AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Datteren min har en del Frost (Elsa og Anna) klær, og bestisen i bhg har ingen. Hun elsker Frost og liker så godt datteren min sine klær. Nå er datteren min bedt i bursdagen hennes og jeg har lyst til å kjøpe en Frost kjole i gave. Er det ok eller burde jeg spørre foreldrene først? De går i Steinerbarnehage.. Anonymkode: 38bf4...36c
Blondiemamma Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Jeg ville bare kjøpt uten å spørre. Det er barnet som har bursdag og som skal få gave. Ville kjøpt noe barnet vil ha uten å bry meg om hva foreldrene synes. 14 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Jeg spør aldri foreldrene om hva som er greit/ikke greit å gi i en barnebursdag. Liker jenta Frost, får hun Frost. Anonymkode: 8e0ac...960 14 1 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 Så lenge du vet at jenten liker det tenker jeg det burde vært helt greit å kjøpe det i gave uten å spørre. Det må være meget spesielle foreldre dersom de blir støtt av det 😂 Anonymkode: 72065...af7 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 Siden du nevner Steiner… jeg ville spurt. Det kan godt hende de er i mot av prinsipp, og det er derfor hun ikke har noe fra før. Strengt tatt skal dere ikke ha tv/skjerm/se film, og heller ikke ha klær med bilder av disneyfigurer på. Men det vet du vel, hvis datter går i steinerbhg. Anonymkode: 63c47...e8f 4
Eva-Lena Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Siden du nevner Steiner… jeg ville spurt. Det kan godt hende de er i mot av prinsipp, og det er derfor hun ikke har noe fra før. Strengt tatt skal dere ikke ha tv/skjerm/se film, og heller ikke ha klær med bilder av disneyfigurer på. Men det vet du vel, hvis datter går i steinerbhg. Anonymkode: 63c47...e8f Høres nesten ut som en sekt. Er det en regel at barna ikke får ha klær med Disney figurer eller andre figurer? 11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Hadde aldri hørt med foreldrene.. du vet jo hva barnet liker. Anonymkode: 52c93...439 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Eva-Lena skrev (1 time siden): Høres nesten ut som en sekt. Er det en regel at barna ikke får ha klær med Disney figurer eller andre figurer? Det ER en sekt. Vi har noe naboer… herregud. Jeg ga jenta en eske med lego som takk for hjelp en gang. Da kom moren på besøk med et stramt smil og sa at de ville bare ha treleker…. Anonymkode: 74b3b...8a0 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Steiner-folk, ja… Hvis du presenterer det som utklednings-tøy går det nok bra, de elsker jo sånt. Jeg gikk i Steiner-barnehage og har alltid hatet å kle meg ut, spille teater osv. Heldigvis innså min mor at vanlig skole var bedre for meg. Anonymkode: fd167...2ef 3
Eva-Lena Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det ER en sekt. Vi har noe naboer… herregud. Jeg ga jenta en eske med lego som takk for hjelp en gang. Da kom moren på besøk med et stramt smil og sa at de ville bare ha treleker…. Anonymkode: 74b3b...8a0 For mange år siden hadde jeg en kollega som var med i en sekt. Han fortalte at barna hans ikke fikk lov å lese Donald Duck siden Donald ikke hadde på seg truse 😳😂 De hadde ikke lov til blodoverføring heller. Min kollega sa at om det skjer at noen av barna hans ble såpass skadd at blodoverføring var sterkt anbefalt, så ville de takke nei og be til Gud. Om barnet eller han selv døde pga manglende overføring, så hadde Gud bestemt det. Helt sykt at folk kan være så hjernevasket at de ville nektet uskyldige barn blodoverføring for å redde liv. Barna hans fikk lov å spise brødskive med sjokoladepålegg enten vinteren