Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens :) Vi er to voksne og har fire barn. Har bolig vi betaler huslån på med utleie del i, har også en utleieleilighet med lån på. to nedbetalte biler. 
  Vi har utbetalt 101k per mnd har jeg regnet ut. Føler vi har god råd, og at barna har det de trenger, men har nok en del sparepotensial. Burde vi prioritere å betale ekstra boliglån eller sette penger andre steder? Jeg kan ikke så mye om fondsparing og aksjer. Vi har noen fondskontoer som vi setter penger på hver mnd, men usikker på hva som er lurest å gjøre. Kunne tenkt meg å bare betale alt ekstra på huslånene og bli kvitt de fort, for å bli gjeldsfri, men vil gjerne ha innspill på hva som er lurest :) god helg!

Anonymkode: c3f27...990

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk SIFO forbruks kalkulator, og finn hva familien kan koste. 

Anonymkode: ab6cc...2e9

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ca. Det samme som dere utbetalt i en normal måned. Vi har 3 barn og ikke lån. Har nedbetalt bolig og utleieleilighet. Vi prøver å leve på rundt 50k i måneden om vi ikke gjør/bruker noe spes. Da er det ca. 15k i faste utgifter, 14k i dagligvarer. Så har vi 21k til klær, forbruk, aktiviteter.  Vi har høy lønn og gjerne årlig bonus i tillegg, så får ganske mye ekstra utbetalt i bonus og feriepenger. Dette går da til uforutsette utgifter, ekstra utgifter som feks. konfirmasjon, tannregulering og ferie. De to siste årene har jeg ført regnskap og vi har klart å spare over 600k i året langsiktig til pensjon. Tidligere prioriterte vi lån og en del i fond, nå går det meste i fond. Så ja, dere har spare potensialet og det er utrolig deilig å være gjeldsfri og ha sikret en god økonomisk fremtid for oss og barna. 

Anonymkode: 60998...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...