Gå til innhold

Vaskerom i kjelleren og soverom i 2.etasje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Vi skal pusse opp et hus og lurer litt på om vi skal ha vaskemaskin både på badet oppe i 2 etasje i tillegg til vaskerom i kjelleren. Jeg ser for meg at det kanskje er klønete å ha vaskerom to etasjer ned fra der man har soverom og da altså alle klesskap? Samtidig vil jeg jo helst slippe å ha en vaskemaskin på badet oppe, og virker innmari deilig med et stort vaskerom nede i kjelleren der man også kan tørke klærne uten at det lager rot for oss i det daglige.  

Noen med erfaring? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: ddbc5...bbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det. Jeg velger å tenke på det som «gratis trening».

Anonymkode: 348bd...12a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Felles Walk in closet for hele familien og sjakt ned til kjelleren 👌

Anonymkode: c2bea...5b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har det. Jeg velger å tenke på det som «gratis trening».

Anonymkode: 348bd...12a

Har dere da skittentøyskurv på badet oppe som dere tar med ned når det skal vaskes? Eller hvordan gjør dere det rent praktisk? 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Felles Walk in closet for hele familien og sjakt ned til kjelleren 👌

Det hadde vært noe! Men det får vi ikke plass til dessverre 😅

AnonymBruker
Skrevet

Vaskerom i 1.etg og soverom/bad i 2.etg. Litt tungvint med små barn som ikke kan gå alene i trappa, men når vi kan gå fritt mellom etasjene er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 86668...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Har kurver til å bære i men ungene kaster klær ned trappen. Så det ligger på gulvet i kjelleren 

Anonymkode: b57a0...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vaskerom i 1.etg og soverom/bad i 2.etg. Litt tungvint med små barn som ikke kan gå alene i trappa, men når vi kan gå fritt mellom etasjene er det ikke noe problem. 

Hvordan gjør dere det med oppbevaring av skittentøy? Ser for meg at det fort kan bli mye rot på badet og soverommene dersom man har all oppbevaring av skittentøy på vaskerommet? 🤔🤔 Her vi bor nå har vi skittentøyet på samme bad som vaskemaskinen og sorterer alt når det legges til vask (all vask har hver sin dunk liksom). Kunne tenkt meg noe av det samme men redd det blir klønete 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere da skittentøyskurv på badet oppe som dere tar med ned når det skal vaskes? Eller hvordan gjør dere det rent praktisk? 😊

Vi har skittentøyskap fra Ikea på badet.

AnonymBruker
Skrevet

image.png.613287a13f45e80f322fd812d6f19e71.png

AnonymBruker
Skrevet

image.png.613287a13f45e80f322fd812d6f19e71.png

Ja det er sånn vi har her vi bor nå. Veldig praktisk. Så bare bærer du ned kurvene når det er tid for vask da? Mulig det blir noe sånt her også, men hadde vært så deilig å få samlet alt nede slik at badet oppe ble mest mulig «cleant» 😅😊

AnonymBruker
Skrevet

Du tar et skap eller en dunk oppe, og bærer ned og sorterer nede når det er fullt. 
Enkelt, og uten rot

Anonymkode: c9697...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sånn vi har her vi bor nå. Veldig praktisk. Så bare bærer du ned kurvene når det er tid for vask da? Mulig det blir noe sånt her også, men hadde vært så deilig å få samlet alt nede slik at badet oppe ble mest mulig «cleant» 😅😊

Ja. Har to slike, altså fire hull. Blir veldig ryddig på badet. Er kurver inni som man bærer ned. 

Skrevet

Har skittentøysdunk på badet I 1. og 2.etage, vaskerom med trådhyller til å sortere skittentøy i nede i kjelleren. 

Klærne brettes og legges i hauger etter hvem sine klær det er, de største henter og bærer på plass selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskerom og soverom i forskjellige etasjer. På vaskerommet står det ulike kurver for ulike vask.  Alle har hver sin skittentøyskurv på rommet, samt at det står en på badet (for å unngå skittentøy på gulvet osv). Når disse er fulle eller det skal vaskes bærer alle hver sin ned til vaskerommet og sorterer i riktig kurv der. 