eller sommeren. Husker ikke hvilke av årstidene det gjaldt. Si det var vinteren, mens sommeren da fikk de ikke lov. Jeg spurte hvorfor det var sånn og da bare sa han at sånn er det. Stakkars unger som vokser opp i disse sektene og blir helt hjernevaska. Skulle ikke vært lov og attpåtil hvis de bestemmer selv i voksen alder at de ikke vil være i sekten lenger, så snur foreldrene og hele organisasjonen ryggen til de 😳 Jeg lurer faktisk på om BV har vært involvert i saker feks via helsesøster på skolen. At ett barn eller fler forteller om hvordan de har det hjemme og om helsesøster har sendt en melding til BV. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Eva-Lena skrev (1 time siden): For mange år siden hadde jeg en kollega som var med i en sekt. Han fortalte at barna hans ikke fikk lov å lese Donald Duck siden Donald ikke hadde på seg truse 😳😂 De hadde ikke lov til blodoverføring heller. Min kollega sa at om det skjer at noen av barna hans ble såpass skadd at blodoverføring var sterkt anbefalt, så ville de takke nei og be til Gud. Om barnet eller han selv døde pga manglende overføring, så hadde Gud bestemt det. Helt sykt at folk kan være så hjernevasket at de ville nektet uskyldige barn blodoverføring for å redde liv. Barna hans fikk lov å spise brødskive med sjokoladepålegg enten vinteren eller sommeren. Husker ikke hvilke av årstidene det gjaldt. Si det var vinteren, mens sommeren da fikk de ikke lov. Jeg spurte hvorfor det var sånn og da bare sa han at sånn er det. Stakkars unger som vokser opp i disse sektene og blir helt hjernevaska. Skulle ikke vært lov og attpåtil hvis de bestemmer selv i voksen alder at de ikke vil være i sekten lenger, så snur foreldrene og hele organisasjonen ryggen til de 😳 Jeg lurer faktisk på om BV har vært involvert i saker feks via helsesøster på skolen. At ett barn eller fler forteller om hvordan de har det hjemme og om helsesøster har sendt en melding til BV. Seriøst 😳 folk er gal! 🤯 en jeg gikk i klasse med på videregående nektet å vaksinere babyen sin. Hun postet masse greier om det på facebook for noen år siden. Husker ikke hvilken menighet eller sekt hun tilhørte. Men hun mente ihvertfall at Gud sin beskyttelse var mye bedre enn vaksiner. Og at vaksiner kan gi alvorlige bivirkninger og få store konsekvenser for utviklingen osv. Møtte henne i byen for et par siden og hun gikk rundt til fremmede sammen med en gammel mann og delte guds ord 🙈 stakkar barn sier bare jeg 😳 Anonymkode: 72065...af7 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Det finnes mye som er Frost-klær uten å faktisk være Frost-klær… jeg ville kjøpt kjole uten å spørre foreldrene, men unngått klær med logo eller bilde av Elsa på. Søker du på Elsa dress på eBay får du opp isblå kjoler i alle varianter, passende for en snøprinsesse men helt uten hentydning til Disney. Anonymkode: fb6f2...575 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle vært greit? Men jeg kan ingenting om steinerskolesekten da😅 hvis det er så ille som folk over skal ha det til ville jeg heller bekymret meg for om vi burde byttet skole😅 Anonymkode: 7bee1...645 2
