Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du kommer til kantina på jobb og det kun sitter én person der, setter du deg da alene eller sammen med vedkommende? Begrunn gjerne svaret :)

Anonymkode: dc401...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du kommer til kantina på jobb og det kun sitter én person der, setter du deg da alene eller sammen med vedkommende? Begrunn gjerne svaret :)

Jeg setter meg sammen med dem, selvsagt, det er viktig at folk føler seg inkludert. Men nå er vi bare ca 13 folk på jobb på en gang og har pauserom, ikke kantine 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Setter meg gjerne ned med vedkommende og slår av en prat, fordi mest sannsynlig er det en av kollegaene mine i kantinen eller i bedriften:) Synes det er viktig at alle blir inkludert , og føler seg velkommen:) 

Endret av Anciol
Skrevet

Om jeg jobber med eller kjenner vedkommende, ja. Noe annet vil være uhøflig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kantina vår er stor, og vi har egen spisekork inne på vår avdeling, så turen til kantina er kun for å kjøpe mat. Sitter det en alene der som jeg kjenner, så blir det sikkert noen få ord før jeg rusler tilbake.

Anonymkode: fdbe7...a02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker lunsj til å lade batteriene mine så jeg hadde satt meg alene. Liker å spise i fred 

Anonymkode: c16ad...ea5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri kommet på å gjøre med mindre jeg kjenner personen. Hadde ikke likt om det kom en random for "å holde meg med selskap" om jeg var den første i kantinen heller. 

Anonymkode: c3db3...61c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det uhøflig eller dårlig folkeskikk å sette seg alene når det kun er én person der?

AnonymBruker
Skrevet

I større felleskantiner kommer det helt an på hvor godt jeg kjenner personen.

På spiserommet der jeg jobber nå er det helt naturlig å sette seg sammen uansett, siden vi enten allerede kjenner hverandre godt eller så er vedkommende nyansatt og bør inkluderes. :) 

Anonymkode: 6459b...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Kun om jeg kjenner personen.

Anonymkode: 531c3...d2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg personen godt så kan jeg sette meg der eller i alle fall slå av en liten prat, hvis ikke setter jeg meg selvsagt alene. Jeg har over 300 kollegaer. 

Anonymkode: 2ce1a...727

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sammen med dem. 

Der jeg jobbet før hadde alle egne «lunsjgjenger» så der satte man seg på sitt «vanlige» bord, selv om det førte til 3 bord med en person på hver. En av grunnene til at jeg ikke ønsket bli der. Voksne folk så satte i sine rutiner at de har «faste plasser» er ikke folk en får mye utav å omgåes. :roll: Kjenner jeg ikke vedkommende så evner jeg da hilse og småprate.

Anonymkode: bb5c2...d61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sammen med dem. 

Der jeg jobbet før hadde alle egne «lunsjgjenger» så der satte man seg på sitt «vanlige» bord, selv om det førte til 3 bord med en person på hver. En av grunnene til at jeg ikke ønsket bli der. Voksne folk så satte i sine rutiner at de har «faste plasser» er ikke folk en får mye utav å omgåes. :roll: Kjenner jeg ikke vedkommende så evner jeg da hilse og småprate.

Anonymkode: bb5c2...d61

Sånn er det hos oss også. Om man går bort så spør de «hva vil du» 🙄

Anonymkode: 2ce1a...727

Skrevet

På lunsjrommet hos oss visste alle hvilke bord man satte seg på hvis man ville ha selskap og hvor man fikk sitte i fred. Generelt kommer det jo an på hvor stor arbeidsplassen er, hvor godt man kjenner den som sitter alene, hvilke signaler som sendes osv. Det er ikke alle som vil ha selskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på dagsformen og hvor godt jeg kjenner vedkommende. Hvis det er en kollega jeg kjenner så setter jeg meg sammen med vedkommende. Dersom jeg ikke kjenner vedkommende så godt og/eller er sliten så setter jeg meg alene. Jeg gidder ikke å bruke energi på å småprate med folk jeg ikke kjenner eller hvis jeg er skikkelig sliten. Når det er pause, er det pause, også fra påtvungen interaksjon med andre.
Men jeg vil selvsagt alltid smile og hilse høflig. Jeg er ikke overlegen.

Anonymkode: d1ac9...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere synspunkter? :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle kjenner alle hos oss, ingen setter seg noen gang alene. 

Anonymkode: b9660...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Setter meg alene. Lunsjpausen bruker jeg på å lade opp for resten av dagen. Orker ikke å tørrprate med kolleger. Heldigvis er det mange av oss som er like og dette har vi snakket om så de som er sosiale forstår det.

Anonymkode: f9f7d...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...