AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Har akkurat byttet til sittedelen på Bugaboo fox 3. Det fungerer greit, men baby pleier å sove den lange soven sin i vogna midt på dagen. Nå må han jo sitte å sove? Altså, han sitter jo opp med ryggen uansett hvordan jeg gjør det? Når rammen er vannrett, er ryggen opp. Jeg kan legge han med ryggen flatt, men da er beina rett opp og rammen på skrå ned? Kan han sove sånn sittende? Anonymkode: b3e26...586
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Litt usikker men ryggen skal vel ikke helle nedover når du legger den flat? Føttene vil stikke opp fordi det er en ergonomisk sittedel. En av grunnene til at jeg har valgt vogn med flat liggedel… ville nok gått i butikk å hørt med den mtp helningen du beskriver. Eventuelt kan du jo måle helning med mobilen din å se om den faktisk heller nedover eller om det bare ser sånn ut. Anonymkode: fd531...ce5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt usikker men ryggen skal vel ikke helle nedover når du legger den flat? Føttene vil stikke opp fordi det er en ergonomisk sittedel. En av grunnene til at jeg har valgt vogn med flat liggedel… ville nok gått i butikk å hørt med den mtp helningen du beskriver. Eventuelt kan du jo måle helning med mobilen din å se om den faktisk heller nedover eller om det bare ser sånn ut. Anonymkode: fd531...ce5 De i butikken monterte den, da jeg i butikk forsøkt å legge den slik at baby faktisk ligger ble de helt sånn «nei nei nei, du må ikke gjøre sånn, rammen skal være vannrett!». Men når rammen er vannrett tvinges jo baby opp i sitteposisjon 🤔 Anonymkode: b3e26...586
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Dette er ulempen med såkalt "ergonomisk" sportsdel, spesielt når baby er liten. Altså, de gir bedre støtte for å sitte når baby er for liten til å sitte ordentlig, men du får ikke lagt ned vogna uten at baby får helning i brystet. Ville anbefale å bare bytte tilbake til bagen når baby skal sove, men bugaboo er vel den vogna du må bygge om? En av grunnene til at jeg valgte et annet merke. Men den er jo veldig populær, så jeg går ut fra at det fins en løsning / det går bra at baby sover med søkk i brystet 🤔 Anonymkode: d8afc...15b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er ulempen med såkalt "ergonomisk" sportsdel, spesielt når baby er liten. Altså, de gir bedre støtte for å sitte når baby er for liten til å sitte ordentlig, men du får ikke lagt ned vogna uten at baby får helning i brystet. Ville anbefale å bare bytte tilbake til bagen når baby skal sove, men bugaboo er vel den vogna du må bygge om? En av grunnene til at jeg valgte et annet merke. Men den er jo veldig populær, så jeg går ut fra at det fins en løsning / det går bra at baby sover med søkk i brystet 🤔 Anonymkode: d8afc...15b Ja, syns den er super når han er våken og har lyst til å sitte og følge med, og han sovner som en stein! Men jeg synes ikke det ser noe behagelig ut å sitte sånn å sove 🧐 Hele vogna måtte bygges om, så bytte tilbake til bag får jeg dessverre ikke gjort uten at det blir et helt prosjekt. Æsj, kjenner jeg angrer litt på valg av vogn nå - tenkte jo ikke på dette da baby var nyfødt! Får håpe det bare er en vanesak 🙈 Anonymkode: b3e26...586
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 Det er meningen at de skal være sånn, men det er jo ikke veldig mye helning. Det er grunnen til at vi opprinnelig valgte en annen vogn. Men med nr 2 hadde vi bugaboo søskenvogn. Da var det en periode(storebror ville ikke sitte i den lenger) jeg brukte både bag og sportsdel, bag til soving, sportsdel til våken fordi hun ikke lå noe godt. Men så hadde jo jeg to rammer siden det egentlig var søskenvogn. Tok ikke veldig lang tid før det var greit å sove i sportsdelen. Anonymkode: 87214...93b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Vår sov i sittedelen. Aldri hørt at det er farlig, ikke tenkt over det heller. Anonymkode: 5dcdd...067