Eva-Lena Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Seriøst 😳 folk er gal! 🤯 en jeg gikk i klasse med på videregående nektet å vaksinere babyen sin. Hun postet masse greier om det på facebook for noen år siden. Husker ikke hvilken menighet eller sekt hun tilhørte. Men hun mente ihvertfall at Gud sin beskyttelse var mye bedre enn vaksiner. Og at vaksiner kan gi alvorlige bivirkninger og få store konsekvenser for utviklingen osv. Møtte henne i byen for et par siden og hun gikk rundt til fremmede sammen med en gammel mann og delte guds ord 🙈 stakkar barn sier bare jeg 😳 Anonymkode: 72065...af7 Jeg skjønner meg ikke på foreldre som ikke vaksinerer barna sine. Jeg trur en del av disse folkene bruker tinnfolie hatt til hverdags. Det er flere år siden jeg hadde besøk på døra av JV. Den gang hadde jeg en schäferhund som var vant med å gå løs ute. Da jeg lukket opp døra for 2 damer fra JV så gikk hunden min ut for å snuse på de. Ene dama sto stiv av skrekk når hunden min hadde hode under serien hennes for å lukte 😂 De ble plutselig ikke så ivrige på å forkynne likevel og gikk. Kom på en annen gang de var på døra hos meg og ville selge meg noe lesestoff. Jeg sa jeg ikke hadde kontanter hjemme, så takket nei. Da fikk jeg tilbud om å motta dette lesestoffet, så kunne de gjerne komme tilbake neste uke å hente pengen 😂 Nei takk som byr.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 Hæ? Våre barn går på steinerskole og vi har utrolig mye lego, frost, dinosaurgreier etc. Jeg personlig er ikke så glad i store trykk/sånn som flasser av klær generelt..men det har ikke noe med skolen å gjøre. Har dere i tråden bare møtt noen som er klinkokos sånn generelt kanskje? Anonymkode: 034de...dc5 6 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde gitt det barnet ønsket seg. Sa får foreldrene ta den kampen om det er et (WEIRD) tema🙃🙃🙃
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det ER en sekt. Vi har noe naboer… herregud. Jeg ga jenta en eske med lego som takk for hjelp en gang. Da kom moren på besøk med et stramt smil og sa at de ville bare ha treleker…. Anonymkode: 74b3b...8a0 Dette er bare tull! Har to tantebarn som har gått på Steinerskolen. De er helt normale barn som leker med det samme som andre. Selvsagt finnes det noen snåle typer i slike miljøer, men de finner du overalt ellers også. Anonymkode: b9166...46a 2
Blåttvann Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Siden du nevner Steiner… jeg ville spurt. Det kan godt hende de er i mot av prinsipp, og det er derfor hun ikke har noe fra før. Strengt tatt skal dere ikke ha tv/skjerm/se film, og heller ikke ha klær med bilder av disneyfigurer på. Men det vet du vel, hvis datter går i steinerbhg. Anonymkode: 63c47...e8f Aldri hørt om slike regler?
Laraa Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Eva-Lena skrev (1 time siden): Jeg skjønner meg ikke på foreldre som ikke vaksinerer barna sine. Jeg trur en del av disse folkene bruker tinnfolie hatt til hverdags. Det er flere år siden jeg hadde besøk på døra av JV. Den gang hadde jeg en schäferhund som var vant med å gå løs ute. Da jeg lukket opp døra for 2 damer fra JV så gikk hunden min ut for å snuse på de. Ene dama sto stiv av skrekk når hunden min hadde hode under serien hennes for å lukte 😂 De ble plutselig ikke så ivrige på å forkynne likevel og gikk. Kom på en annen gang de var på døra hos meg og ville selge meg noe lesestoff. Jeg sa jeg ikke hadde kontanter hjemme, så takket nei. Da fikk jeg tilbud om å motta dette lesestoffet, så kunne de gjerne komme tilbake neste uke å hente pengen 😂 Nei takk som byr. Svigerfaren min opplevde noe lignende. En mormoner adventist eller lignende prøde å prakke på han bibelen på en parkeringsplass, men min svigerfar nektet å ta imot. Da la hallelujafyren bibelen i handen hans og forlangte penger. Nektet å ta imot bibelen tilbake, men forlangte penger istedenfor. Etter å gjentatte forsøk på å gi bibelen tilbake kastet svigerfar bibelen i bagasjerommet i bilen og gjorde seg klar til å kjøre. Da kan du tro den dresskledde plutselig misjonæren fikk det travelt med å grabbe bibelen tilbake fra bagasjerommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå