Gå til innhold

Jeg fant en lommebok og eier mener at jeg skylder henne 7.200 kroner og vil anmelde meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en lommebok i går.

Det var bare noen kort i den da jeg fant den på bakken. Via navnet på kortene fant jeg eier og kontaktet denne personen på telefon.

Hun ble jo veldig glad for det og vi bestemte å treffes like etterpå slik at hun kunne få den tilbake. Vi var begge i byen. 

Alt gikk bra til da. Jeg gav henne lommeboka og hun så igjennom den, og så spurte meg om hvor det var blitt av de 7.200 kronene som hun hadde i den. Jeg sa at det var bare kort i den da jeg fant den. Hun mener nå at jeg har tatt disse pengene fra henne og vil anmelde meg. Hun mener at det er ikke logiskt at noen andre kan ha tatt opp lommeboka, tatt pengene ut av den og så kastet den fra seg igjen. 

Vel, det kan jo skje. Jeg har ikke tatt pengene! Jeg er frustrert. Hun må bare anmelde hvis hun vil.

Jeg trodde jeg gjorde en god gjerning...

Anonymkode: 1486e...78e

• Liker 5
  • Hjerte 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ingenting annet å gjøre enn å la henne anmelde.

Dette vil hun jo ikke gjøre så snart hun får tenkt seg om og absorbert skuffelsen.

Hun har lært på den harde måten at ingen går med kontanter i dag.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff, det er derfor det er bedre å lever inn sånt til politiet. Strengt tatt er det hun som skylder deg finnerlønn.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke hun har hatt penger i lommeboka. Jeg tror hele greia er staget. Hvem går med så mye penger i lommeboka.

Anonymkode: ca9f0...496

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Haha, ikke noe å bry seg om. Det skjønner du. Hvis hun begynner å mase så er det et triks for å gjøre deg så ukomfortabel at du betaler. Hører du noe mer fra henne så sier du at du vil anmelde henne til politiet. Da blir det stille. 

Anonymkode: 32db2...ff8

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Mye kontanter å dra rundt på da. Trodde ikke det var vanlig. 

Anonymkode: 66fab...1ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La henne melde deg. Så dum er hun ikke. Selv politiet ville ikke trodd henne.

Anonymkode: 90616...312

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare la henne anmelde. Hun kommer jo ingen vei . Eneste som skjer, er at de mest sannsynligvis ikke tror på henne,  slik som vi i tråden her heller ikke gjør. Hvis hun har mistet en lommebok med 7500 i bør hun isåfall ha meldt tapet inn til politiet før du fant den. Så nei, ikke betal noen ting. Blir du innkalt til forklaring,  så forklarer du hvordan det er

Anonymkode: e46cd...08f

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymre deg for dette. Det er iallefall ikke logisk at du har tatt pengene og deretter tatt kontakt med eier av lommeboken🤣

Anonymkode: 34d40...1eb

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har lommebok med kontanter lenger?? 

Anonymkode: e3201...cd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer jo nesten på at jeg hjalp.

• Liker 1
  • Hjerte 19
AnonymBruker
Skrevet

Hun prøver å lure deg!

Anonymkode: 46018...9fe

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke hun har hatt penger i lommeboka. Jeg tror hele greia er staget. Hvem går med så mye penger i lommeboka.

Anonymkode: ca9f0...496

Mange. Kjenner til flere som alltid har store summer. 

Anonymkode: 2a34c...938

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var bare noen kort i den da jeg fant den på bakken. Via navnet på kortene fant jeg eier og kontaktet denne personen på telefon.

Hun ble jo veldig glad for det og vi bestemte å treffes like etterpå slik at hun kunne få den tilbake. Vi var begge i byen. 

Alt gikk bra til da. Jeg gav henne lommeboka og hun så igjennom den, og så spurte meg om hvor det var blitt av de 7.200 kronene som hun hadde i den. Jeg sa at det var bare kort i den da jeg fant den. Hun mener nå at jeg har tatt disse pengene fra henne og vil anmelde meg. Hun mener at det er ikke logiskt at noen andre kan ha tatt opp lommeboka, tatt pengene ut av den og så kastet den fra seg igjen. 

Vel, det kan jo skje. Jeg har ikke tatt pengene! Jeg er frustrert. Hun må bare anmelde hvis hun vil.

For en bitch, er ikke logisk at den som har tatt pengene ringer for å levere en lommebok iallefall. 

Anonymkode: 29319...0b4

• Liker 7
Skrevet

Dette lukter snusk. Ingen tror at en stjålet funnet lommebok fortsatt vil inneholde kontanter. Alle ville vært glad for å få kortene sine tilbake, Blokker nummeret hennes. Hun kommer ikke til å anmelde.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig at hun er en forbanna løgner, som forsøker å tjene penger på deg. 

Eller kanskje noen andre allerede hadde funnet lommeboken (og tatt alle kontantene) før de kastet fra seg lommeboken igjen, hvor tråd-starter her fant den senere.  

Anonymkode: ca508...5c7

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hun lurer folk. Kaster en lommebok med gamle kort eller noe for å lure folk til å betale henne for å unngå at hun anmelder 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta kontakt med VG, og anmeld henne for å ha krenket deg; det fungerer alltid i våre dager ...

Endret av - Brian
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Noter deg datoen du fant den og få henne til og bekrefte det da nytter det lite og komme med en kvittering på uttak dager etter du fant den i tilfelle det skulle bli noe 🙂

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...