Funker egentlig greit. Veldig deilig å slippe å ha masse skittentøy på badet oppe (kun en liten kurv) og at alt kan gjøres samme sted

Anonymkode: 3b71c...fdb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan gjør dere det med oppbevaring av skittentøy? Ser for meg at det fort kan bli mye rot på badet og soverommene dersom man har all oppbevaring av skittentøy på vaskerommet? 🤔🤔 Her vi bor nå har vi skittentøyet på samme bad som vaskemaskinen og sorterer alt når det legges til vask (all vask har hver sin dunk liksom). Kunne tenkt meg noe av det samme men redd det blir klønete 🤔

Vi har en skittentøyskurv på badet som bæres ned  og sorteres på vaskerommet. Der har vi et skap med kurver vi sorterer i. Vi har ikke plass til noe større sorteringssystem i 2.etg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi har vaskerom og soverom i forskjellige etasjer. På vaskerommet står det ulike kurver for ulike vask.  Alle har hver sin skittentøyskurv på rommet, samt at det står en på badet (for å unngå skittentøy på gulvet osv). Når disse er fulle eller det skal vaskes bærer alle hver sin ned til vaskerommet og sorterer i riktig kurv der. 

Funker egentlig greit. Veldig deilig å slippe å ha masse skittentøy på badet oppe (kun en liten kurv) og at alt kan gjøres samme sted

Anonymkode: 3b71c...fdb

Dette var lurt! Da ansvarliggjør man også barna litt 😊

Skrevet

Vi pusser også opp hus, og har valgt ikke å gjøre plass til vaskemaskin på badet i 1 etg men heller fortsette å bruke vaskekjelleren som vaskerom. Det posistive hos oss er at det er utgang fra kjeller til bakkeplan, så man kan gå rett ut med rent tøy og henge opp ute. Det føles også veldig godt å kunne henge opp tøy andre steder enn stue og andre boareal - men siden det er en grovkjeller er vi da avhengige av luftavfukter frem til vi får pusset opp kjelleretasjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bad og soverom i andre etasje og vaskerom i kjelleren. Har to skittentøysdunker på badet for grovsortering og kurver for å ta med klærne ned i kjelleren (og opp igjen, ferdig brettet). For min del er det uproblematisk - dunkene på badet står slik til at de er ganskje gjemt, og jeg får gratis trim som noen andre her skriver. Men - jeg har ikke barn, mulig jeg hadde vurdert det som langt mer upraktisk med mer klesvask enn jeg har.

Anonymkode: 76cda...688

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har bad og soverom i andre etasje og vaskerom i kjelleren. Har to skittentøysdunker på badet for grovsortering og kurver for å ta med klærne ned i kjelleren (og opp igjen, ferdig brettet). For min del er det uproblematisk - dunkene på badet står slik til at de er ganskje gjemt, og jeg får gratis trim som noen andre her skriver. Men - jeg har ikke barn, mulig jeg hadde vurdert det som langt mer upraktisk med mer klesvask enn jeg har.

Anonymkode: 76cda...688

Jeg kommenterte lenger opp. Vi har to små barn og mye klesvask, men eneste upraktiske er at yngste barnet ikke kan gå alene i trappa 😆 så klesvask med kun en voksen hjemme er litt tungvint fordi det ofte innebærer åpning og lukking av trappegrind(er) med skittentøyskurv eller rene klær i armene og en ettåring som hyler øverst eller nederst fordi hun vil gå i/leke i trappa. 
Vi har to bad, det ene er rett ved siden av vaskerommet(men det i andre etg. Er hovedbadet), og til og med der har vi skittentøyskurv som brukes hvis vi bruker det badet fordi da kan skitne klær kastes rett oppi der. Hvis ikke er det alltid noe som blir ligge de igjen på badegulvet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...