Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På vei på besøk til foreldrene mine hadde min mann og jeg en diskusjon om noe som hadde hendt tidligere på dagen.
Da sier min mann tydelig irritert at vi må legge dette bak oss for må skal vi på besøk til en rusmisbruker og en funksjonshemma. (Min mor har nylig fått en invalidiserende sykdom og nettopp kommet i rullestol og min far har begynt å drikke igjen etter flere års opphold antagelig pga min mors situasjon) 

Jeg ble rasende og sa at det var helt uakseptabelt å omtale foreldrene mine på den måten. Mannen min var sint og fastholdt at dette var sannheten. Jeg ble så forbanna at jeg snudde bilen og kjørte hjemover. Mannen fortsatte da ned å kalle meg helt gal fordi jeg snudde bilen og kalte meg videre syk med masse innestengt sinne.

Vi er venner igjen, men jeg er fortsatt opprørt. 
Hvordan hadde dere reagert ? 

Anonymkode: 42ad9...a70

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flott eksemplar av en bauta og støtte i livet du har plukket deg ut.

Behold han du.

Anonymkode: 6eb32...73b

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

For det første, det at du på impuls snur bilen og kjører hjem er pubertal oppførsel. Uenighet kan man ha uten at man trenger i reagere så drastisk. 

Når det er sagt, det er like pubertalt å gi sine svigerforeldre slike merkelapper. Slikt sier man bare ikke. Hvorfor følte eller føler han behov for å uttrykke dette? Kun for å hevde seg selv og sin familie, eller hva er greia? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er jo sannheten da, selv om du ikke liker den. 

Anonymkode: fd39b...21d

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sa han unnskyld? Eller ble dere bare venner igjen fordi du er raus? Jeg hadde ikke skværet opp før jeg fikk en ektefølt unnskyldning hvor jeg virkelig trodde på at han angret på det han hadde sagt. Hadde også gravd veldig for å finne ut hvorfor han sa noe sånt. Går mye av fritiden deres til å hjelpe dem?

Anonymkode: f1fe5...a0d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du reagerer. Folk liker normalt ikke at noen snakker nedlatende om foreldrene / familien sin. 

Samtidig, din far er vel rusmisbruker? Og moren din er funksjonshemmet?

Men det var helt unødvendig av han å si det på den måten. Jeg regner med han bare sa det fordi han var irritert og ville avslutte den andre diskusjonen dere hadde. Tankeløst av han.

Men du burde prøve å hjelpe far din til å slutte med drikkinga. Det er ikke bra for noen rundt, aller minst din mor som nok trenger ekstra støtte nå.

Anonymkode: d9317...033

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vel, det er jo sannheten da, selv om du ikke liker den. 

Anonymkode: fd39b...21d

Det handler om hvordan man snakker og sier ting…. Herlighet! 

Anonymkode: 3343a...95e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det handler om hvordan man snakker og sier ting…. Herlighet! 

Anonymkode: 3343a...95e

Det er ikke alle som takler direkte sannhet, dessverre.

Anonymkode: a359f...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men bruker du selv diagnoser i nedsettende vendinger når du snakker med venner og familie? Min manns ekskone har angst, skulle jeg omtalt henne som nervevraket? Ts. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men bruker du selv diagnoser i nedsettende vendinger når du snakker med venner og familie? Min manns ekskone har angst, skulle jeg omtalt henne som nervevraket? Ts. 

Jeg snakker rett fra levra, så jeg hadde nok omtalt denne ekskonen som nervevraket, aspeløvet, etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår at du reagerer. Folk liker normalt ikke at noen snakker nedlatende om foreldrene / familien sin. 

Samtidig, din far er vel rusmisbruker? Og moren din er funksjonshemmet?

Men det var helt unødvendig av han å si det på den måten. Jeg regner med han bare sa det fordi han var irritert og ville avslutte den andre diskusjonen dere hadde. Tankeløst av han.

Men du burde prøve å hjelpe far din til å slutte med drikkinga. Det er ikke bra for noen rundt, aller minst din mor som nok trenger ekstra støtte nå.

Anonymkode: d9317...033

Om vedkommende er alkoholiker....så sier du datteren burde hjelpe han å slutte å drikke?? Enten er du kunnskapsløs,eller så prater du bare mot bedre viten, har du noen gang "hjulpet" en alkoholiker til å slutte? Ikke kom med slike uttalelser, for ingen i verden kan få noen til å slutte om de ikke vil selv!

Anonymkode: 54026...bf6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotehodet skrev (1 time siden):

For det første, det at du på impuls snur bilen og kjører hjem er pubertal oppførsel. Uenighet kan man ha uten at man trenger i reagere så drastisk. 

Når det er sagt, det er like pubertalt å gi sine svigerforeldre slike merkelapper. Slikt sier man bare ikke. Hvorfor følte eller føler han behov for å uttrykke dette? Kun for å hevde seg selv og sin familie, eller hva er greia? 

Så for deg er det mest drastiske som skjer her, at hun snur bilen og kjører hjem???? Utrolig 🙂

Anonymkode: 54026...bf6

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Direkte sannheter sagt i krangel? Stikkordet her er krangel. Han sier neppe slikt i fredstid. 

Og til deg som ber ts om å få faren til å drikke mer. Så enkelt er det ikke! 

Anonymkode: af2c1...85f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det som hadde skjedd tidligere som dere "diskuterte"?

Anonymkode: 1dbe8...fb1

Skrevet

Noen ganger er det sannheten som svir mest. For det er vel egentlig problemet, TS? Du er skikkelig skuffa over din far som ble aktiv alkoholiker igjen etter at din mor ble syk? Og det er trolig en prøvelse å besøke dem?

Jeg tror du må få hjelp til å sortere og reflektere rundt dine egne følelser her. At du reagerte så sterkt at du snudde blien og kjørte hjem tyder på at du har mye som trykker på. 

AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (4 minutter siden):

Noen ganger er det sannheten som svir mest. For det er vel egentlig problemet, TS? Du er skikkelig skuffa over din far som ble aktiv alkoholiker igjen etter at din mor ble syk? Og det er trolig en prøvelse å besøke dem?

Jeg tror du må få hjelp til å sortere og reflektere rundt dine egne følelser her. At du reagerte så sterkt at du snudde blien og kjørte hjem tyder på at du har mye som trykker på. 

Min utfordring var at mannen min omtalte noen jeg er glad i med forrakt og devaluerende benevning i sinne, noe jeg opplevde som veldig respektløst. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min utfordring var at mannen min omtalte noen jeg er glad i med forrakt og devaluerende benevning i sinne, noe jeg opplevde som veldig respektløst. 

Da tror jeg dere må snakke om dette i fredstid. Hvorfor han omtaler de som han gjør, og hvorfor dette går så hardt inn på deg. Han hadde jo rett, i hvert fall med din far. Mannen er rusmissbruker og legger stein til byrden for din mor. Hvordan har hun det? Trenger hun hjelp til å forlate han? Du kan være glad i din far, men samtidig se den destruktive oppførselen hans i hvitøyet og velge å ta avstand fra den. 

Får du hjelp fra pårørendegrupper? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

kalle meg helt gal (…) og kalte meg videre syk

Dette er helt uakseptabelt i min verden. Slikt sier man bare ikke. 

Anonymkode: faea2...1f8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne jeg og min mann sagt. For oss hadde det vært galgenhumor og en måte å ta luften ut av ballongen på.

Anonymkode: 0a058...429

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...