Gå til innhold

Krem mot eksem på øyelokket?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har litt atopisk eksem som jeg bare merker nå om vinteren. Det venstre øyelokket mitt blir da rødt og hovent og klør litt. På øyelokket skal man jo helst ikke bruke kortionkrem - selv ikke den med bare 1%..

Finnes det noe annet som i det hele tatt hjelper? Jeg smører på med Locobase (ekstra fet krem) så fort jeg kjenner det begynner å komme, men det er ikke alltid det hjelper. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har jeg ikke prøvd.. Hvilken effekt skal det gi? Kun for å gi fuktighet?

Hvor får man evt. kjøpt det?

Skrevet

Jojobaolje skal virke betennelsesdempende, vet det blir brukt mot psoriasis, og generell eksem. Den gir og en god del fukt og lager en hinne som beskytter mot kulde.

Kjøpes på helsekost, www.myrra.no og sikkert ørten andre nettbutikker :)

Skrevet

Samme problem her, men jeg fikk en krem på resept av legen som hjalp veldig; den heter Elidel. Fungerte kjempebra på meg! Ellers bruker jeg en øyekrem fra Avène, som er for sensitiv, tørr hud og det hjelper også å smøre ofte med den. Kanskje noe av dette kan hjelpe deg?

Skrevet

vil anbefale en god øyekrem:

helena rubinstein,force c,orange krukke.350 kr.

den funket på mitt eksem,det er borte og har ikke kommet igjen.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_kitn_*
Skrevet

Har hatt samme problem selv. Fikk anbefalt mild Hydrokortison krem av legen, men det hjalp kun til jeg sluttet med kremen. De siste ukene har jeg imidlertid brukt kremen Zona (rød tube). Kjøpt på helsekost. Den har iallefall hjulpet meg bra. Smører tynt på om kvelden.

Skrevet

Fy "#%!¤#"%& 30 gram Elidel koster #¤%&"¤#& over 300 kroner. Legemiddelfirmaene tar seg jævlig godt betalt for å leke litt med sopp. Hvor mye må en betale i egenandel?

Skrevet
Fy "#%!¤#"%& 30 gram Elidel koster #¤%&"¤#& over 300 kroner. Legemiddelfirmaene tar seg jævlig godt betalt for å leke litt med sopp. Hvor mye må en betale i egenandel?

Du må betale hele selv da den fås på hvit resept. Men det er jo verdt det hvis man blir bra, eller?

Skrevet

Har du prøvd Vitapan? Den får du på apoteket, og det hjelper mot mild eksem og tørrhet. Jeg har bruket den både på hender, albuer og øyelokk uten problemer. Oransj og hvit tube.

Skrevet

jeg har også atopisk eksem, og det som har fungert best for meg når jeg får eksem rundt øynenen er faktisk Elizabeth Arden Eight Hour Cream.

aner ikke hvorfor - men det funker veldig bra :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...