Gå til innhold

Cruise med royal carrabien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og min samboer skal på cruise i karibien i sommer (Mexico, Belize, Honduras) med royal carrabien. I den anledning lurte jeg på om noen hadde noen generelle tips angående reise med dette firma? 

Er det verdt å kjøpe internett? Bør man kjøpe ekskursjoner tidlig? Noen ekskursjoner ån anbefale på disse stedene? Alle tips tas i mot med takk

Anonymkode: d1f38...de6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil be dere om å revurdere hele ferien. Cruise er noe at de mest klimafiendtlige man gjøre. Ikke har noe nytte utover opplevelser heller. Enormt mye klimautslipp og verden sitter igjen med null verdier. Det er faktisk verre enn å pumpe olje. Med olje sitter man i det minste igjen med noen nyttige produkter 

Cruiseindustrien må legges ned

Anonymkode: 68cb7...586

• Liker 1
Skrevet

Jeg drømmer om å reise med Cruise i middelhavet. For en herlig opplevelse det må være. Med god mat på terrassen til frokost og oppleve flere plasser langs kysten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på Cruise med RCCL i Karibien i fjor. Ikke med samme stopp som dere. De fleste tips jeg fikk var fra Facebookgruppene. De finnes både for det aktuelle skipet og ofte for den seilingen man skal på. 

Vi tok noen ekskursjoner gjennom cruiset og noen ganger vandret vi på egenhånd. Noen ble utsolgt, men det er ofte salg så kan vær lurt  å vente litt.

vi kjøpte magnetkroker som vi hengte på veggene for å få bedre plass- veldig lurt!

Vi tipset romstewarden på første dag og fikk fantastisk service.

Reiser dere med barn, så anbefale jeg å ta med pynt til lugardøren slik at det er lettere å finne frem. 

reserver show i appen ( hvis du ikke har lastet den ned, så gjør det) så snart du er ombord. Blir raskt utsolgt.

Regisrer deg på drillstation så snart du er ombord. Skipet drar ikke før alle har registrert seg.

Nøkkelkortet fungerer som lås til lugaren og betalingskort. Kan være lurt å ha en lanyard slik at du lettere finner det i veska o.l. Barna hadde det rundt halsen.

Er ofte minst 1 formel night. Du bestemmer selv hvis mye du vil pynte deg, men er mange lange kjoler eller coctailkjoler denne kvelden.

Siden vi reiste med tweens valgte vi å ikke ha wifi pakke😬.

Men igjen- søk opp gruppene på Facebook. De er gull verdt! 

God tur🙂

Anonymkode: 7f190...18a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Jeg og min samboer skal på cruise i karibien i sommer (Mexico, Belize, Honduras) med royal carrabien. I den anledning lurte jeg på om noen hadde noen generelle tips angående reise med dette firma? 

Er det verdt å kjøpe internett? Bør man kjøpe ekskursjoner tidlig? Noen ekskursjoner ån anbefale på disse stedene? Alle tips tas i mot med takk

Anonymkode: d1f38...de6

Når jeg var med RCCL i Middelhavet i 2019, kjøpte jeg noe som het The Key. Og synes det var vel verdt pengene. Prioritert boarding, mulig het til selv å bestemme når jeg ville forlate skipet når cruiset var ferdig. WIFI innkludert, VIP plasser i teateret. Ekstra god lunsj avreisedagen. Og ekstra god frokost siste dag. Særlig viktig for meg var muligheten til å kunne gå av skipet akkurat når det passet meg. Ellers er det strikte regler med bestemte tidspunkt for når du skal gå iland når cruiset er ferdig.

Gratis WIFI vil jeg jo virkelig si er mye verdt på turen dere skal på, siden dere skal til land hvor mobildata fort kan koste dere skjorta å bruke når dere er i land. I motsetning til hvis dere er på et cruise i Europa.

Ønsker dere en lukseriøs middagsopplevelse kan jeg på det sterkeste annbefale Chefs table en kveld. Ja det koster mye men er verdt det. 5 eller 6 nydelige retter. Med viner som er spesielt utvalgt til den enkelte rett. Kokken er fremme og forteller om den enkelte rett. Og dere er bare noen få til bords. Det er enten 12 eller 16 husker ikke helt i farta.

Skrevet

Har reist med RCCL et par ganger.  Føler det er litt samlebåndsferie men man kan gjøre litt selv for å få en ok opplevelse.  Jeg hadde ikke kjøpt ekskursjonene som selges gjennom RCCL.  Hadde heller valgt å se stedene selv, gjør litt forhåndsundersøkelser så finner dere de beste stedene å besøke.

Selve reisen er ofte billigere å bestille på nettet.  Finnes et utall av nettsteder som selger cruise.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (På 11.3.2023 den 12.34):

Jeg drømmer om å reise med Cruise i middelhavet. For en herlig opplevelse det må være. Med god mat på terrassen til frokost og oppleve flere plasser langs kysten

Det er en helt fantastisk opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme. Så hvis dere får det til en gang, så ta muligheten. Du kommer neppe til å angre.

Anonymkode: c184d...873

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...