Gå til innhold

Liker du/liker du ikke at folk er direkte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig direkte som type. Ikke unnvikende eller redd, snakker lett om alle tema. 

Tror noen kan skremmes av det mens andre digger det. Mange ganger får jeg høre at de har åpnet seg "veldig lett og altfor mye" overfor meg, fordi jeg stiller mye direkte spørsmål.. 

Hva med deg, liker du det eller ikke? Selv liker jeg godt at folk er direkte, siden jeg er det selv... 

Anonymkode: dfb03...b1e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig direkte som type. Ikke unnvikende eller redd, snakker lett om alle tema. 

Tror noen kan skremmes av det mens andre digger det. Mange ganger får jeg høre at de har åpnet seg "veldig lett og altfor mye" overfor meg, fordi jeg stiller mye direkte spørsmål.. 

Hva med deg, liker du det eller ikke? Selv liker jeg godt at folk er direkte, siden jeg er det selv... 

Jeg liker at folk er direkte, men samtidig er det ikke alltid alt en trenger å si. Litt filter er greit å ha

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter pris på direkte mennesker. Da vet jeg hvor jeg har dem. Men da mener jeg direkte i kommunikasjon, ikke folk som tar mye plass og at alt skal handle om dem. Dersom du også er lyttende, og empatisk, og ikke mener at det å være direkte er å være frekk, så vil jeg nok like deg. 

Anonymkode: fdb9d...b5b

• Liker 12
Skrevet

Direkte men med sosiale antenner liker jeg best

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er direkte selv, og liker at andre er direkte mot meg. Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal lytte eller overkjøre noen, og man trenger ikke si alt hele tiden, men jeg er ikke fan av at folk som klager bak ryggen til folk uten å ta det opp med den det gjelder.

• Nyttig 1
Skrevet

Om det er snakk om "enten/eller" - så er det nesten alltid å foretrekke at en er veldig direkte, synes jeg...  Man kan bli godt kjent med noen som er "direkte" i løpet av en uke, imens man kan bruke flere å på å ikke engang kjenne noen som "rasker rundt isen" 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva du legger i direkte. Ut fra det du skriver, virker som at du stiller mange spørsmål. Akkurat det liker ikke jeg, jeg liker ikke å føle at jeg blir avhørt, at den andre prøver å grave frem mest mulig om meg. Jeg liker å fortelle ting i mitt eget tempo, er veldig privat av meg.

Jeg kan være veldig direkte selv, men ikke på den måten at jeg graver i andres privatliv, prøver å være forsiktig med det, siden jeg ikke liker det selv.

Ærlighet setter jeg stor pris på, det kan man fint være samtidig som at man er taktfull og viser respekt. Det handler også om å se an folk, noen er veldig åpne, og da kan man være mer direkte, andre holder mer avstand, og det mener jeg skal respekteres.

Anonymkode: 7b9c2...abd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best direkte folk. 

Jeg er selv direkte, men graver ikke. 

Sier meningen min, og så er man forhåpentligvis ferdig med den saken. Kan nok, for noen, høres kvass ut, uten at jeg mener noe galt med det. 

Anonymkode: b987a...109

AnonymBruker
Skrevet

De som kaller seg selv «direkte» er ofte frekke og ufine er min erfaring. så tror de at å kalle seg direkte rettferdiggjør å såre andre osv 

Anonymkode: 5331c...252

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet

Liker ærlighet

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som kaller seg selv «direkte» er ofte frekke og ufine er min erfaring. så tror de at å kalle seg direkte rettferdiggjør å såre andre osv 

Anonymkode: 5331c...252

Det var jo en direkte tilbakemelding 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man trenger ikke si alt. Men det man sier må være noenlunde korrekt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et bra tegn at man er enten/ eller. Å være menneske handler om å være nyansert og forstå at ulike situasjoner krever ulik tilnærming. At ulike mennesker fungerer på hver sin måte. Dersom man alltid er direkte, så mangler man evnen til å reflektere over hvordan andre mennesker fungerer og hvordan det er lurt å møte dem. Man er ufleksibel

Anonymkode: 4fd64...6e1

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke et bra tegn at man er enten/ eller. Å være menneske handler om å være nyansert og forstå at ulike situasjoner krever ulik tilnærming. At ulike mennesker fungerer på hver sin måte. Dersom man alltid er direkte, så mangler man evnen til å reflektere over hvordan andre mennesker fungerer og hvordan det er lurt å møte dem. Man er ufleksibel

Anonymkode: 4fd64...6e1

Bingo!!

