AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Er ikke under gjeldsordning enda. Bilen(lånet) står på meg og et familiemedlem, og det er pant i bilen. Familiemedlemmet skal ta over bilen, ( altså kjøpe den fra meg ) men vist de fjerner meg fra lånet, og bilen registreres på ny eier, vil panten slettes da? eller må familiemedlemmet ta opp et nytt lån for å betale det? fikk tidligere beskjed fra kreditor om at jeg skulle gi beskjed når bilen var solgt, og for hva sum så skulle de slette panten. men forstår ikke dette i forhold til lån/pant som skrevet over. Familiemedlemmet blir jo da bare og ta over lånet. Anonymkode: 50790...d0f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke under gjeldsordning enda. Bilen(lånet) står på meg og et familiemedlem, og det er pant i bilen. Familiemedlemmet skal ta over bilen, ( altså kjøpe den fra meg ) men vist de fjerner meg fra lånet, og bilen registreres på ny eier, vil panten slettes da? eller må familiemedlemmet ta opp et nytt lån for å betale det? fikk tidligere beskjed fra kreditor om at jeg skulle gi beskjed når bilen var solgt, og for hva sum så skulle de slette panten. men forstår ikke dette i forhold til lån/pant som skrevet over. Familiemedlemmet blir jo da bare og ta over lånet. Anonymkode: 50790...d0f * kreditor har også tatt pant/utlegg i bilen * men de kan ikke gjøre noe så lenge bilen blir betalt. Glemte og nevne det Anonymkode: 50790...d0f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Det er en grunn til at man sier "å kjøpe en bil med pant er risikosport og frarådes!". Nei, panten blir ikke slettet fordi du selger bilen. Du må løse ut panten. Det kreditoren skal ha sagt virker helt merkelig, og det er ikke slik det normalt sett fungerer. Anonymkode: 56b4f...f46 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: * kreditor har også tatt pant/utlegg i bilen * men de kan ikke gjøre noe så lenge bilen blir betalt. Glemte og nevne det Anonymkode: 50790...d0f Hvorfor kan de ikke kreve den solgt, når de har pant i den? Det virker rart, hele poenget med pant er jo å få betalt. Om du har misligholdt lånet, selvfølgelig. Anonymkode: 56b4f...f46
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en grunn til at man sier "å kjøpe en bil med pant er risikosport og frarådes!". Nei, panten blir ikke slettet fordi du selger bilen. Du må løse ut panten. Det kreditoren skal ha sagt virker helt merkelig, og det er ikke slik det normalt sett fungerer. Anonymkode: 56b4f...f46 Ser jeg har skrevet litt feil, jeg mener utleggspant fra kreditor etter utleggsforetning. panten fra banken vil selvfølgelig stå Anonymkode: 50790...d0f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan de ikke kreve den solgt, når de har pant i den? Det virker rart, hele poenget med pant er jo å få betalt. Om du har misligholdt lånet, selvfølgelig. Anonymkode: 56b4f...f46 Har betalt lånet hele veien så ingen problem der, se kommentar lengre ned, mente utleggspant fra en annen kreditor. Anonymkode: 50790...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå