matbutikker. De kan brenne i helvete alle sammen. 

Anonymkode: 8828c...b11

Nei det er vanskelig å finne tid til det. Kiwi er jo billigere på mye da.

Anonymkode: fdb39...349

Skrevet

Det blir for dumt å si at voksne folk blir lurt her. Det er vel ingen som driver forretning som gjør det kun for å være snille med folk. 

Alle butikker har lokketilbud, det er opp til oss forbrukere å bruke hodet og handle det vi trenger der det er billigst, eller i den butikken vi liker best, uavhengig av årsak.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, Kiwi er det billigste uansett. Hele matbudsjettet mitt er bygget rundt Kiwi, og må jeg handle noe fra et annet sted, får jeg fort problemer... Må snu må kronene her, så Kiwi vinner soleklart. 

Anonymkode: 1f8d7...c50

• Liker 2
Skrevet

Jeg handler ulike ting på ulike butikker. For eksempel at en butikk har bedre pris på en vare, mens en annen har varer i et merke jeg liker, en annen har ofte gode tilbud og noen har bedre utvalg i disken der de har varer som går ut på dato snart.

Jeg ser ikke poenget med å boikotte, men ser at noen butikker setter opp prisen når de har tilbud og kronemarked er det ofte ikke mye å spare på. Så man bør heller være bevisst når man handler og ikke se seg blind på tilbud, eller kanskje "tilbud", og 'vi presser prisen'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...