Gå til innhold

El slim og sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde el-slim i går. Er det null sjans for å bli gravid hvis jeg har sex i dag? Eller er det da i dag el er?

Anonymkode: d4fbc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde el-slim i går. Er det null sjans for å bli gravid hvis jeg har sex i dag? Eller er det da i dag el er?

El slim kan komme flere dager i forkant av eggløsning. For å vite ca når du har eggløsning, ta eggløsningstest. Når den blir positiv tar det ca 24-36t til du med stor synlighet har eggløsning. Eller du kan tempe for et mer sikkert resultat. 

Anonymkode: 24ba1...762

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke en gynekolog, bevæpnet med ultralyd apparat, kan fortelle deg eksakt når du har eggløsning. Så random folk har i alle fall ikke peiling på det. Man kan ha eggløsningsslim i en uke før eggløsning. Bruk eggløsningstester hvis det er viktig for deg å vite når du har eggløsning. De kan i alle fall fortelle deg at eggløsning ligger innenfor neste 48 timer. 

Anonymkode: 92a07...304

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde el-slim en uke før positiv eggløsningstest, så vil anbefale å teste. bare å legge inn aksjer annenhver dag nå og i tiden fremover

Anonymkode: f9049...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningsslimet er 1-3 dager før eggløsning og under eggløsning.

Dette slimet er veldig nyttig for sædcellene både å svømme i og gi næring på veien. 

Anonymkode: 4016c...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener når man ikke lenger har el-slim, er eggløsningen over da? Hadde det i går, og i dag er det borte… eller har det egentlkg ingenting å si? Mormunnen er også så langt opp at jeg ikke får tak i den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg mener når man ikke lenger har el-slim, er eggløsningen over da? Hadde det i går, og i dag er det borte… eller har det egentlkg ingenting å si? Mormunnen er også så langt opp at jeg ikke får tak i den

Jeg trodde dette. Men da jeg begynte med EL-tester oppdaget jeg at eggløsning for meg kom når slimet hadde forsvunnet. Ble gravid med en gang jeg greide time det riktig.

Anonymkode: 520e6...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temping et den eneste måten du 100 prosent kan finne ut når du har eggløsning og om du fikk det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva f prater du om? El-slim? 

Anonymkode: 3b55b...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva f prater du om? El-slim? 

Anonymkode: 3b55b...cac

Eggløsningsslim. Google eventuelt, eller søk i forumet om dette er nytt for deg. Vurder gjerne en litt annen måte å yttrykke deg på neste gang du lurer på noe. Ha en fin kveld! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man slutter å ha EL-slim har man hatt eggløsning. Jeg har tydeligvis bare EL-slim en halv dag, så tipper jeg har eggløsning samme dag som jeg har slimet, og denne måneden hadde vi samleie dagen før jeg hadde EL-slim (ren flaks) så krysser fingrene. Jeg tar ikke noen temp eller EL-tester fordi jeg gidder ikke stresse. 

Anonymkode: db975...f03

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Når man slutter å ha EL-slim har man hatt eggløsning. Jeg har tydeligvis bare EL-slim en halv dag, så tipper jeg har eggløsning samme dag som jeg har slimet, og denne måneden hadde vi samleie dagen før jeg hadde EL-slim (ren flaks) så krysser fingrene. Jeg tar ikke noen temp eller EL-tester fordi jeg gidder ikke stresse. 

Beklager å være litt “jammen jammen” her. Men jeg trodde også dette var fakta. For meg viste det seg at jeg hadde EL flere dager etter at jeg selv trodde at jeg hadde peaket med EL-slim og etter at jeg trodde slimet var borte. Så hvis det tar lang tid kan jeg anbefale å dobbeltajekke med tester. Jeg ble gravid med én gang jeg timet det rundt (rett før og rett etter) positiv EL-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Jeg har både eltestet og temper og slimet stopper alltid 1, Max 2 dager før el skjer. 

Anonymkode: b5f8f...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...