Gå til innhold

Til treblåsere :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spiller klarinett, og har et spørsmål som sikkert kan virke litt dumt😄 For mange år siden ble det satt på en liten «plastbit» på munnstykket mitt for at munnstykket skulle føles mer behagelig mot tennene. Nå har jeg lyst å bytte det, sånn at jeg får rengjort munnstykket skikkelig. Jeg lurer på hva denne plastbiten heter? Får man kjøpt dette i musikkbutikker? Og er det lett å fjerne plastbiten som har sittet på i så mange år, uten at det blir sittende limrester igjen på munnstykket? 🙈😄

Anonymkode: 4ae27...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spiller tverrfløyte, so I dunno 😂

bare ville joine treblåsgjengen

Anonymkode: 139f8...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Spiller tverrfløyte, so I dunno 😂

bare ville joine treblåsgjengen

Anonymkode: 139f8...3ea

☺️🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du slike «mouthpeace cushions»? https://www.gear4music.no/no/Treblaseinstrumenter-messinginstrumenter-strengeinstrumenter/Vandoren-Mouthpiece-Cushions-6-Pack-035mm/TWX

Disse kommer i både gjennomsiktig og svart farge (de svarte er bare litt tykkere🙂). Skal gå an å fjerne dem. Har selv gjort det. Om de har sittet på kjempelenge, så kanskje du må «gnukke» litt for å få av alt, eller tørke av litt på undersiden der limet har vært. Men skal gå greit altså😁

Endret av Malleus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Malleus skrev (55 minutter siden):

Mener du slike «mouthpeace cushions»? https://www.gear4music.no/no/Treblaseinstrumenter-messinginstrumenter-strengeinstrumenter/Vandoren-Mouthpiece-Cushions-6-Pack-035mm/TWX

Disse kommer i både gjennomsiktig og svart farge (de svarte er bare litt tykkere🙂). Skal gå an å fjerne dem. Har selv gjort det. Om de har sittet på kjempelenge, så kanskje du må «gnukke» litt for å få av alt, eller tørke av litt på undersiden der limet har vært. Men skal gå greit altså😁

Ja stemmer, det er sånne jeg mener! Tusen takk😃 Ser det fins ulike tykkelser, vet du hvilken tykkelse som er mest brukt? Og må man bare bruke vann når man gnikker av lim som sitter igjen fra den gamle puten? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja stemmer, det er sånne jeg mener! Tusen takk😃 Ser det fins ulike tykkelser, vet du hvilken tykkelse som er mest brukt? Og må man bare bruke vann når man gnikker av lim som sitter igjen fra den gamle puten? 😊

Tykkelse er litt smak og behag. Jeg liker de sorte (tykkeste), for de føles ikke like «harde» og «inn på munnstykket» som de blanke🙂 Litt vann kan gå fint, så lenge man ikke dynker på😅 Litt fukt på en klut kanskje. Munnstykket skal kun ha lunket vann da. Og resten av klarinetten skal ikke ha noe vann på seg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...