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 De kan jo sove i sittedelen. Selger ikke slike vogner med sportsdel som ikke kan soves i 🙈 det er ikke farlig. Spørsmålet er vel heller om barnet ditt vil like å sove i ergonomisk sittedel. Vi hadde flat sittedel på første vogna. Jeg hatet den. Kjøpte brukt bugaboo buffalo og både jeg og barnet mitt liker den ergonomiske bedre. Rammen skal være vannrett i soveposisjon. Den posisjonen du beskrriver hvor rammen heller nedover er for å legge sammen vognen med sittedelen på.. skal ikke brukes på den måten med barnet i vogna😊 Anonymkode: 8611b...141 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Dem blir liggende litt opp. Vi kjøpte ekstra ramme slik at vi en periode hadde både bagdel og sittedel tilgjengelig. Kunne da bruke bagdelen til mini var 11 mnd. Da hun ble for lang til bagdelen kjøpte vi rett og slett egen "sovevogn" med helt flat sittedel. Bugabooen var topp til trilleturer hvor hun skulle se, men jeg hatet den som både sovevogn og vintervogn! Anonymkode: a7a0d...1f5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Skjønner ikke hva problemet er, mine barn har sovet like godt i vign etter at vi byttet til sittedelen. Hadde flat vogn i barnehagen, men ingen problem med å veksle. Mine barn var ikke «sovebarm» heller. Anonymkode: 6a159...f5a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hva problemet er, mine barn har sovet like godt i vign etter at vi byttet til sittedelen. Hadde flat vogn i barnehagen, men ingen problem med å veksle. Mine barn var ikke «sovebarm» heller. Anonymkode: 6a159...f5a Men har du bugaboo fox? Problemet er ikke "sove i sittedel" generelt, men sove i en slik sittedel der barnet blir liggende i en "v"-form i sittedelen når man feller den ned. Anonymkode: d8afc...15b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men har du bugaboo fox? Problemet er ikke "sove i sittedel" generelt, men sove i en slik sittedel der barnet blir liggende i en "v"-form i sittedelen når man feller den ned. Anonymkode: d8afc...15b Det er jo ikke et problem. Det er ikke farlig, det gjør ingenting. Eneste det står på er om barnet trives i vognen. Anonymkode: 5dcdd...067 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men har du bugaboo fox? Problemet er ikke "sove i sittedel" generelt, men sove i en slik sittedel der barnet blir liggende i en "v"-form i sittedelen når man feller den ned. Anonymkode: d8afc...15b Ja jeg har bugaboo fox2 det er virkelig ikke et problem å ligge med lett hevet overkropp for en baby over 5-6 mnd. Anonymkode: 6a159...f5a
yeti92 Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Frøkna vår har foretrukket at hun ikke havner helt flatt pga refluks, så har aldri sett på det som et problem! Hun sover godt i vognen og det er ikke noe «farlig» å sove med helning. Foretrekker det selv også jeg, skulle gjerne hatt seng med fjernkontroll så jeg kunne sovet med helning til overkroppen 😅
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Vår sover bedre i sittedelen i vogna enn i senga, vi har og sånn ergonomisk (uppababy vista). Siste par måneder har jeg tatt den ett hakk opp fra nederste også jeg, så hun sitter ennå mer 😄 Hun er 11,5 mnd da. Hvor gammel er baby? Om baby er for liten så bør de jo ikke sove lenge i ergonomisk sittedel, de kan faktisk sige og det er jo ikke så bra for pusten? Vi byttet rundt 5 mnd men støttet opp på sidene av baby i starten + la inn Minimizer i vogna da lå hun også bedre og seg ikke sammen Anonymkode: e7147...37e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vår sover bedre i sittedelen i vogna enn i senga, vi har og sånn ergonomisk (uppababy vista). Siste par måneder har jeg tatt den ett hakk opp fra nederste også jeg, så hun sitter ennå mer 😄 Hun er 11,5 mnd da. Hvor gammel er baby? Om baby er for liten så bør de jo ikke sove lenge i ergonomisk sittedel, de kan faktisk sige og det er jo ikke så bra for pusten? Vi byttet rundt 5 mnd men støttet opp på sidene av baby i starten + la inn Minimizer i vogna da lå hun også bedre og seg ikke sammen Anonymkode: e7147...37e Kom på at jeg tror vi tok liggedelen på igjen opp til ca 6 mnd om hun skulle sove lenge. Men hun sov sjeldent lange dupper på den tiden så det var ikke så stort problem for oss😄 Anonymkode: e7147...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå