AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Litt kort, er så frustert denne morgen at halve kunne vært nok.. Vi er på familiebesøk, og min mann besøkte en gammel kompis igår kveld, han lovet å komme tidlig hjem. Pga jeg er gravid, sliten og jobbet tidlig igår og reist lang vei. Klokken 12 ringer han og sier han er på vei hjem, forklarte han tydelig hvilken buss han skulle ta og sendte tabell. Men han klarte å ta buss helt feil og langt vekk fra hjemmet, langt ute i ødemarken. Ringer og ber om hjelp å skaffe taxi osv. Så ordner jeg det og klokken 3 er han hjemme, sover med to unger oppå meg i en liten gjesteseng og de våkner klokken 6. Ber han stå opp med de men han grynter og klager, jeg måtte stå opp med de og selv sovet i underkant 3 timer. Sier til han at han er utakknemlig, frekk og egoistisk. Nå vil jeg ikke skape dårlig stemning på denne turen men jeg vil virkelig ikke han skal tro at dette er greit. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: f49dd...cf7
Hmmmmmm Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Eneste måten de lærer på er å smake på opplevelsen selv. «Handle som du vil andre skal handle mot deg» Så du må gjøre noe lignende mot han! Lurer han på hvorfor, så er svaret enkel. Det er jo tross alt sånn han vil ha det, eller?! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 2 minutter siden, Hmmmmmm said: Eneste måten de lærer på er å smake på opplevelsen selv. «Handle som du vil andre skal handle mot deg» Så du må gjøre noe lignende mot han! Lurer han på hvorfor, så er svaret enkel. Det er jo tross alt sånn han vil ha det, eller?! Eh jo. Men blir litt vanskelig å gjøre det samme igjen . Anonymkode: f49dd...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Å hevne seg er iallfall den dårligste løsningen på alle problemer, det viser jo bare at du er akkurat helt lik. Bare si det som det er. Du synes det er dårlig gjort at han ikke holdt avtalen, og i tillegg maste på deg til langt på natt. Og så måtte du stå opp alene med alle barna når du også kunne tenke deg å sove lenger. Du synes han handlet urettferdig, og det får gå denne gangen, men det skal ikke skje igjen. Avtaler skal holdes, unntak skjer, men ikke med så mange timer. Anonymkode: 0d4c2...43a 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å hevne seg er iallfall den dårligste løsningen på alle problemer, det viser jo bare at du er akkurat helt lik. Bare si det som det er. Du synes det er dårlig gjort at han ikke holdt avtalen, og i tillegg maste på deg til langt på natt. Og så måtte du stå opp alene med alle barna når du også kunne tenke deg å sove lenger. Du synes han handlet urettferdig, og det får gå denne gangen, men det skal ikke skje igjen. Avtaler skal holdes, unntak skjer, men ikke med så mange timer. Anonymkode: 0d4c2...43a Men virker jo ikke som han bryr seg i det hele tatt med å ignorere meg og bare sove videre...har sagt jeg synes det var dårlig gjort av han. Anonymkode: f49dd...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men virker jo ikke som han bryr seg i det hele tatt med å ignorere meg og bare sove videre...har sagt jeg synes det var dårlig gjort av han. Anonymkode: f49dd...cf7 Et tips er å vente til han er våken med å ha en alvorsprat. Anonymkode: 0d4c2...43a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Et tips er å vente til han er våken med å ha en alvorsprat. Anonymkode: 0d4c2...43a Når halve dagen har gått? Og jeg helt utslitt... Anonymkode: f49dd...cf7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når halve dagen har gått? Og jeg helt utslitt... Anonymkode: f49dd...cf7 Vent til i morgen da? Jeg har vært en kranglefant og lært av mine feil. Ikke prøv å snakk vett i noen når de sover. Anonymkode: 0d4c2...43a 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Vent til i morgen da? Jeg har vært en kranglefant og lært av mine feil. Ikke prøv å snakk vett i noen når de sover. Anonymkode: 0d4c2...43a Nei skal la han få sove så lenge han vil. Kanskje servere frokost på sengen og... Anonymkode: f49dd...cf7 1
Mt3 Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Tatt med barna og gitt de frokost. Når de var klar for å leke så ville de få lekt seg innpå rommet der far sover, gjerne med høylytte og bråkete leker. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Dra på en liten ferie uten mann og barn neste helg, kanskje du kan besøke en venninne. Anonymkode: 5267f...93d 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Men jeg ser ikke helt hva du syns er så stygt gjort? Han tok feil buss, åpenbart ikke med vilje. Jeg forstår godt at han sliter med å stå opp etter 3 timers søvn, og når du har sovet dårlig også blir jo stemningen deretter. Dere er begge voksne og burde oppføre dere deretter. Bli enig om en løsning som gjør at dere begge får hvilt dere i dag. Målet må jo være at dere begge har det best mulig? Anonymkode: 0978f...b36 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Glemte også å legge til. At vi har stram økonomi denne måneden og måtte legge ut 1000 kr for taxi som skulle gått til Lekeland idag med ungene. 😭 Anonymkode: f49dd...cf7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 47 minutter siden, Mt3 said: Tatt med barna og gitt de frokost. Når de var klar for å leke så ville de få lekt seg innpå rommet der far sover, gjerne med høylytte og bråkete leker. Glemte også å legge til. At vi har stram økonomi denne måneden og måtte legge ut 1000 kr for taxi som skulle gått til Lekeland idag med ungene. 😭 Anonymkode: f49dd...cf7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Glemte også å legge til. At vi har stram økonomi denne måneden og måtte legge ut 1000 kr for taxi som skulle gått til Lekeland idag med ungene. 😭 Anonymkode: f49dd...cf7 😭😖for en fyr Anonymkode: 5267f...93d
Mt3 Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Glemte også å legge til. At vi har stram økonomi denne måneden og måtte legge ut 1000 kr for taxi som skulle gått til Lekeland idag med ungene. 😭 Anonymkode: f49dd...cf7 Spiller det noen rolle, skulle han gått hjem? Var det ingen som kunne kjørt og hentet han? Heng på han skilt neste gang -jeg reiser alene, send meg til bokfinkgaten3- Dessuten så er barna deres så små at de fortsatt står opp kl.06.00 og samsover, så de vil kose seg uansett hva dere finner på. Bygg snølykt, kast stein i fjæra, skattejakt i parken, sett pinnebein på kongler i skogen.... koster ingenting. Hvorfor svi av penger på lekeland om økonomien er trang. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 5 minutter siden, Mt3 said: Spiller det noen rolle, skulle han gått hjem? Var det ingen som kunne kjørt og hentet han? Heng på han skilt neste gang -jeg reiser alene, send meg til bokfinkgaten3- Dessuten så er barna deres så små at de fortsatt står opp kl.06.00 og samsover, så de vil kose seg uansett hva dere finner på. Bygg snølykt, kast stein i fjæra, skattejakt i parken, sett pinnebein på kongler i skogen.... koster ingenting. Hvorfor svi av penger på lekeland om økonomien er trang. Han burde fått sovet på busstoppet.. Spiller ingen rolle, dette var oppspart og ungene har gledet seg. Anonymkode: f49dd...cf7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 For en sjarmør. Han får fikse så det blir lekeland da i det minste. Anonymkode: 37f00...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 Du må forklare og planlegge buss, du må fikse taxi, du må betale for taxi? Og tre barn sammen? Du kommer til å slite deg ut. Anonymkode: 84fb7...121
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Er dere på besøk hos din eller hans familie? Og min personlige mening er at er man gravid så har man førsterett på søvn, uansett. Jeg hadde latt ham sove maks til 08.00, så hadde jeg gått inn og sagt det var min tur, lagt meg ned og NEKTET å stå opp igjen. Så hadde jeg tatt en kraftig alvorsprat når vi begge var våkne. Anonymkode: 4ac7f...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå