Gå til innhold

Irriterende barn på legekontoret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ventet på venteværelset til legen. Det er et lite rom og alle seter var tatt. I hjørnet er det noen barneleker. Der sitter også en mor med 2 barn. Jeg vet ikke hvem av de som trengte lege tur av de, men skulle jeg ha gjettet så var det moren selv. Hun virket litt medtatt og trykket på  tlf. Alle i rommet er stille, bortsett fra dem. Det ene barnet på ca 8 år sitter med en ball som han gjentatte ganger slår mot gulvet. Det bråker - ser veldig ut som han kjeder seg. Det er også et yngre barn (4 år ca), som behandler stolen som et klatrestativ (greit nok det) - men hun har ikke inne stemme. «Blablabla» - usammenhengende prat om vær og vind. Kan vell ikke forvente så mye mer av en 4 åring, men det er moren som irriterer meg. Hun trykker på tlf og bare jatter med 4 åringen (i samme høye stemmeleie) uten å faktisk høre på hva ungen sier. 

Det irriterer meg også at 4 åringen får bruke 2 stoler til å klatre på, mens det står en annen mann like ved og virker som står i smerter. Legger moren merke til dette? Nei, for hun ser bare ned i tlf.

Ja, har man ansvar for barna så må de med. Jeg forstår. Jeg forstår også at unger ikke enda har lært noen sosiale koder i offentligheten. Men måtte hu dama også prate så sabla høyt??? Ingen andre på venterommet sa noen ting. Ja jeg forstår at hun ikke var helt i slaget selv, men det er ingen andre på venterommet heller. 

Over dem satt en helt annen 4 åring - stille og nistirret på lekene. Guttungen med ballen satt nærmest lekene, men han virket nok skummel der han satt og hev ballen hardt i gulvet. Man så på 4 åringen at hen hadde sååååå lyst til å gå bort til lekene. Men moren med de 2 ungene hadde jo okkupert hele den plassen. Og hun fikk det ikke med seg en gang, der hun satt på mobilen og jattet høylytt med sin 4 åring. 

Anonymkode: dea81...c54

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er livet, fullt av folk som gjør ting vi irriterer oss over. Håper du føler deg bedre i dag.

Anonymkode: 9e6e5...066

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er livet, fullt av folk som gjør ting vi irriterer oss over. Håper du føler deg bedre i dag.

Anonymkode: 9e6e5...066

Går bra med meg, håper heller det går bra med mannen som sto i smerter og nesten holdt seg fast i veggen, siden det ikke var noen ledige sitteplasser

Jeg skulle tilbudt min egen rullestol, men jeg er litt for avhengig av den selv. Ikke var det andre i rommet jeg kunne spurt om å hjelpe til i situasjonen foran oss, da de andre pasientene tydelig ikke klarte stå lenge (eldre/brekket fot ect)

Så en annen eldre dame prøvde få kontakt med damen. «Unnskyld? Kan denne mannen…» men så sluttet den eldre damen setningen sin, for hun ble avbrutt av den høye stemmen til den irriterende damen som pratet høyt tilbake til ungen sin

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I sånne tilfeller går det faktisk an å si fra. Tydelig. Det er faktisk helt latterlig å bare lide seg gjennom dette og så skrive et klageinnlegg etterpå.

Jeg tenker at dette må være på Sørlandet. 

Anonymkode: 9d2d1...171

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Irriterende unger og mor, men hjelpes så tafatte dere andre var som ikke klarte å be ungen flytte seg fra stolen. 
i en sånn situasjon får man gjøre noe der og da, ikke sutre over egen feighet etterpå. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Der burde de som sitter i luka/resepsjonen ha grepet inn. Syke folk må få sitte, og man skal være stille på venteværelse hos legen. Det er de barna gamle nok til å lære,men nytter jo ikke med en sånn dårlig mor. Tipper de barna får herje vilt på butikker, kafeer, buss, fly osv også. Er lov å bli irritert når foreldre gir f.

Anonymkode: 88bd1...514

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I sånne tilfeller går det faktisk an å si fra. Tydelig. Det er faktisk helt latterlig å bare lide seg gjennom dette og så skrive et klageinnlegg etterpå.

Jeg tenker at dette må være på Sørlandet. 

Hvorfor Sørlandet?😂 Er på Østlandet, men dette kunne vell skjedd hvor som helst i Norge? (Eller er det veldig østlending å tenke?)

cassio skrev (1 minutt siden):

Irriterende unger og mor, men hjelpes så tafatte dere andre var som ikke klarte å be ungen flytte seg fra stolen. 
i en sånn situasjon får man gjøre noe der og da, ikke sutre over egen feighet etterpå. 

Dere sier vi andre burde gjort noe, men hva konkret? Skrike enda høyere?

ts

• Liker 3
Skrevet

For eksempel be ungen flytte seg fra stolen. Heve stemmen om nødvendig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som angst. Turte ikke se opp og rundt seg en gang. Forsøkte rømme ned i mobilen for å flykte fra følelsene sine.