Anonymkode: 9dd61...6c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De fleste som omtaler seg selv som direkte er bare uhøflige, skarpe og unødvendig krasse. Samme med folk som er "ærlige" - man trenger ikke å påpeke at den føflekken du har i ansiktet er ganske stygg, den bør du få fjernet, eller at nå har du lagt på deg en del, eller visste du at når du ler så viser tannkjøttet ditt veldig godt, eller sånne sårende kommentarer selv om man selv føler det man sier er sant. 

Det er en grøft på begge sider av veier, og å være veldig uklar er vanskelig å forholde seg til, men veldig direkte/ærlige/ufine mennesker er veldig ubehagelige å omgås.

Si at noen spør "Vil du komme og spise middag hos meg på fredag"? og jeg ikke har så lyst.

Direkte/ærlig: "Nei, det har jeg ikke lyst til" "det prioriterer jeg ikke", "nei, jeg synes ikke du lager så god mat", "nei, jeg vil holde muligheten åpne for et bedre tilbud"

Normalt høflig (i mine øyne) "Åh, så koselig å bli invitert, men det passer dessverre ikke"

Hva legger du i å være direkte da ts? Har du noen eksempler på kommentarer og spørsmål du kommer med som enkelte skremmes av mens andre digger?

Anonymkode: 157d2...8bb

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint hvis man tør å ta opp vanskelige temaer som er viktige å få avklart. 

Ellers kan litt sånn sosial aspie-direkthet for å bli kjent være både og. Med de jeg tenker på i hvert fall kan det funke litt forfriskende og det kjennes harmløst og man slipper ikke opp for temaer. Samtidig er det slitsomt hvis man føler seg klassifisert som unnvikende om man får et ja/nei-spørsmål som ikke har et ja/nei-svar, eller hvis man ikke kan kategorisere ting så firkanta og enkelt som den direkte personen ønsker. 

Anonymkode: 1443f...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker direkte folk, så lenge de har sosiale antenner nok til å ikke stikke nesa oppi ting som ikke angår dem

Anonymkode: 2d46f...e7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ELSKER det. 

Synd at de fleste ikke liker / ikke tåler det 

Anonymkode: ce66e...300

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De fleste som omtaler seg selv som direkte er bare uhøflige, skarpe og unødvendig krasse. Samme med folk som er "ærlige" - man trenger ikke å påpeke at den føflekken du har i ansiktet er ganske stygg, den bør du få fjernet, eller at nå har du lagt på deg en del, eller visste du at når du ler så viser tannkjøttet ditt veldig godt, eller sånne sårende kommentarer selv om man selv føler det man sier er sant. 

Det er en grøft på begge sider av veier, og å være veldig uklar er vanskelig å forholde seg til, men veldig direkte/ærlige/ufine mennesker er veldig ubehagelige å omgås.

Si at noen spør "Vil du komme og spise middag hos meg på fredag"? og jeg ikke har så lyst.

Direkte/ærlig: "Nei, det har jeg ikke lyst til" "det prioriterer jeg ikke", "nei, jeg synes ikke du lager så god mat", "nei, jeg vil holde muligheten åpne for et bedre tilbud"

Normalt høflig (i mine øyne) "Åh, så koselig å bli invitert, men det passer dessverre ikke"

Hva legger du i å være direkte da ts? Har du noen eksempler på kommentarer og spørsmål du kommer med som enkelte skremmes av mens andre digger?

Anonymkode: 157d2...8bb

Du blander ærlige og frekke. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: ce66e...300

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...