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor Sørlandet?😂 Er på Østlandet, men dette kunne vell skjedd hvor som helst i Norge? (Eller er det veldig østlending å tenke?)

ts

Du kan jo starte en samtale med det ene barnet, som eksempel. Eller med kvinnen. I gamle dager var det normalt at mennesker snakket med hverandre. Ikke baer satt og irriterte seg og dømte andre mennesker uten å kjenne dem eller situasjonen. Det kunne jo være at kvinnen skulle få svar på veldig alvorlige prøver som kunne være alvorlig sykdom og hadde nok med seg selv den dagen. Men hadde ingen som kunne passe barn. Kanskje det var henne selv, kanskje var det et av barna som kunne ha alvorlig, til og med dødelig, sykdom.

Anonymkode: a7f18...6d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skrike enda høyere?

Ja, ta kontakt på en enda tydeligere måte enn hva du har fortalt her i hvert fall.

Anonymkode: 66159...131

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Der burde de som sitter i luka/resepsjonen ha grepet inn. Syke folk må få sitte, og man skal være stille på venteværelse hos legen. Det er de barna gamle nok til å lære,men nytter jo ikke med en sånn dårlig mor. Tipper de barna får herje vilt på butikker, kafeer, buss, fly osv også. Er lov å bli irritert når foreldre gir f.

Anonymkode: 88bd1...514

Det er en lukket dør inn til resepsjonen, og man må ha kø lapp for å komme inn der. De låser opp døren for en og en pasient. På dette tidspunktet tok sykepleieren av seg noen andre, så man så gjennom vinduet at det ikke satt noen i skranken

Men ja, er veldig irriterende når foreldre ikke får med seg situasjonen rundt som barna skaper!

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, mannen kunne bare ha satt seg på en av de to stoler.

Anonymkode: f2572...173

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts

Nei, dette kunne ikke skjedd i Bergen og heller ikke de stedene jeg kjenner til verken i Nord-Norge eller bygde-Telemark. 

Dere burde snakket til moren selvsagt. Bøyd dere ned og sagt hallo, fått blikkontakt, og hvis alt annet feila, ta det direkte med ungen eller personalet på legekontoret. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Herregud, mannen kunne bare ha satt seg på en av de to stoler.

Anonymkode: f2572...173

Dette. Man må jo gi beskjed på noen måte. Bare ta den ene stolen da. 

Anonymkode: cb89f...484

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk som deg.. Dere bruker SÅ mye tid på å irritere seg. Jeg så deg, eller din likefrende, på flyet her. Jada, den ungen gråt mye. Men den huffingen, og puffingen og snuingen som du holdt på med. Du satt i en time og irriterte deg over noe du ikke kunne gjøre noe med

Må innrømme at jeg smilte og kommenterte de gode lungene på barnet kun for å terge deg 😄

Anonymkode: 182a3...be0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Sånne folk som deg.. Dere bruker SÅ mye tid på å irritere seg. Jeg så deg, eller din likefrende, på flyet her. Jada, den ungen gråt mye. Men den huffingen, og puffingen og snuingen som du holdt på med. Du satt i en time og irriterte deg over noe du ikke kunne gjøre noe med

Må innrømme at jeg smilte og kommenterte de gode lungene på barnet kun for å terge deg 😄

Anonymkode: 182a3...be0

Å finne tilfreds med å terge folk, er da også en fin karakter (ironisk)🤣

Jeg dømmer ikke alle mødre altså. Jeg irriterte meg over 1 mennekse. Jeg sitter heller ikke å uffer og puffer, sånt syntes jeg er barnslig.

Jeg satt i rullestol på andre siden av rommet, jeg fikk ikke gjort så mye. Var jo en eldre dame som prøvde si ifra, men hun ble ikke hørt

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Man må jo gi beskjed på noen måte. Bare ta den ene stolen da. 

Anonymkode: cb89f...484

Jeg forstår faktisk at mannen ikke bare presset seg på, i mellom en mor og barn. Dessuten så han ikke sterk nok ut til å ta stilling til det. Kanskje han heller burde dratt til legevakta, men hva vet jeg, kanskje legen ba han komme innom legekontoret

ts

• Liker 1
Gjest Sprite
Skrevet

Hvorfor er overskriften her irriterende unger? 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går bra med meg, håper heller det går bra med mannen som sto i smerter og nesten holdt seg fast i veggen, siden det ikke var noen ledige sitteplasser

Jeg skulle tilbudt min egen rullestol, men jeg er litt for avhengig av den selv. Ikke var det andre i rommet jeg kunne spurt om å hjelpe til i situasjonen foran oss, da de andre pasientene tydelig ikke klarte stå lenge (eldre/brekket fot ect)

Så en annen eldre dame prøvde få kontakt med damen. «Unnskyld? Kan denne mannen…» men så sluttet den eldre damen setningen sin, for hun ble avbrutt av den høye stemmen til den irriterende damen som pratet høyt tilbake til ungen sin

ts

Han har en munn og en stemme? Om han ville sitte kunne han spurt om å få stolen🙃

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes, det er jo bare å gå bort å sette seg eller gå bort til lekene. Det klarer voksene tenke selv😂 Plassen er jo ikke okkupert om du ikke tillater den å være det…

Anonymkode: 04f48...6ca

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...